Plasma: Panasonic 2012 vs. Samasung 2012

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 40
    Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Plasma: Panasonic 2012 vs. Samasung 2012

For meg som bruker TV-en kun til film og serier er ikke tunere, skype, design og nettleser så spennende, jeg vil vite hvilken TV som har best bilde. 3D er kult å ha, men så lenge 3D fungerer bra på begge merker er det ikke 3D kvalitet som avgjør TV valget. Nå har det kommet mange gode anmeldelser av Panasonics 2012 modeller, men ikke så mange av Samsungs.

Jeg er spent på å se hvordan Samsungs E8005 gjør det mot VT50 som koster mye mer, og hvordan E6505 kan måle seg mot ST50 og sin egen toppmodell E8005. Jeg samler noen anmeldelser under slik at folk kan lese litt og gjøre seg opp noen tanker om hvilken produsent som har trukket det lengste strået, og kanskje hvilken TV folk tror blir kåret til årets beste.

Anmeldelser fra AVforums.com
    Panasonic ST50
    Panasonic GT50
    Panasonic VT50

Anmeldelser fra HDTVtest.co.uk
    Panasonic ST50
    Panasonic GT50
    Panasonic VT50

Anmeldelser fra Trustedreviews.com
    Panasonic ST50
    Panasonic VT50
    Samsung E8000

Anmeldelser fra Cnet.com
    Panasonic UT50
    Panasonic ST50
    Samsung E8000

Anmeldelser fra Blu-rays.se
    Panasonic ST50
    Panasonic VT50

HDTV Shootout 2012, Panasonic var en klar vinner:
    LED TV vs. Plasma TV: New Winner Crowned at 2012 Value Electronics HDTV Shootout: BigPictureBigSound

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min mening etter å ha sett dem er helt klart VT50 !! E8005 og ST50 blir ganske gjevne, alt etter preferanser. Begge er kompromiss sammenliknet med VT50 - men så er den også dyrere da.

Anbefaler absolutt testene på hdtvtest.co.uk. Etter min mening er disse de mest gjennomførte. De har desverre ikke testet E8005 enda, men det finnes mye bra diskusjoner omkring disse modellene i den tilhørende forumtråden til Panasonic testene.

Det er også diskutert på dette forumet i både Samsung og Panasonic 2012 trådene om du blar deg noen sider tilbake...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chlo
    Min mening etter å ha sett dem er helt klart VT50 !! E8005 og ST50 blir ganske gjevne, alt etter preferanser. Begge er kompromiss sammenliknet med VT50 - men så er den også dyrere da.

Anbefaler absolutt testene på hdtvtest.co.uk. Etter min mening er disse de mest gjennomførte. De har desverre ikke testet E8005 enda, men det finnes mye bra diskusjoner omkring disse modellene i den tilhørende forumtråden til Panasonic testene.

Det er også diskutert på dette forumet i både Samsung og Panasonic 2012 trådene om du blar deg noen sider tilbake...
    En blir vel aldri enige om hvem som er best av Samsung og Panasonic, jeg har nyeste 64 tommer E8005 og ville ikke ha bytta den, det er fantastisk bilde, så bra at fyren som kom med den fra elkjøp var så imponert at han tok fram kameraet på mobilen for å ta bilde...har ikke tro på at Panasonic er merkbart bedre, om det er bedre i det hele tatt, tror de aller fleste vil være kjempefornøyd med Samsung E8005.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool samsung mot panasonic

Helt klart panasonic :-D Samsung 64" er vel på litt lavere nivå enn panasonic laveste serie st i følge cnet.com :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vaktmestern
    Helt klart panasonic :-D Samsung 64" er vel på litt lavere nivå enn panasonic laveste serie st i følge cnet.com :-D
    Tror ikke du skal stole for blindt på cnet...om Panasonic er bedre på 2D tror jeg ikke det er mye...og Samsung er best på SD og 3D, så allover er Samsung beste valget syns jeg...syns Samsungen ser best ut designet også, selv om Panasonic ser bedre ut i år enn tidligere..pluss at det følger med 2 par 3d-briller med Samsung, også verdt å ta med i betraktning.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Design messig er St og 8000 serie ganske så like :???:
    Men panasonicen har mye dypere sortnivå og mindre xross i 3D talk enn samsungen som i år ikke er helt på panasonic 2012 nivå.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Design messig er St og 8000 serie ganske så like :???:
    Men panasonicen har mye dypere sortnivå og mindre xross i 3D talk enn samsungen som i år ikke er helt på panasonic 2012 nivå.
    Jeg ville i alle fall ikke ha bytta mot Panasonic, bildet på Samsungen er fantastisk, og en må også ta i betraktning at Panasonicene koster mer og ikke har 3D briller inkludert...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    St 65" koster litt mindre 8) Tror de fleste vill nok betale litt mere for bedre bilde en et par 3D briller samsung selger til 249 stykket 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    St 65" koster litt mindre 8) Tror de fleste vill nok betale litt mere for bedre bilde en et par 3D briller samsung selger til 249 stykket 8)
    så må du ikke glemme det grønnstikket som kjennetegner Panasonicene da, og visstnok er der også i år, noe Samsung ikke sliter med...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Virker som grønn stikket er borte i år fra panasonic sine tvr :-D

Utrolig mange topp tester fra pressen på alle panasonic seriene i 2012 Panasonic har jobbet med bilde mens samsung har jobbet med tileggsfunksjoner

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som grønn stikket er borte i år fra panasonic sine tvr :-D

Utrolig mange topp tester fra pressen på alle panasonic seriene i 2012 Panasonic har jobbet med bilde mens samsung har jobbet med tileggsfunksjoner
    Jeg har nå lest diverse steder at det er grønnstikk i år også, det kan kanskje variere fra tv til tv, ikke vet jeg...fyren som var her fra elkjøp hadde nå ikke sett noe bedre bilde enn denne Samsung tv-en han heller, han var veldig imponert, de kikker nok på en del tver i butikken vil jeg tro...jeg tror nok det vil dukke opp flere tester som viser at denne Samsung tv-en er et veldig godt valg...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg tar å leser tester 8) enn fyrn fra elkjøp sine meninger 8) uk avforum har referanse status på vt serien og highly recomended på de andre pluss flere andre bekrefter panasonic sin hopp over samsung i år mva plasma tvne.

Cnet.com seier det bra med at samsung ikke er på panasonic nivå med sortnivå og xtalk i 3D gleder meg til flatpanels sine tester

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg tar å leser tester 8) enn fyrn fra elkjøp sine meninger 8) uk avforum har referanse status på vt serien og highly recomended på de andre pluss flere andre bekrefter panasonic sin hopp over samsung i år mva plasma tvne.

Cnet.com seier det bra med at samsung ikke er på panasonic nivå med sortnivå og xtalk i 3D gleder meg til flatpanels sine tester
    Jeg gleder meg også til flatpanels.dk sin test, jeg tipper det blir toppkarakter, i alle fall 9/10 til Samsungen. Og sort er veldig sort i E8005...i alle fall i mine øyne...det var noe jeg merka i forhold til fjorårsmodellen jeg hadde at sort var sortere...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde heller ikke lagt så alt for mye vekt på Elkjøps sjåfør. Selv om han har sett mange produkter er det nok stort sett med embalasjen på. Det at han tok bilde har nok mest med størrelsen på TVen å gjøre.

Uansett. Jeg har sett alle, og min mening er helt klart at VT50 er best. Jeg har heller ikke lest noen tester som gir grunn til å tro annerledes. For all del sier jeg ikke at E8005 er en dårlig TV. Jeg har selv 64D8005. Men jeg skjønner ikke hvorfor du har så stort behov for å forsvare kjøpet ditt? At Panasonic har en bedre skjerm gjør vel ikke TVen din dårligere?

Panasonics billigserier (dvs alle utenom GT50 og VT50 som har THX modus) er kjent for å ha grønnskjær om de ikke proffkalibreres av erfaren kalibratør. Se diskusjon i Panasonic tråden omkring dette. E8005 vil derfor kunne ha en fordel over ST50 da den byr på flere kalibreringsmuligheter og er lettere å jobbe med om en ikke skal spandere på den en skikkelig kalibrering. Litt preferanser er det altså også.

Om jeg bytter TV i år er valget lett - 65VT50 !

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde heller ikke lagt så alt for mye vekt på Elkjøps sjåfør. Selv om han har sett mange produkter er det nok stort sett med embalasjen på. Det at han tok bilde har nok mest med størrelsen på TVen å gjøre.

Uansett. Jeg har sett alle, og min mening er helt klart at VT50 er best. Jeg har heller ikke lest noen tester som gir grunn til å tro annerledes. For all del sier jeg ikke at E8005 er en dårlig TV. Jeg har selv 64D8005. Men jeg skjønner ikke hvorfor du har så stort behov for å forsvare kjøpet ditt? At Panasonic har en bedre skjerm gjør vel ikke TVen din dårligere?

Om jeg bytter TV i år er valget lett - 65VT50 !
    Nei, det var ikke størrelsen, han sa det var utrolig bra bilde...og han var ivrig helt i hundre...du har samme tven som meg? 64d8005? hvordan har du innstillingen...jeg finstilte litt for å få det perfekte bildet... Panasonic har ikke en bedre skjerm, kanskje på vanlig 2D HD marginalt, men ikke overall...3D og SD er faktisk viktig det også, det blir mer og mer 3D fremover...og er kjekt med et SD bilde som er så bra at en nesten kan tro det er HD...nei, du har fjorårsmodellen D8005 ja...det var også en veldig bra tv, men bildet på årets tv er langt bedre....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men husk at han fortsatt er en sjåfør. Med mindre har har en brennende interesse på fritiden for lyd og bilde utstyr tviler jeg på at han har særlig sammenlikningsgrunnlag. Bildet er absolutt bra, men han ville nok sakt det samme om Panasonic skjermene - eller mange andre for den saks skyld. Med andre ord er hva denne sjæføren mener helt uvesentlig. Se heller på hva bla C'net sier, som faktisk har noe erfaring og testet skjermene mot hverandre.

Jeg har for øyeblikket 64D8005, ja. Altså den eldre versjonen av din TV (den som du hadde tidligere?). Et godt utgangspunkt er Kino modus, fargetemp Varm 2, redusert skarphet, deaktivert bildebehandling og dynamiske moduser. For mere nøraktige innstillinger må du kjøre testbilder, og aller helst få den skikkelig kalibrert.

Forøvrig er både Panasonic og Samsung plasma på referansenivå hva gjelder 3D. Forskjellene er ikke nevneverdige. Jeg har heller ikke opplevd Samsung som merkbart bedre på SD, på samme måte som jeg ikke opplever Panasonic som bedre på HD. Det som gjør Panasonic bedre er i hovedsak sortnivået som er merkbart bedre både i mørke rom, men også i lyse rom takket være det nye ultra-filteret. Det gjør at Panasonic får bedre kontrast og dybde i bildet. Nye E8005 har noe brunstikk i sort-filteret i lyst rom til sammenlikning. Det hjelper jo også på at Panasonic kommer nært perfekt fra fabrikk. Ingen andre TVer kommer i nærheten så bra innstilt som disse! (For ordens skyld snakker jeg her om VT50 vs E8005).

Jeg vet heller ikke om line-bleed problemet er fikset på årets plasmamodeller fra Samsung. Dessuten er Samsungs modeller noe irreterende hvis de brukes i mørke rom, da de slår panalet helt av ved sorte bilder. Personlig synes jeg også det er noe provoserende alle disse halvferdige tingene Samsung presser inn i TVene sine. Min mening er at slikt bør være tilvalg for de som ønsker det (det er naivt å tro at en ikke betaler for det).

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men husk at han fortsatt er en sjåfør. Med mindre har har en brennende interesse på fritiden for lyd og bilde utstyr tviler jeg på at han har særlig sammenlikningsgrunnlag. Bildet er absolutt bra, men han ville nok sakt det samme om Panasonic skjermene - eller mange andre for den saks skyld. Med andre ord er hva denne sjæføren mener helt uvesentlig. Se heller på hva bla C'net sier, som faktisk har noe erfaring og testet skjermene mot hverandre.

Jeg har for øyeblikket 64D8005, ja. Altså den eldre versjonen av din TV (den som du hadde tidligere?). Et godt utgangspunkt er Kino modus, fargetemp Varm 2, redusert skarphet, deaktivert bildebehandling og dynamiske moduser. For mere nøraktige innstillinger må du kjøre testbilder, og aller helst få den skikkelig kalibrert.

Forøvrig er både Panasonic og Samsung plasma på referansenivå hva gjelder 3D. Forskjellene er ikke nevneverdige. Jeg har heller ikke opplevd Samsung som merkbart bedre på SD, på samme måte som jeg ikke opplever Panasonic som bedre på HD. Det som gjør Panasonic bedre er i hovedsak sortnivået som er merkbart bedre både i mørke rom, men også i lyse rom takket være det nye ultra-filteret. Det gjør at Panasonic får bedre kontrast og dybde i bildet. Nye E8005 har noe brunstikk i panalet i lyst rom til sammenlikning. Det hjelper jo også på at Panasonic kommer nært perfekt fra fabrikk. Ingen andre TVer kommer i nærheten så bra innstilt som disse! (For ordens skyld snakker jeg her om VT50 vs E8005).

Jeg vet heller ikke om line-bleed problemet er fikset på årets plasmamodeller fra Samsung. Dessuten er Samsungs modeller noe irreterende hvis de brukes i mørke rom, da de slår panalet helt av ved sorte bilder. Personlig synes jeg også det er noe provoserende alle disse halvferdige tingene Samsung presser inn i TVene sine. Min mening er at slikt bør være tilvalg for de som ønsker det (det er naivt å tro at en ikke betaler for det).
    VT50 vs E8005 er jo eneste seriøse sammenligning...etter det du skriver er de så og si helt like gode på både HD, 3D og SD...og da blir det hipp som happ hva en velger....har du sett sort på nye samsungen da? jeg mener nå det er veldig sort...

Newcomer Daniel NOR sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke lett å diskutere mot "fanboys".
    alle vil vel at valget man har tatt er det beste, kanskje.

selv har jeg panasonic, dog noe eldre. jobber på tv verksted og ser mange tv'r. valgte ikke samsung litt pga at det er det alle har, og at panasonic kom bedre ut i test da.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    VT50 vs E8005 er jo eneste seriøse sammenligning...etter det du skriver er de så og si helt like gode på både HD, 3D og SD...og da blir det hipp som happ hva en velger....har du sett sort på nye samsungen da? jeg mener nå det er veldig sort...
    Jeg har sett 51E8005, ja. Sammenliknet med min 64D8005 er ikke sortnivået noe bedre, men så er det jo en kjent sak at Samsungs større modeller yter bedre. Dermed har nok Samsung blitt bedre, og er nå ca på nivået Panasonic var på i fjor med sin VT30. VT50 har derimot vesentlig dypere sort. Dessuten utgjør det nye sort-filteret en vesentlig forbedring i dagslys (hvor jeg opplever E8005 som noe brunlig til sammenlikning).

I 3D, SD og HD kvalitet legger jeg til grunn crosstalk, bildebehandling, bevegelser, skarphet, dithering, fosfor-lag (etterglød), graderinger ... Der mener jeg de er gjevngode. Panasonic er derimot merkbart bedre på sortnivå, kontrast og farger. Det er alle svært viktige parametre, og gjør at Panasonic stikker av med seieren. (Dessuten er det uklart om Samsung har fikset alle sine problemer, som tidligere nevnt)

Min mening er altså at VT50 i år er walkover - men så er den også klart dyrest. ST50 mot E8005 er absolutt er kurant sammenlikning da de er noenlunde gjevne både i pris, design og ytelse alt etter preferanser.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett 51E8005, ja. Sammenliknet med min 64D8005 er ikke sortnivået noe bedre, men så er det jo en kjent sak at Samsungs større modeller yter bedre. Dermed har nok Samsung blitt bedre, og er nå ca på nivåer Panasonic var på i fjor med sin VT30. VT50 har derimot vesentlig dypere sort. Dessuten utgjør det nye sort-filteret en vesentlig forbedring i dagslys (hvor jeg opplever E8005 nom noe brunlig til sammenlikning).

I 3D, SD og HD kvalitet legger jeg til grunn crosstalk, bildebehandling, bevegelser, skarphet, dithering, fosfor-lag (etterglød), graderinger ... Der mener jeg de er gjevngode. Panasonic er derimot merkbart bedre på sortnivå, kontrast og farger. Det er alle svært viktige parametre, og gjør at Panasonic stikker av med seieren. (Dessuten er det uklart på Samsung har fikset alle sine problemer, som tidligere nevnt)

Min mening er altså at VT50 i år er walkover - men så er den også klart dyrest. ST50 mot E8005 er absolutt er kurakt sammenlikning da de er sammenliknbare både i pris, design og ytelse alt etter preferanser.
    Nå er det jo uklart om Panasonic har fikset sitt største problem også, grønnstikket...har lest mye på div. forum at det er der fremdeles...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •