Plasma Eller Lcd/led ??????? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bruker selv min 2010 modell panasonic til media PC, spotify, surfing, Xbox osv osv.. Aldri innbrenning FUnker som fan
    Sonos Faber Venere 3.0 - Sonos Faber Cremona senter - Onkyo Tx-nr809 - Emotiva XPA-2 - Holton NXV-300r2(under produksjon)
    DIY Prosjekter:
    LJM L25D stereo forsterker med tube bufferer.
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vegardxf
    jeg sitte nå og surfer på min pioneer so ble produsert i 2007, har brukt den til gaming, film, surfing og vanlig tv i mange år. har ogso sovnet fra stillbilder over natten. kjører en skjermvask i ny og ne, og har enda ingen faste innbrenninger
    en kompis av meg bruker sin 42" panasonic plasma som kostet i underkant av 10 000,- for ett par år siden på samme måte og har heller ikke innbrenning. begge skjermene ble selvsagt "innkjørt" med lav kontrast en stund
    har du prøvd å latt den stå på tv2 hd over natta da? skjermen din er vel immun nå...men på nyere skjermer er tv2 livsfarlig...

Newcomer vegardxf sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    meget skjeldent jeg ser på tv2 så kan desverre ikke svare på dette
    LG 70UH700. KenKreisel x5. Velodyne EQ-Max12. Denon 3311. ATI AT1807. Rega Planar 3. PS4. HTPC. Sony BDP-S3700.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har brukt min 60" LG plasma som PC skjerm i 2 år. Ikke spor av innbrenning. Kjørte litt skjermvask første året fordi jeg var bekyrmet, men nå gidder jeg ikke det heller.

Hadde aldri kjøpt LED nå. Neste TV blir OLED.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jørgensolvik
    Sant sant Roger W. Men er storsett kunn de første 2 ukene du trenger å være forsiktige med innbrenning, på de nye panasonicene. Vet at samsung har større sjanse får å få innbrenning. Men ja innbrenning kan bli et problem. Men har enda ikke klart å få innbrenning på min panasonic plasma, og heller ikke etter flere timer med BF3 gaming.

Å nei er ikke kun på eldre modeller med LED at bilde henger etter. Hadde ekstremt mange returer (jobber deltid på el) på fjorårets samsung 8005 led pga dette med fotball, ballen hang igjen. Og det er ikke blitt noe bedre med årets samsung. Etter tester jeg har lest har det nesten blitt værre.
    Jeg har faktisk opplevd innbrenninger på 2011 modeller av Panasonic så dem er ikke helt fri enda, men håpe de kan finne opp en mirakelkur som fungerer godt med tiden. Jeg har litt innbrenninger på min gamle tv også, er noen tekstfelt som har satt spor men det går greit.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    LED'en henger litt og det er ikke uvanlig og noen av de sliter med fotballsendinger også, dette er dog eldre modeller og mye har skjedd siden den gang. Det som kanskje merkes på plasmaen enda er disse forbaskade innbrenningene som forekommer på stillbilder, under spilling kan dette svineriet oppstå og slik er litt kjedelig. Er enda på jakt etter den perfekte tv, når det var billedrørs tver var ikke folk så mye opptatt av annet enn size.
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    har du prøvd å latt den stå på tv2 hd over natta da? skjermen din er vel immun nå...men på nyere skjermer er tv2 livsfarlig...
    Jeg trodde det var TVnorge som var mest skummel pga rødfargen? Ser forøvrig mye på både TV2 og TVnorge, uten problemer heldigvis

Plasma er ikke alene om innbrenning. Dette er en myte. Det forekommer i høy grad også på LCD og LED-LCD, både permanent og midlertidig, samt på de gode gamle CRT-skjermene. Min mange år gamle Panasonic PX70 plasma viser ingen tegn til hverken midlertidig eller permanent innbrenning, og den ble kalibrert på dag 1, ingen innkjøring. Den har vært brukt som PC-skjerm, til spilling (litt Wii før den lavoppløste saken ble solgt og X360 tok over) og har ofte blitt forlatt når BD-spilleren har stått i menybilde. Skjermvasksfunksjon tror jeg ikke den har, men har heller ikke vært nødvendig. Jeg har sett nyere Samsung-modeller slite betraktelig for med den midlertidige innbrenningen, men den er heldigvis ikke den som er skummel. Den er heller ikke like irriterende som det konstante etterslepet i (LED-)LCD.

Så til det med (sol)lys. I opplyste rom har (LED-)LCD den fordel at de er mer lyssterke (selv om plasma har blitt betratelig mer lyssterke siste årene), ikke alt folk flest ser på TV før ettermidag/kveld uansett, men det var i hovedsøk før at LCD virkelig hadde noe særskilt overtak med sine matte paneler. I dag er det stort sett glossy (LED-)LCD paneler det florerer av, og de har langt mer gjenskinn enn hva glasset til plasmaskjermer har. Flere og flere plasmaskjermer blir også laget matte, eller får annet filter for å dempe refleksjoner.

Enn så lenge er plasma best totalt sett, og vi får vente til OLED senere i år, og egentlig om flere år pga pris, før vi kan snakke om noe konkurransedyktig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Led

Om du ska ha en plasma eller LED beror helt på vart tv`n ska stå och när den ska användas. En plasma som får ljus på sig blir grå och tråkigt i færgerna och kanske påminner om ett speil, men den gnistrar och är oslagbar i kino mørkret. Jag har en Philips 9706 på grund av att den är bättre än alla plasma maskiner på reflektioner då den står i en stua med massa lys som inte kan skärmas. 9706 är en väldigt ok LED tv och rekommenderas då ljus är ett problem

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •