SHARP TV med stoore størrelser nå

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SHARP TV med stoore størrelser nå

Sharp kommer nå med modeller opp til 80" store til forbruker markedet. Disse vil jo konkurrere mot en PJ med lerret. Men hvor gode de er vet vi intet om. Men bl.a. 70" er testet via dinside.no. Foreløpig koster jo herlighetene mye, men jeg forstår det slik at 70" blir solgt av Lefdal til rundt 25 tusen. Ikke helt umulig altså. Sjekk her:
    Sjekk ut Sharps nye monster-TV-er - Teknofil.no
    -tv-test-sharp-lc-70le836s-jpgBildet er stelt fra Teknofil.no
    Tv-test: Sharp LC-70LE836S - DinSide Bolig
    Sharp 70" 3D LED Smart-TV LC-70LE741S - Lefdal

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet nå etter vært vil jo være om man får Tvèn inn døra eller opp trappene til leiligheten sin??!

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For smått og for dyrt etter min mening.For 25k får man en meget bra projektor inkludert fullkalibrering og et lerret på 106" og oppover.Men et skritt i rett retning er det,men for dyrt og disse tv-ene tviler jeg på er isf kalibrert ut av esken.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært å sett på 70" og den var SVÆR! Kostet 35k. Bildene var helt OK. Skjermen kan kalibreres ganske omfattende hvis en ønsker dette. Ser ut til å være full 10pkt gråskala+full CMS på fargerommet! Den mangler dog ISF låsings muligheten. 60" min ble brått liten.... sukk de penga

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er LCD, hadde det vært plasma skulle jeg vurdert disse tv-ene...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test av 70" på flatpanels:
    70" Sharp 70LE836S test/anmeldelse - FlatpanelsDK

Den er også testet i siste utgave av Lyd og Bilde, hvor den også får svært bra resultet.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian.V.H
    For smått og for dyrt etter min mening.For 25k får man en meget bra projektor inkludert fullkalibrering og et lerret på 106" og oppover.Men et skritt i rett retning er det,men for dyrt og disse tv-ene tviler jeg på er isf kalibrert ut av esken.

Det hjelper fint lite i stua der flesteparten ser tv og film. Litt bedre med OL i stua på dagtid på en mega-tv kontra å gjømme seg i ei lyskontrollert grotte uten dagslys.

70" til kr 24995 og 80" til kr 39995 er ganske imponerende, og et stort hopp fremover. For 6 mnd siden var det kr 300 000 som gjaldt for en 70" ordinær lcd-tv.

Håper at LG, Pana eller Sammy kommer med noen fete plasmaer i samme størrelses- og prisklasse.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Det hjelper fint lite i stua der flesteparten ser tv og film. Litt bedre med OL i stua på dagtid på en mega-tv kontra å gjømme seg i ei lyskontrollert grotte uten dagslys.

Håper at LG, Pana eller Sammy kommer med noen fete plasmaer i samme størrelses- og prisklasse.
    Du har jo rett i dette, men det fins lerret som fikser dette med dagslys og PJ. Jeg har sett på PJ i litt dagslys og har man ikke for store krav til bildekvalitet(på en tv sending, hvem har nå egentlig det da) funker dette også med litt lys i rommet. Til 40 K får du en meget god PJ og med et tilhørende lerretet som sikkert også fungerer godt i lyst rom. Det med en bildestørrelse som lett overstiger 80". Men det er jo opp til en selv hvordan man prioriterer ting. :-D

De andre kommer garantert til neste år etter med størrelse. Kan tenkes man ser ting allerede til høsten.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Du har jo rett i dette, men det fins lerret som fikser dette med dagslys og PJ. Jeg har sett på PJ i litt dagslys og har man ikke for store krav til bildekvalitet(på en tv sending, hvem har nå egentlig det da) funker dette også med litt lys i rommet. Til 40 K får du en meget god PJ og med et tilhørende lerretet som sikkert også fungerer godt i lyst rom. Det med en bildestørrelse som lett overstiger 80". Men det er jo opp til en selv hvordan man prioriterer ting. :-D

De andre kommer garantert til neste år etter med størrelse. Kan tenkes man ser ting allerede til høsten.
    Jeg tror nok også at det kommer større tv-er neste år ja nå som noen har vært først ut...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes ikke projektorer som kan konkurrere med TV på bildekvalitet i opplyst rom (og i tillegg på pris). Projektorene som er veldig lyssterke har andre problemer, og sort kan aldri bli mørkere enn rommets mørkeste. Det finnes riktignok lerret som kan fikse på dette som bla Black Diamond, men der koster jo lerretet like mye som 80" + man må ta høyde for plassering, kabling, støy og blending med projektor. Slike lerret er heller ikke uten kompromiss. Min mening er egentlig at projektor og TV tilhører forskjellinge målgrupper. Projektor i filmrommet og TV i stuen - hvertfall for 99% av folk.

Jeg tviler litt på at det kommer så veldig mange store TVer som kan konkurrere med Sharp på pris. Grunnen er at Sharp er eneste produsent som har 10G fabrikker som kan produsere moderglass billig nok for masseproduksjon. LG kommer riktignok med en 84" 4K TV (sannsynligvis stk 42" FHD panel med tweaket produksjon som ikke er skjært). Pris? Omkring 70-80K. Samsung og de fleste andre stopper på 65".

Panasonic har større proffmodell plasmaskjermer, mulig de kan få disse inn i massemproduksjon slik at prisene kan gå ned for forbrukermarkedet. Det finnes hvertfall en 85" og 103" av VX300 for de som er villige til å bla opp. Forøvrig super skjermer. Men så spørs det jo hvor store invisteringer Panasonic er villige til å ta på plasma etter flere rekordunnerskudd på rad. Større skjermer enn 65" er ikke akkuratt et marked med veldig volum (selv om det nok har litt med pris å gjøre).

Enn så lenge tror jeg Sharp får ha markedet for store LED-skjermer for seg selv. De har forøvrig svært bra skjermer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •