Den evige kampen om erstattning/bytte av Samsung Ps63c7705

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer Marky Mark sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Den evige kampen om erstattning/bytte av Samsung Ps63c7705

Hei,

Har prøvd å få erstattet/byttet tv'en min siden dagen etter jeg kjøpte den pga høy støynivå, men 1,5år har gått og ennå så sitter jeg med samme tv'en og er usikker på hva jeg nå kan gjøre??

Tv'en er en Samsung PS63C7705

Det hele startet ikke lenge etter jeg fikk levert tv'en på døren etter å ha bestilt den fra hifiklubben.no
    Hengte den opp på veggen og koblet ting til. Slo så på tv'en og så kalibrerte den. Var utrolig fornøyd, men så viste det seg at når det kom til mørke scener eller at skjermen viste et helt svart bilde så støyet tv'en. Støyen kom fra fire forskjellige punkter til tv'en.
    Ringte dagen etter å spør om hva jeg kunne gjøre. Fikk da beskjed om å ta kontakt med den nærmeste lokale hifi klubben butikk. Kontaktet de og fikk da den hjelpen jeg trengte og så kontaktet de verkstedet(solberg service). De kontaktet meg så skulle de komme inn for å se om det var noe de kunne fikse eller om jeg skulle bruke returretten og få pengene igjen, for å bytte i samme modell eller en helt annen tv.
    De kom ikke inn den dagen de skulle komme. Og det tok flere mnd før noen fra verkstedet kom, men etter noe mas og så kontakt med sjefen hos hifiklubben så ringte han verkstedet så kom de og tok tv'en inn til reparasjon. Under reparasjon så ødela de panelet og byttet det i et nytt ifølge de, så den måtte ver inne lenger. Fikk tv'en igjen og då var fremdeles lyden der i tillegg til at rammen til tv'en ikke var helt rett montert i forhold til panelet(de svarte linjene rundt panelet er mye tykkere på toppen og venstre siden i forhold til nedre og høyre der du ikke kan se de). Sa ifra men fikk da beskjed om at det måtte ver det nye panelet.
    Ga opp kampen i en periode pga at jeg var lei. Men tog det opp igjen etter noen mnd. Så da kom assisterende butikksjef på besøk og han mente det var for mye støy.
    Han kontaktet verkstedet, så hentet de tv'en. Så reparerte de ingenting, men tog noen støymatter på tv'en.... Og tv'en kom tilbake med samme støynivå. Meldte det så inn igjen med en gang, men verkstedet vil ikke ta den imot, for de mener samsung plasmaer bare har høy støy og bare er sånn, så det var ikke mer de kunne gjøre.
    Kontaktet Hifiklubben igjen så tok de kontakt med verkstedet, men de vil ikke ta den imot. Så kontaktet hifiklubben samsung og så har jeg videre hatt kontakt. Så har jeg og hifiklubben videresendt info om tv'en og så gjort det igjen så er saken videresendt internt, men nå kjenner at jeg begynner å bli veldig utolmodig...
    Lurer på hva jeg kan gjøre hvis dette ikke går i orden pga det vanskelige verkstedet(solberg service)?
    Hjemmekino: Denon avrX5200W ,B&W Cm10s2, Sony HW65ES, Panasonic Bluray, Toshiba HDdvd, Intel NUC, Sony PS1-4, Htpc, Nintendo, Sega, Xbox 1 360 & One.
    Stue: Denon avr3313, B&W CM8, Panasonic P65vt50, Mac mini, Nintendo WiiU, Lyse HD pvr

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som forbruker så skal du kun forholde deg til utsalgssted som er Hi-Fi Klubben. Grunnen til at solberg service ikke vil ta den inn på nytt kan nok være fordi at hvis den er forsøkt reparert 3 ganger for samme feil uten at den har blitt rettet opp, så har du rett på et nytt produkt av minimum tilsvarende kvalitet eller pengene tilbake (penger tilbake regnes som kjøpssum - verditap på vare + renter til din fordel på kjøpssum, mange regner de to siste som likeverdige og gir dermed kjøpssummen tilbake). Hvis Hi-Fi Klubben frøver å sende deg til Samsung, så får du bare si at det er dere jeg har kjøpt den av, og dere som skal ta saken. Gjerne print ut forbrukerkjøpsloven og henvis til noen paragrafer for å vise at du har lest deg opp på dine rettigheter (har funka for meg). Hvis de dermed skulle nekte for at det er noe galt med TVen (de mener ikke støynivået er sjenerende eller unormalt) så henvis til at ass. butikksjef var enig med deg osv. Du har 2 av 3 forsøk på reperasjoner gjennomført, så hold ut litt til! :P Skulle de ikke rikke seg så har du alltids forbrukerrådet som du kan ringe til eller TV2 hjelper deg.

Lykke til!

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg kjøpte den på nettbutikken. Men igjen så sa nettbutikken at jeg skulle forholde meg til nærmeste lokale butikk.
    Så du tror solberg service ikke vil ta den inn pga at de ikke vil erstatte den?

Men grunnen til at jeg må ha kontakt med samsung er jo pga at solberg service ikke vil ta den inn igjen og samsung sa til hifi klubben at jeg selv måtte ta kontakt(har mailen hifi klubben fikk i svar fra samsung).
    Hjemmekino: Denon avrX5200W ,B&W Cm10s2, Sony HW65ES, Panasonic Bluray, Toshiba HDdvd, Intel NUC, Sony PS1-4, Htpc, Nintendo, Sega, Xbox 1 360 & One.
    Stue: Denon avr3313, B&W CM8, Panasonic P65vt50, Mac mini, Nintendo WiiU, Lyse HD pvr

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff, jeg er i ferd med og bestille en Tv fra hifi-klubben nå, men hvis det er slik service de yter mister jeg lysten og handle fra de. Orker ikke flere handler fra apebutikker.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått svaret fra samsung og det er et avslag.... pga av solberg service

Takk for din kontakt med oss på Samsung.
    Jeg har nå vært i kontakt med ditt verksted, og fått deres servicerapporter og deres bedømmelse.
    Det er selvsagt veldig kjedelig at du og verkstedet er uenige i om din TV har normal plasmastøy. Jeg forstår din frustrasjon over dette, men da verkstedet er autorisert av oss og deres teknikere er utdannet av våre eksperter så må jeg dessverre gå etter deres avgjørelse, og kan derfor ikke tilby kosntadsfri reparasjon eller ny TV. Om du er misfornøyd med denne avgjørelsen kan du kontakte verkstadet og se om de kan fortelle mer om undersøkelsen. Du kan videre se om din forhandler eller ditt forsikringsselskap kan hjelpe deg på noen måte. Beklager at jeg dessverre ikke kan hjelpe deg videre.

Lurer på hva jeg kan gjøre nå??

Active Jamez sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    min tv har hatt litt buzz fra jeg kjøpte den. Så fikk den rosastøy-syndrom og ble levert inn og fikk nytt panel. Enda har ikke rosastøyen kommet tilbake etter ~5-6mnd, så blir spennende å se.
    Men, etter den var inne og bytta panel fikk den litt mer buzz og tror kanskje det har blitt litt værre nå etterhvert også - for nå klarer jeg ikke å se tv med normalt lydnivå uten at jeg hører at det summer...

Hadde vært artig å fått en desibel-verdi på hva som er akseptabel plasmastøy?

Htpc'en min vet jeg ut fra diverse tester og lignende ligger på overkant av 20dBA, og den er ikke hørbar fra sofakroken. Forrige pc lå på kanskje 25dBA og støyet mye mindre enn tv'en...
    Tipper det ligger rundt 30dBA på min i "hotspot'en" i sofan.
    (1m til begge sider er det mye mindre lyd)

Tror jeg også må prøve å reklamere på min nå - igjen!
    ...men kvier meg litt for det er jo så stress å reklamere på en så svær klump! Og litt dumt å være uten tv på ukesvis.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ring forbrukerrådet,de vil nok ta saken i sine egne hender,koster deg de ørene du betaler for samtalen,forklar situasjonen slik du har her,så tar de snart kontakt med selve butikken.

Har selv vært gjennom noe sånt tull,ikke med tv med første ps3 ,fikk samme feil hver gang de "reparerte" den,ringte forbrukerrådet og de tok saken i egne ender,ble til at butikken ga etter så fort de tok kontakt,ente opp med en splitter ny ps3 som jeg selv kunne velge ut i butikken

Vet du har problemer med tvn,men har vært gjennom dette med pc,ps3 så her gjelder det nok det samme uansett hva det er av elektronikk det måtte være

Håper det ordner seg for deg

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •