IDTV Samsung D8005

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

IDTV Samsung D8005

Hei,

for cirka to år siden kjøpte jeg en 50C7005. Da fant jeg en tråd her på forumet som gjorde at jeg fikk inn alle Canal Digital sine kanaler på kabelTV uten å betale for annet enn grunnpakken. Da brukte jeg en cam-modul kjøpt på Elkjøp og et vanlig programkort.

Når jeg nå skulle prøve å gjøre det samme på en 46D8005, fikk jeg det ikke til, selv om jeg fulgte den samme oppskriften. Altså å stille inn språket på TVen og søke på de forskjellige frekvensområdene. Kanalene kommer opp i guiden, men jeg får kryptert signal. Jeg lurer på om noen av dere har erfaring med dette og om det i det hele tatt lar seg gjøre? Og har det eventuelt noe med CI+ å gjøre?

Setter utrolig stor pris på svar.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet

Dette bør fungere:
    Sjekk at tv har siste soft på tv før du gjør kanalsøk nedenfor.

Søk opp alle kanaler på nytt-angi Canaldigital som leverandør hvis det finnes som alternativ.
    Sett tvn på NRK1 når søk er gjennomført. Noter nr på kort og CAM før du setter dette inn i TV. La tvn stå på NRK1 i ca 2 timer. Hvis ikke bilde så ringer du til Canal digital og ber om oppgradering av Programkortet ditt. Du vil få beskjed om å oppgi kort nr samt å sette tvn på NRK1 i 2 timer.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Velkommen til forumet

Dette bør fungere:

Søk opp alle kanaler på nytt-angi Canaldigital som leverandør hvis det finnes som alternativ.
    Sett tvn på NRK1 når søk er gjennomført. Noter nr på kort og CAM før du setter dette inn i TV. La tvn stå på NRK1 i ca 2 timer. Hvis ikke bilde så ringer du til Canal digital og ber om oppgradering av Programkortet ditt. Du vil få beskjed om å oppgi kort nr samt å sette tvn på NRK1 i 2 timer.
    Er det bare Samsung dette knepet virker på?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet

Dette bør fungere:

Jeg vet ikke om du misforstår meg, men jeg har ingen problemer med å få inn de kanalene jeg betaler for. Problemet er at jeg får kryptert signal på tilleggspakkene jeg søker inn manuelt, som jeg har tilgang til på den gamle 7-serien. Der har jeg grunnpakken, som forøvrig er inkludert i fellesavgifter, men får tilgang til alle CD's kanaler gratis.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki, har du ringt canaldigital å hørt? Hvis du har alle tilleggspakker gratis så er du jo heldig Er mest vanlig at disse er åpen i ca 14 dager etter nytegning av abo er min erfaring. Har selv grunnpakken inkl men må betale for tilleggskanaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki, har du ringt canaldigital å hørt? Hvis du har alle tilleggspakker gratis så er du jo heldig Er mest vanlig at disse er åpen i ca 14 dager etter nytegning av abo er min erfaring. Har selv grunnpakken inkl men må betale for tilleggskanaler.
    Det er mye mulig jeg har formulert meg helt på trynet her, for jeg har jo selvfølgelig ikke alle kanalene gratis i utgangspunktet, men ved å "lure" TV til å tro at den er svensk/finsk, får jeg allikevel inn disse kanalene. Og dette gjorde jeg ved å følge en oppskrift fra dette forumet.

http://avforum.no/forum/digitalt-bak...-signaler.html

Digital TV med CAM og kabel fra Canal Digital – Tormod Ravnanger Landet

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fett. Gi beskjed om du finner ett hull på 8005 modellen. Dette funker fortsat på C serien din?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •