Sharp LC-60LE636S bedre enn Pioneer Kuro 5090?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sharp LC-60LE636S bedre enn Pioneer Kuro 5090?

Stefaren min lurer på om Sharp sin er bedre enn det Pioneer sin er. Vi har Pioneer 5090 og har vært godt fornøyd med den. Men ny TV er på lager. Hannes spørsmål er som følger : Er Sharp LC-60LE636S bedre enn Pioneer Kuro 5090. Noen som vet?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden kuroen fremdeles best så får du stille spørsmålet på nytt når OLEDene kommer.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sharp'en er nok bedre på noe, eksempelvis, lysstyrke, bevegelse og fargeoppløsning (som KURO'ene sliter litt med). Resterende parameter går nok i fordel KURO.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg er spent, ka er problemet med fargeoppløsningen til kuroen? Ellers er det andre helt greit hvis man liker video istedenfor film og har sinnsykt med lys.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    6 serien til Sharp er langt unna kurone.den ligger midt på treet omtrent. Du må opp i 8 serien til Sharp for å virkelig få en god tv, men for å få noe som danker ut kuroen må du op i noe som heter Sharp elite, og den koster vel omlag 50 000,-.Se heller på Panasonic Vt50, den har omtrent samme sortnivå og har fått referansestatus hos avforums.com

Newcomer bender sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg veldig enig i AK. Jeg har både KRP 500A og Sharp 70le836s som er en helt ny modell. KRP er totalt sett en bedre TV. Sharpen er ikke så bra rett ut av esken, men etter mye kalibrering må jeg si meg veldig fornøyd med Sharpen.
    KRP 500A er etter min mening fremdeles blant de beste tv'n som går å få tak i.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Eg er spent, ka er problemet med fargeoppløsningen til kuroen? Ellers er det andre helt greit hvis man liker video istedenfor film og har sinnsykt med lys.
    Problemet med fargeoppløsningen er at fargene lett bryter opp i mørke scener, samt ved mye raske bevegelser. Dette ses aller best på ansikter og der hvor det er hudtoner.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes ikkje spor av det du sier på min kuro og det finnes ikkje et eneste ord om denne feilen i noen tester noensteder. Hvis du blander noen LX5090/5080 issues med KRP så er det helt greit btw.

Høres egentlig ut som du refererer til 50hz buggen til Panasonic utifra det du beskriver og det har Kuroen aldri hatt i noen inkarnasjon.

Pioneer Kuro 5020 colour banding? - Blu-ray Forum Den finnes tydeligvis men ikkje på KRPen.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Finnes ikkje spor av det du sier på min kuro og det finnes ikkje et eneste ord om denne feilen i noen tester noensteder. Hvis du blander noen LX5090/5080 issues med KRP så er det helt greit btw.

Høres egentlig ut som du refererer til 50hz buggen til Panasonic utifra det du beskriver og det har Kuroen aldri hatt i noen inkarnasjon.

Pioneer Kuro 5020 colour banding? - Blu-ray Forum Den finnes tydeligvis men ikkje på KRPen.
    Ja, jeg tenker på 5090/6090. Så dersom dette er forbedret på KRP, så er jo det veldig bra.

Jeg blander forøvrig ikke Panasonic og Pioneer

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •