Sony 46HX923 eller 46HX855?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony 46HX923 eller 46HX855?

Hvilken burde jeg gå for? Tv´en skal i all hovedsak brukes til TV-titting og film(blu-ray) i et rom med lite lys. 3D er jeg ikke opptatt av. Ser at Elkjøp kjører søndagstilbud på 923 til 14495 i dag(8. mai). HX855 ligger kr 2500,- høyere i pris. Jeg vet at 923 har local dimming og at 855 har edge led. Local dimming er vel det som gir "best" resultat i et rom med begrenset lys? Takknemlig for synspunkter.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville valgt HX923, dette blir vel sonys siste full led på en stund. Bildemessig bør den jo være overlegen HX855.
    Elkjøp hadde den til 13995,- 1.mai, men satt den opp til 16995,- dagen etter så mulig det er lurt å slå til på dette tilbudet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for input. Ser at What hi-fi testet HX923 i fjor med full score(5 stjerner), men reduserte senere til 4 stjerner da dette med "crease" ble oppdaget. HX853, som vel tilsvarer 855(?), får full score på nettsiden deres. Virker litt rart, hvis ikke årets utgave av edge-led er på høyde med fjorårets local dimming, da...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Er vel på søndags tilbudet til elkjøp i dag 8) så løp og kjøp

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denon-Larsen
    Takk for input. Ser at What hi-fi testet HX923 i fjor med full score(5 stjerner), men reduserte senere til 4 stjerner da dette med "crease" ble oppdaget. HX853, som vel tilsvarer 855(?), får full score på nettsiden deres. Virker litt rart, hvis ikke årets utgave av edge-led er på høyde med fjorårets local dimming, da...
    Edge LED vil aldri kunne konkurrere med Full LED, Edge LED er en underlegen teknologi iforhold til Full LED, gjelper ikke ar det er en 2012 modell . Er nok p.g.a kostnadene at sony har denne 855 modellen.
    Så vidt jeg kan se så er eneste forskjellen mellom disse tv'ene at 923 er full led mens 855 har edge led i tillegg koster den mere.
    I de fleste omtaler regnes jo fortsatt 923 som toppmodellen, hvorfor 855 koster mer skjønner jeg ikke.

Har selv sittet på gjerdet lenge angående ny tv, kjøpte philips sin 9706, men den ble returnert grunnet mye feil (leste masse review og den fikk bare gode omtaler, så vil ta omtaler med en klype salt).

Crease feilen har de vel klart å redusere på de senere modellene, husker jeg så en 920 med denne feilen, uansett så er den ikke veldig plagsom.

Uansett så er det jo returrett om du ikke skulle være fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo returneres, ja. Tenker jeg slår til på 923-tilbudet. Takk for innspill:-D

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denon-Larsen
    Kan jo returneres, ja. Tenker jeg slår til på 923-tilbudet. Takk for innspill:-D
    Tror jeg slår til på dette tilbudet selv

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0