Hytte-tv! PanasonicTX-P42UX30E

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer PS sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hytte-tv! PanasonicTX-P42UX30E

Hei folkens.

Skal kjøpe tv til hytta. Er fornøyd med Panasonic plasma hjemme, og ønsker vel i utgangspunktet dette også på hytta.

Har fått tilbud på en TX-P42UX30E til 4 tusen, er dette noe å satse på? Har HD-tuner. Og max pris er 4k.

Råd og brukererfaringer mottas med takk, og skal ha langhelg på hytta nå i pinsen - så antar det blir kjøp i morgen!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv en 42" x20, altså omtrent samme tv fra året før. Selv om den ikke er full hd er jeg meget fornøyd med selve bildekvaliteten. Den er fint på høyde med en vesentlig dyrere Led som står i rommet ved siden av. (bortsett ifra bruk med pc, tekst på nettsider osv blir litt uklart med 720p)

Newcomer PS sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår det slik at ux30e er full hd?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, ja det ser slik ut =)

Både x10 (2009), x20 (2010) og x50 (2012) er 720p så trodde dermed ux30 var det også. Men kan likevel skryte av de billigere Panasonic plasma skjermene, tviler på at ux30 med 1080p er noe dårligere enn min x20! 8)

Newcomer PS sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålet mitt er om denne er et godt kjøp til 4 tusen, eller om det er andre tv-er som er bedre eller billigere?

I og med at dette er til hytta, vil jeg bruke max 4000,-

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til prisen får du kun 720p plasma skjermer, alternativene fra Samsung og Lg er neppe noe bedre. Valget blir jo da Panasonic Ux30 vs Led/lcd. Selv foretrekker jeg plasma med eneste unntak om rommet er meget lyst. Ett godt led alternativ er denne fra Samsung: Komplett.no - Samsung 40" LED Smart TV UE40EH5305

Siden du har plasma selv vet du sikkert litt hvordan dette bildet oppleves i forhold til lcd? Selv synes jeg Plasma er vesentlig bedre i dempet belysning hvertfall.

Newcomer PS sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for hjelp , har foretrukket plasma vs LCD/LED med stor margin.

Men ble veldig usikker nå i og med jeg så på den Samsung du linket til... er det problemer med strølys på slike?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Clouding tenker du på? Det er jo ett velkjent problem med led/lcd, men vet ikke hvordan akuratt denne Samsung skjermen er i forhold til andre. Har vel litt å gjøre med tilfeldigheter også?

Ellers kan jeg prøve å gjøre deg enda mer usikker, Netshop har lagersalg på Sony EX600, 8stk igjen! Dette er også ett godt Led alternativ.

Sony KDL-40EX600 40" LED-TV Full HD 1920x1080, 100.000:1, 4x HDMI, MPEG4 - Netshop

Newcomer PS sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk igjen. Tror den Sonyen har kant-LED? Det er uaktuellt for meg. Når jeg googler Samsungen du henviser til blir jeg litt i tvil, er det ren baklys-LED eller er denne også kant-LED?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok kant Led ja. Prøvde å google Samsung skjermen, men der er jo fryktelig vanskelig å finne informasjon om dem pga forskjellige modellnummer i alle forskjellige land. Utifra bildene ser det jo ut som den har bakgrunnsbelyst led, men jeg er ikke sikker. Den har hvertfall ikke lokal dimming, men det er det vel ikke så mange andre som har heller i nærheten av denne prisklassen.

Jeg hadde gått for Samsung skjermen hvis rommet er ganske lyst og du trenger noen av "smart" funksjonene. hvis ikke er nok plasma veien å gå tror jeg.

Newcomer PS sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet er lyst, men gardiner kan trekkes for.

Hytten ligger på fjellet, og ble kjøpt i vinter. Antar at den kommer til å bli mest brukt i vinterhalvåret, og da det er mørkt når vi skal se på tv...

Tror jeg går for Panasonic plasma, i og med at jeg er strålende fornøyd hjemme med en slik (G20E). Har du lyskontroll er det mye bedre bilde på plasma i mine øyne. Satser på at den blir lite brukt på dagtid!

Intermediate Tony Soprano sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en sånn til hytta og er strålende fornøyd :

Expert.no - / Lyd & Bilde/Flat-TV/Plasma TV/37-50"/PANASONIC TXP42C3E 42" PLASMA TV.

Newcomer PS sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er dessverre ikke full HD. Hvis ikke hadde jeg nok kjøpt den, fikk en pris på 3000,- for den. Blir nok til at jeg hoster opp den tusenlappen i tillegg for å få full HD.

Men takk for tips

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På 42" har jeg veldig problemer med å tro at du vil se noen reell forskjell på 720p og 1080p-panel. Skal du dessuten se mest tv så er innholdet likevel 720p eller 1080i.

Plasma er uansett ikke akkurat veldig pixelperfect, noe jeg igjen tror bidrar til at forskjellen er minimal.

Newcomer PS sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte den Panasonicen jeg refererer til i første innlegg. Den var betraktelig bedre enn en 720p (HD-ready) skjerm til 3000,- de hadde inne. Jeg så på NRK nyheter, og side om side var det liten tvil. Bare for å ha det sagt, det var ikke vanlig butikk men reperasjonsverksted med utsalg, slik at det var ikke innstillinger som favoriserte!

Takker for svar, og tråden avsluttes for min del her.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •