Ny samsung

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Ny samsung

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny samsung

Jeg har lite peiling på TV og spør derfor her hvor oraklene holder seg
    Jeg var på Expert i helga og fant en TV jeg synes så veldig bra ut. Jeg er ute etter en TV som ikke koster mer enn 15.000, tåler et rom med masse vinduer og som har bra bilde til film og TV. Jeg linker opp TV fra expert under:
    Expert.no - / Lyd & Bilde/Flat-TV/LED TV/Over 52"/SAMSUNG UE55ES6565UXXE 55" LED TV
    Så ser jeg på mange andre nettsider at det har kommet en ny som ligner veldig og har samme produktbeskrivelse, men det er en liten forskjell på designet.
    SAMSUNG UE55ES6535 LED TV | Hi-Fi Klubben
    Er dette samme TV!? Eventuelt, hva er forskjellen? Og er det noen der ute som har den, eller kan fortelle om det er et bra kjøp, eller ikke?

blir veldig glad om noen kan hjelpe meg!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tvn er sikkert grei den men ville absolutt kikket på andre merker! Philips noen Sharp modeller har matte paneler som vil fungere bedre i lyse omgivelser. Mange av dagens LED-skjermer er så glossy at plasma gjør en like bra/bedre jobb i normale omgivelser(les stue) faktisk... LG sine modeller har IPS panel som gir langt bedre innsynsvinkel noe er viktig å tenke på. Min mening etter å ha fulgt tv markedet gjennom i 8 år-Samsung er oppskrytt og over vurdert. De andre produsentene har MINST like gode tver hvis en tenker på bildekvalitet.

Noen alt:

LG 60" 3D Plasma Smart-TV 60PM680T - Elkjøp

Philips 55" 3D LED Smart-TV 55PFL5527T - Elkjøp

Panasonic 55" 3D LED Smart-TV TX-L55ET5Y - Elkjøp

LG 55" 3D LED TV 55LM615T - Elkjøp

Panasonic 50" 3D Plasma Smart-TV TX-P50GT50Y - Elkjøp

Hvis jeg måtte velge av disse ville jeg holdt en knapp på Pansonicen.
    Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for svar! Det eneste jeg bryr meg om er bra bilde(og litt hvordan den ser ut). Alle disse nye finessene med smartTV, stemmestyring osv er uinteressant. Samsungen virket som om var ganske matt i fronten og expert sa at plasma var uaktuelt hvis det var mye lys i rommet. Jeg har en gammel panasonic plasma i dag(7 år gammel) som har et fantastisk bilde, men er ubrukelig grunnet gjenskinn. Men det er kanskje unntak her og? Ser også at den Panasonic led kun har 100 hz. er ikke det veldig mye dårligere bilde da? eller er det som Watt på en forsterker?

Newcomer Postbudet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av berntsen
    Ser også at den Panasonic led kun har 100 hz. er ikke det veldig mye dårligere bilde da? eller er det som Watt på en forsterker?
    Ingen kilder sender ut et bilde med mer enn 100 hz, så om du vil se et materiale i formatet det er laget holder en 100 hz tv lenge. Film er 24 hz (dvd og blu-ray) og tv-signaler er 50 hz.

Om man ber tv-en om å vise 100 hz (dvs. 100 bilder pr. sekund) når man ser en film (som har 24 bilder i sekundet) regner den ut hvordan de resterende bildene antagelig ville sett ut og putter inn 76 ekstra bilder pr. sekund som ikke finnes på blu-ray-en du spiller av.

Jeg har inntrykk av at de fleste synes dette ser elendig ut, og skrur av denne funksjonen. Det gir et unaturlig glatt og merkelig bilde, ofte med feil i bildet som ikke egentlig skal være der.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •