Plasma: Panasonic 2012 vs. Samasung 2012 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 40 av 40
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Nå er det jo uklart om Panasonic har fikset sitt største problem også, grønnstikket...har lest mye på div. forum at det er der fremdeles...
    Jeg har ikke sett rapportert at VT50 eller for den saks skyld GT50 er plaget med dette. Hvertfall var det ikke noe problem på den VT50en jeg så på.
    For ST50 er det en litt annen sak. Jeg vil ikke si det er et problem, for det kan rettes på av en erfaren kalibratør. Samsungen kommer ikke noe bedre innstilt, selv om den ikke har grønnstikket som kan være litt vrient å bli kvitt. Samsungs line-bleed er derimot umulig å kalibrere bort - så det er et problem...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chlo
    Jeg har ikke sett rapportert at VT50 eller for den saks skyld GT50 er plaget med dette. Hvertfall var det ikke noe problem på den VT50en jeg så på.
    For ST50 er det en litt annen sak. Jeg vil ikke si det er et problem, for det kan rettes på av en erfaren kalibratør. Samsungen kommer ikke noe bedre innstilt, selv om den ikke har grønnstikket som kan være litt vrient å bli kvitt. Samsungs line-bleed er derimot umulig å kalibrere bort - så det er et problem...
    ¨
    Jeg merker ikke noe til det du kaller line-bleed? Men det er hvis en kobler til pc? jeg kobler ikke pc til tven...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke samsung har gjort mye med bilde kvaliteten i år fra i fjor :neutral:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ¨
    Jeg merker ikke noe til det du kaller line-bleed? Men det er hvis en kobler til pc? jeg kobler ikke pc til tven...
    Det har i utgangspunktet ikke noe med PC å gjøre. Men det er svært lett å fremprovosere som du kobler på en PC og viser en mappe med innhold på skjermen. Du vil da se mørkere skygger på de linjene hvor det er tekst. Det ses i alle bilder hvor det er mørke felter på lys bakgrunn i høy kontrast. I utgangspunktet ikke et veldig stort problem, da det skjeldent er synlig i daglig bruk. Men når en først har begynt å irretere seg...

Om du vil teste det lager du et helt hvitt bilde i paint og lager en passe stor sort firkant i midten. Deretter skalerer du bildet til 1920x1080, og larger det på en minnepenn. Sett minnepennen i TVen og sjekk om det hvite på sidene (høyre/venstre) av firkanten blir påvirket.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har i utgangspunktet ikke noe med PC å gjøre. Men det er svært lett å fremprovosere som du kobler på en PC og viser en mappe med innhold på skjermen. Du vil da se mørkere skygger på de linjene hvor det er tekst. Det ses i alle bilder hvor det er mørke felter på lys bakgrunn i høy kontrast. I utgangspunktet ikke et veldig stort problem, da det skjeldent er synlig i daglig bruk. Men når en først har begynt å irretere seg...

Om du vil teste det lager du et helt hvitt bilde i paint og lager en passe stor sort firkant i midten. Deretter skalerer du bildet til 1920x1080, og larger det på en minnepenn. Sett minnepennen i TVen og sjekk om det hvite på sidene (høyre/venstre) av firkanten blir påvirket.
    Kan du lage et bilde til meg sånn du mener? så skal jeg prøve bildet...eneste jeg har å klage på med denne tv-en min er at det virker som noe i bakgrunnen av og til på lyse bilder og bevegelse, fotball, ishockey f.eks...tror det er det de kaller DSE, Dirty Screen Effect...det er ikke ille, men det er litt irriterende...buzzing er jo nesten borte også, det har irritert meg grenseløst før, nå hører jeg bare litt buzz innimellom, ikke noe som gjør noe...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du lage et bilde til meg sånn du mener? så skal jeg prøve bildet...
    Ta gjerne bilde med et kamera av resultatet og legg ut Om du har DSE vil du sannsynligvis se det på samme bildet, men det har da ikke noe med den svarte firkanten å gjøre.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært fint om dere som synser og er forferdelig påståelig om hva som er best, hadde kunnet begrunnet deres påstander.

Ærlig talt er trådtittelen veldig interessant, siden jeg står og muligens skal velge mellom disse merkene. Men eneste informasjonen jeg så langt har fått ut av tråden er at noen har voldsomme behov for å forsvare egne kjøp uten å egentlig komme med argumenter for hvorfor kjøpet er bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av finvåg
    Hadde vært fint om dere som synser og er forferdelig påståelig om hva som er best, hadde kunnet begrunnet deres påstander.

Ærlig talt er trådtittelen veldig interessant, siden jeg står og muligens skal velge mellom disse merkene. Men eneste informasjonen jeg så langt har fått ut av tråden er at noen har voldsomme behov for å forsvare egne kjøp uten å egentlig komme med argumenter for hvorfor kjøpet er bra.
    Jeg har prøvd å si så godt jeg kan hvorfor Samsung er rette valget, suveren bildekvalitet, og jeg har skrevet at jeg ikke har mye å klage på...har hatt både fjorårsmodellen og modellen fra året før...og årets modell er helt knall, og designet på den er også helt suverent...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har oppgradert fra PS64D8005 til PS64E8005, da jeg fikk tven billig via jobben.

Mine erfaringer hittil sammenlignet med D8005:
    + Overraskende nok bedre lysutbytte - bedre i dagslys
    + Vesentlig bedre i forhold til line bleed. (ser det ennå, men ca. 80% bedre enn min D8005)
    + Fungerer bedre som PC-skjerm (mest pga de to foregående punkter)
    + Bedre kontrast- og sortnivå
    + Brightness pops/fluctuating blacks er fraværende
    + 3D er utrolig bra, men det var jo bra på D8005 også... men om bare marginalt bedre på E8005, så er er det merkbart
    + En mørkere ramme passer bedre i min leilighet enn sølvrammen på D8005

- Stemme- og bevegelsesstyring er gimmicks, og blir ikke brukt her i stua
    - Fokus på utvikling av Smart-TV plattformen er uinteressant for meg med fet HTPC
    - Den summer faktisk litt mer enn D8005, men med litt lyd på tven/anlegget så irriterer det ikke mye

Godt fornøyd hittil, og synes de 6000,- i mellomlegg var verdt det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har lest tråden har jeg kommet med flere argumenter og henvisninger. Jeg gidder ikke bruke mye tid på å gjøre dette igjen da det står mye om disse tingene i både Samsung og Panasonic tråden. Jeg har forøvrig sett de aktuelle TVene under like forhold, så det er ikke bare synsing fra min side.

Om det er noe du fortsatt synes er uklart så still konkrete spørsmål, så kan vi svare så fremt det lar seg gjøre. Det er ikke særlig givende å bruke tid på lange utgreininger ingen bryr seg om. Spesielt når mange av disse diskusjonene allerede er tatt i de respektive trådene.

Forøvrig har jeg ikke Panasonic TV. Jeg har faktisk en Samsung - selv om jeg anbefaler Panasonic. Som nevnt, om jeg bytter TVen i år blir det helt klart en VT50 for min del.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Jeg har oppgradert fra PS64D8005 til PS64E8005, da jeg fikk tven billig via jobben.

Mine erfaringer hittil sammenlignet med D8005:
    + Overraskende nok bedre lysutbytte - bedre i dagslys
    + Vesentlig bedre i forhold til line bleed. (ser det ennå, men ca. 80% bedre enn min D8005)
    + Fungerer bedre som PC-skjerm (mest pga de to foregående punkter)
    + Bedre kontrast- og sortnivå
    + Brightness pops/fluctuating blacks er fraværende
    + 3D er utrolig bra, men det var jo bra på D8005 også... men om bare marginalt bedre på E8005, så er er det merkbart
    + En mørkere ramme passer bedre i min leilighet enn sølvrammen på D8005

- Stemme- og bevegelsesstyring er gimmicks, og blir ikke brukt her i stua
    - Fokus på utvikling av Smart-TV plattformen er uinteressant for meg med fet HTPC
    - Den summer faktisk litt mer enn D8005, men med litt lyd på tven/anlegget så irriterer det ikke mye

Godt fornøyd hittil, og synes de 6000,- i mellomlegg var verdt det.
    Da er vi enige om at E8005 er en fantastisk tv...summing/buzzing virker somd et varierer fra tv til tv..min er veldig lite buzzing på i alle fall, mye mindre enn fjorårsmodellen jeg hadde...og samme som deg, stemme og bevegelse blir lite brukt, og noe jeg ikke legger så mye vekt på, men kjekt å ha...ser du noe skygge/dirty scrren effect i lyse bilder, fotball/ishockey f.eks?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er vi enige om at E8005 er en fantastisk tv...summing/buzzing virker somd et varierer fra tv til tv..min er veldig lite buzzing på i alle fall, mye mindre enn fjorårsmodellen jeg hadde...og samme som deg, stemme og bevegelse blir lite brukt, og noe jeg ikke legger så mye vekt på, men kjekt å ha...ser du noe skygge/dirty scrren effect i lyse bilder, fotball/ishockey f.eks?
    DSE er også fraværende på min tv.
    Da har du DSE, og jeg litt mer buzz.... kan tydeligvis ikke få et 100% produkt i dag :/

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd å si så godt jeg kan hvorfor Samsung er rette valget, suveren bildekvalitet, og jeg har skrevet at jeg ikke har mye å klage på...har hatt både fjorårsmodellen og modellen fra året før...og årets modell er helt knall, og designet på den er også helt suverent...
    Panasonic er også kjent for suveren bildekvalitet. At du har hatt flere modeller fra samme merke sier ingenting om hvordan de står seg mot andre merker. Det skrives bla at den en er bedre på 3d enn den andre, eksakt hva er det som er bedre med den ene fremfor den andre? Og på hvilken måte er de sammenlignet`?

For min egen del sier "a er bedre enn b fordi a er best" meg ingenting, uten litt mer informasjon om hva a er best på eller hvorfor den er best.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    DSE er også fraværende på min tv.
    Da har du DSE, og jeg litt mer buzz.... kan tydeligvis ikke få et 100% produkt i dag :/
    Hm, jeg har jo 30 dager returrett på denne tv-en også og vurderer bytte pga. DSE...men når du sier det er mye buzz på din...det blir 2 onder...og jeg vet jammen ikke hva som er verst....DSE er jo ikke så ille, ser bare til tider...som du sier virker ikke som en kan få en 100% perfekt tv...jeg er i tvil om jeg skal beholde den eller bytte, kan risikere å få en tv med mer buzz....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen tvil om at E8005 er en bra TV, men hvis du mener den er bedre enn VT50 må du si hvorfor. Har du forresten sett VT50? Om så, under hvilke forhold sammenliknet med E8005?

Min mening er at Panasonic er det beste valget pga merkbart bedre sortnivå (og derav kontrast), filter og farger (spesilet er fabrikkinnstillingen overlegen). (Som jeg har sakt før.) Men man kan jo også dra pris med som et kriterie, og da blir avgjørelsen straks litt mer individuell.

Hvordan gikk det forresten med line-bleed testen?

Edit:
    Jeg har forresten ikke noe DSE på min. Line-bleed er derimot et "problem" ved PC-bruk, og også noe synlig under vanlig bruk når en er klar over det.
    På min D8005 plages jeg fortsatt av noe brightnesspops. Jeg har en død pixel, og defekt DVB-S. Om jeg reklamerer på dette er det egentlig bare siden brightness-pops og line-bleed irreterer meg. Dessuten kunne jeg tenkt meg bedre sortnivå, så derfor trekker jeg i retning Panasonic om det blir bytte.
    BigZ: Opplever du stor forskjell i sortnivå mellom 64" D og E modellene?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen tvil om at E8005 er en bra TV, men hvis du mener den er bedre enn VT50 må du si hvorfor. Har du forresten sett VT50? Om så, under hvilke forhold sammenliknet med E8005?

Min mening er at Panasonic er det beste valget pga merkbart bedre sortnivå (og derav kontrast), filter og farger (spesilet er fabrikkinnstillingen overlegen). (Som jeg har sakt før.) Men man kan jo også dra pris med som et kriterie, og da blir avgjørelsen straks litt mer individuell.

Hvordan gikk det forresten med line-bleed testen?
    Blir ikke testa i dag...men ser BigZ skriver dette : + Vesentlig bedre i forhold til line bleed. (ser det ennå, men ca. 80% bedre enn min D8005)
    Da er nok ikke line bleed noe stort problem vil jeg tro....
    Nei, jeg har ikke sett VT50, men det er vanskelig å tro at bilde kan bli særlig bedre enn det som er på E8005...om det er noe å klage på er det noe som vises med måleutstyr vel, ikke noe en vanlig person ser.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir ikke testa i dag...men ser BigZ skriver dette : + Vesentlig bedre i forhold til line bleed. (ser det ennå, men ca. 80% bedre enn min D8005)
    Da er nok ikke line bleed noe stort problem vil jeg tro....
    Nei, jeg har ikke sett VT50, men det er vanskelig å tro at bilde kan bli særlig bedre enn det som er på E8005...om det er noe å klage på er det noe som vises med måleutstyr vel, ikke noe en vanlig person ser.....
    Hvordan kan du påstå dette når du ikke engang har sett TVen?
    Jeg ser helt klart forskjell på VT50 og E8005 som beskrevet tidligere. Man trenger heller ikke noe trent øye for å se forskjell i sortnivå. Øyet kan skilne svært små forskjeller, og man vil alltid ha perfekt sort som referanse.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg tror at min er best pga eg ikkje har sett den andre, fantastisk argument. Kuroen er bedre enn begge btw så begge kan bli bedre, VT50 trenger bedre sort. Samsungen trenger endå bedre sort og en THX modus med dønn riktige farger noe som den ikkje har. E8005 blir aldri en VT50, i beste fall kan den sammenlignes testmessig med GT50 etter KALIBRERING noe som krever utstyr som proffene bruker.

Siden ingen av produsentene gir meg ereksjon så kjøper eg det som er best i test hittil, sjåføren til Elkjøp sin mening eller min egen forsåvidt betyr for meg 100-0 når det er klin umulig å stole på sitt eget øyesyn før man har tven hjemme.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte forresten å nevne...innbrenning, har vel ikke sett snev av retention engang på nye tv-en, selv om jeg har vært forsiktig virker det som dette er veldig forbedret i år...

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Panasonic er vinneren

2012 Value Electronics HDTV Shootout:
    LED TV vs. Plasma TV: New Winner Crowned at 2012 Value Electronics HDTV Shootout: BigPictureBigSound

Youtube-video kommer 28.05.12 og blir lagt ut her:
    HDTVShootout - YouTube

TV-ene som er med:
    - Panasonic TC-P65VT50 65-inch plasma HDTV
    - Samsung PN64E8000 64-inch plasma HDTV
    - LG 60PM9700 60-inch plasma HDTV
    - Samsung UN60ES8000 60-inch LED-lit LCD HDTV (side lit)
    - Sharp Elite PRO-60X5FD 60-inch LED/LCD HDTV (full array LED backlit)
    - Panasonic TC-L47WT50 47-inch LED-lit LCD HDTV

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •