pdp- 435pe VS Nytt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

pdp- 435pe VS Nytt?

Hei hei. Lurer på en sak dere kanskje kan hjelpe med.
    Jeg har en ca 6 år gammel pdp435pe. Den fungerer strålende og jeg liker den veldig godt. Det eneste problemet jeg har med den er at jeg trenger flere hdmi-innganger(utganger? :P) og gjerne en usb-inngang. Også er jeg ikke no fan av den recieveren.
    Det jeg lurer på er om det er noen plasmaskjermer der ute som har tilnærmet likt, eller mye bedre bilde. De fleste tv'er er vel sikkert bedre (kanskje) men jeg er ikke no glad i forandringer og er redd for å angre. :P (det hjelper sikkert ikke at tv'en er arvegods

Så, jeg vil ikke ha 3d og jeg liker ikke LCD-skjermer pga typen bilde kontra plasma. Jeg liker kino-feelingen. Jeg har ikke kanaler og ser kun på film.

Så, hva tror dere. Beholde denne eller bytte den ut? :P
    Pris er ikke et tema om tv'en er fantastisk (selvfølgelig skal den helst ikke koste 100000 :P)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har en mening de vil dele?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valget er veldig enkelt. Du kjøper en Panasonic plasma. Så sant du ikke ekspert på kalibrering, så bør du kjøpe GT50 eller VT50 serien. 50 serien er helt ny, så du vil spare en del tusen på å vente et par måneder til prisene faller.
    Plasma-TV - Finn de beste tilbudene, informasjon og omtaler

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og når du kjøper ny TV og bruker den til film, er det selvsagt tull å kjøpe noe mindre 50". :-D
    Panasonic Viera TX-P55VT50Y - Plasma-TV - Finn laveste pris, omtaler og informasjon
    Panasonic Viera TX-P50GT50Y - Plasma-TV - Finn laveste pris, omtaler og informasjon

Har du råd, ville jeg ha kjøpt VT50 i 55". Det er toppmodellen og 55" koster bare et par tusen mer enn 50" i samme serie.
    Panasonic Viera TX-P50VT50Y - Plasma-TV - Finn laveste pris, omtaler og informasjon

Du vil solid oppgradering fra din Pioneer til spesielt Blu-ray. Sortnivået er mye bedre. Og du skal ikke se vekk ifra at du også får sansen for 3D filmer som Avatar. Den filmen må sees i 3D. Og med 3D er det viktig med størrelse på skjermen for at det skal fungere bra. 55" er i grunnen på grensen til for lite.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Storartet. Tusen hjertelig takk for svar

Ang 3D så lurer jeg på om det er øynene mine som ikke vil. Jeg blir bare sliten, og filmen jeg så var Avatar, på kino ^^

Har du forresten greie på høytalere også? Jeg har samme spørsmål ang mine Bang & Olufsen Beolab Penta-høytalere..

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3D fungerer bedre med aktive briller hjemme enn hva det gjør på kino. Uansett, vil du få med 3D når du velger en toppmodell.

Joda, kan en del om høyttalere. Vil du bytte ut Bang & Olufsen BeoLab Penta? Kjenner ikke til de, men ser at det er aktive høyttalere som fungerer som linjekilde. Tror det kan bli dyrt om du skal erstatte de med noe bedre.
    Men disse vil nok være en solid oppgradering:
    pdp- 435pe VS Nytt?-_mg_2364-custom-jpg

Men det vil kanskje være høyttalere du vil trenge hjelp til å sette opp. De krever eksternt delefilter, to stereoeffektforsterker og subwoofere. Det kan fort gå 60-80 høvdinger eller mer til noe slikt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tittet litt på de for å finne noe modellnr og det er den her da Beovox Penta Passive Loudspeakers
    Mulig det var en annen enn den du så på for her står det ihvertfall passive?

Det er ikke så mye det at jeg har et behov for bytte de ut om de fortsatt er bra. Jeg har bare ikke peiling over hodet og tenkte det ikke var no vits i å bytte de ut om de er gamle og utdaterte og ca alt er bedre enn hva de er. Typ, om man får noe på elkjøp som er bedre for en tusenlapp. Om det ikke er tilfellet så fortsetter jeg å bruke de

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av humle
    Jeg tittet litt på de for å finne noe modellnr og det er den her da Beovox Penta Passive Loudspeakers
    Mulig det var en annen enn den du så på for her står det ihvertfall passive?

Det er ikke så mye det at jeg har et behov for bytte de ut om de fortsatt er bra. Jeg har bare ikke peiling over hodet og tenkte det ikke var no vits i å bytte de ut om de er gamle og utdaterte og ca alt er bedre enn hva de er. Typ, om man får noe på elkjøp som er bedre for en tusenlapp. Om det ikke er tilfellet så fortsetter jeg å bruke de
    Da er nok dine i passiv utgave.

På høyttalersiden har ikke alt blitt bedre. Mange gamle høyttalere med bred baffel og store elementer er bedre enn moderne slanke høyttalere på flere viktige områder. Her har WAF og utseendet styrt mye av utviklingen. Det er som kanskje først og fremst er blitt bedre er delefilteret. Noe forbedring har det nok også skjedd på elementer og kassekonstruksjon, men du må uansett opp ganske høy pris for at det skal bli en oppgradering.

Dessuten handler det også veldig mye om integrering av høyttaler i et rom. Altså akustikk og hva som passer i et rom. Derfor blir det ikke alltid bedre selv om man kjøper dyrere høyttalere. Det er ingen automatikk her og ikke så enkelt som på bildesiden.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner skjønner. Vel da er de ihvertfall fortsatt ganske gode og det er bra nok for meg ^^ Tusen hjertelig takk for hjelpen. Jeg har lurt på dette kjempelenge nå

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig.

Skulle du vurdere høyttalerskifte på et annet tidspunkt, så ha høyttalere på hjemlån før kjøp. Det vil gi deg svaret på om det er verdt å oppgradere. Hva du hører i en butikk er ikke nødvendigvis representativt på hvordan lyden blir hjemme hos deg. Rommet har nemlig minst like stor innvirkning som høyttalerne.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset, det skal jeg absolutt huske på.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •