Kjøpsråd: 32-37-tommer. Haster!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpsråd: 32-37-tommer. Haster!

Tenkte det var på tide å oppgradere den trofaste CRT-tven vår. Gjort noen forsøk før, men har bestandig blitt skuffet av svartnivå/bevegelsesflyten og andre problemer. Håper nå at teknologien er kommet så langt at det kan være vedt et nytt forsøk...

Pga. migreneproblematikk er det ikke aktuelt med noen mega-tv (har prøvd) så 37-tommer er nok maks av det som vil fungere.

Hvis jeg skulle satt opp en rangeringsliste over viktige egenskaper så er den som følger (i litt tilfeldig rekkefølge):
    - matt skjerm med lite gjenskinn ( Dette er et must...)
    - god på bevelgeser med minimale artifakter/problemer
    -svartnivå
    - støyhåndtering og minimalt med andre feil/artifakter
    -pris

-3D og annet dill er helt uten interesse...

Budsjettet er tøyelig, men helst under 6000kr. 8000kr er absolutt maks.

Hadde selvsagt vært en fordel med en modell som finnes hos Elkjøp/Expert pga. muligheten for 30 dagers åpent kjøp.

Skal på en handlerunde senere i dag så¨det hadde vært ekstra kjekt med noen tips før den tid.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du spør etter er svært forståelig, men også svært vanskelig.

LCD og LED/LCD er som regel nå superglossy, i motsetning til hva LCD var før. De er også så godt som like dårlig som de alltid har vært på bevegelser.
    Det kan hende at denne har et matt panel, men det bør du sjekke nærmere i butikken. Den er bakbelyst så sortnivået og kontrast burde være bra.

Plasma er det som minner mest om CRT, både mht lysstyrke, bevegelser og fargegjengivelser. Det var rett og slett ikke mange 37" å oppdrive av nye modeller. Ser ut som det blir fra 42" og oppover.

Vet du spesifikt hva som forårsaker migrenen? Kan det være lysstyrke, flimmer, øyebevegelser (sistnevnte pga sitteavstand)?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok flimmer som forårsaker migrenen og delvis lysstyrken (men det er jo til en viss grad justerbart). Og dessverre er plasma mye verre til å gjøre det da jeg hele tiden ser noen gule og grønne blink på plasmaskjermer slik at jeg både for hodepine og blir kvalm. Det er flere som opplever akkurat det, Har til og med fått et uoffisielt navn på enkelte forum: "plainbow"-effekten...

Veldig synd da jeg synes plasma er overlegent både på bevegelser og svartnivå, men det hjelper lite når en blir syk av å se på den ellers.
    Lcd er bedre, men ikke på store skjermer dessverre...

Har ikke Philliphs relativt matte skjermer?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ikke noe på butikkrunden så jeg er fortsatt åpen for forslag

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Philips har ofte matte skjermer ja. Også LG og Toshiba, Vizio og Sony skal ha noen matte modeller. Eksempler, så er det vel bare å finne tilsvarende i norske hyller.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •