Samsung UE32D5700 / 32D5705, begge OK med CAM og CanalDigital abbo.?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung UE32D5700 / 32D5705, begge OK med CAM og CanalDigital abbo.?

Ha er egentlig forskjellen på disse?
    D5700 koster 3500,- på pixmania og D5705 koster 5000,- hos mpx / komplett.
    Bryr meg ikke om de forskjellige fordelene / ulempene ved og handle hos komplett/mpx istede for pixmania. Og at 5700 sikkert ikke er en norsk modell.

Men 5700 står oppført med DVB-S2 tuner, så vil den da fungere med CAM og Canal Digital abbo.? Eller jeg da kjøpe 5705 for og få det til og funke?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemj86
    Ha er egentlig forskjellen på disse?
    D5700 koster 3500,- på pixmania og D5705 koster 5000,- hos mpx / komplett.
    Bryr meg ikke om de forskjellige fordelene / ulempene ved og handle hos komplett/mpx istede for pixmania. Og at 5700 sikkert ikke er en norsk modell.

Men 5700 står oppført med DVB-S2 tuner, så vil den da fungere med CAM og Canal Digital abbo.? Eller jeg da kjøpe 5705 for og få det til og funke?
    Det er i utgangspunktet samme tv-en, men den som slutter på 5 er en nordisk modell og har noen tilpasninger i forhold til det. Det er en grunn til at pixmania er billigere, og det er at tv-en er parallellimport. Det betyr også at det i de fleste tilfeller ikke vil være så enkelt med service hvis nødvendig uten at det må gå via pixmania, noe som er mye mindre stress om man kjøper f.eks. fra komplett/mpx.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så med andre ord, den fungerer med CAM og canal digital?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så med andre ord, den fungerer med CAM og canal digital?
    I teorien, men det er ingen GARANTI for det. Bl.a. kan det hende du ikke får riktig kanalliste og må lete opp og organisere kanalene selv fra en svær liste som virker noenlunde random.

(Godkjente TV-er har nemlig en egen Canal Digital-modus der du får Canal Digital sin egen liste).

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sette opp og organisere kanallisten selv kan jo være en fordel framfor og bruke den fra CD som er noe random satt opp.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sette opp og organisere kanallisten selv kan jo være en fordel framfor og bruke den fra CD som er noe random satt opp.
    Der ligger de i hvert fall SAMLET, og lista til Canal Digital er faktisk ikke så gærnt satt sammen. Det er et slags system i det. Det som er litt pes med alternativet er at det er en drøss kanaler med samme navn, og du har ikke tilgang til alle. Og Samsungens kanalliste-redigering er noe av det verste jeg har vært borti.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5700 fungerer ikke med Canal Digital Parabol, nei.

PS: Tven er utgått, end of the line, gammel og grå. Det finnes svært mange andre bedre tver å bruke pengene på . Med mindre du MÅ ha DVB-S2-mulighet?

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må ha DVB-S2 ja. Hvorfor fungerer ikke 5700 da? Den har jo DVB-S2, hva er da forskjellen på den og 5705 om 5705 fungerer?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er spesielle måter dekoderen på 5-modellen er satt opp som gjør at det virker med canal digital sitt system.

Jeg er ingen ingeniør og kan ikke forklare HVORFOR. Jeg bare vet at det ikke virker slik det skal.

Så er det sikkert mulig at man kan få en 5700 til å virke også, via omveier, frekvenssøk manuellt, fiks og mikk og mekk - men jeg vet ikke.

PS: Teit at du ikke bryr deg om ulempene med å handle hos pixmania.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes ikke det er teit, de er jo billigst? Jeg handler gjerne der det er billigst.
    Så får jeg heller ta "støyten" om jeg får et mandagsprodukt som må sendes inn og jeg må kanskje vente en uke lengre ved at jeg handlet hos Pixmania eller noen av de andre "jalla" sjappene.

Hvordan er det med 6- serien og oppåver da med tuneren?
    Men sier du at 5705 vil fungere med canal digital?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes ikke det er teit, de er jo billigst? Jeg handler gjerne der det er billigst.
    Så får jeg heller ta "støyten" om jeg får et mandagsprodukt som må sendes inn og jeg må kanskje vente en uke lengre ved at jeg handlet hos Pixmania eller noen av de andre "jalla" sjappene.

Så lenge det er DVB-S2 og CI+ så vil det fungere, men som sagt.. du får kanalene spredd utover heftig mye og det er et sant h***** å sortere dem. Nå er du i alle fall advart.

Faren min har en 5705 og den fungerer helt fint sammen med Canal Digital. Dersom du ikke allerede har CAM fra før så er det slettes ikke sikkert noen vil selge deg en så lenge du ikke har en godkjent tv, eller enda mindre aktivere CAM-en din. Det er virkelig ikke verdt alt peset for å spare litt penger på å kjøpe parallellimport spør du meg.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sier bare at jeg har en 5705 når jeg bestiller cam.
    Litt sortering kan man ta seg av. Skal være en hytte tv og vil bruke minst mulig penger på det. Om du kaster penger ut vinduet er det helt ok for meg ;-) ...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sier bare at jeg har en 5705 når jeg bestiller cam.
    Litt sortering kan man ta seg av. Skal være en hytte tv og vil bruke minst mulig penger på det. Om du kaster penger ut vinduet er det helt ok for meg ;-) ...
    Jeg vil ikke påstå at det er å kaste penger ut vinduet å faktisk få garantien på produktet samt være sikret support om noe ikke fungerer etter planen.

(Ja, jeg vet du har reklamasjonsretten, men produktgarantien kan være gull verdt og den får du ikke ved parallellimport. De vil ikke ta i tv-en med ildtang engang)

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er jo ikke ventetiden som er problemet - det er mer det at dersom tven din går i stykker og mer enn 2 år har gått så nekter de å ta i mot varen, og henviser til at garantien er gått ut..evt fransk reklamasjonsfrist.

Det står skrevet kundeerfaring opp og ned om at de nekter å forholde seg til norsk forbrukerlovverk før man tvinger de til det.

EDIT: Men hvorfor gidder jeg å hjelpe sånne som deg. Det er jo poengløst, egentlig. Du spør et spørsmål, og aksepterer ikke svarene du får, fordi du vil spare penger.

Skulle bare svart at "jada, løp og kjøp, det går så bra så", så hadde jeg sluppet dette maset.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Er jo ikke ventetiden som er problemet - det er mer det at dersom tven din går i stykker og mer enn 2 år har gått så nekter de å ta i mot varen, og henviser til at garantien er gått ut..evt fransk reklamasjonsfrist.

Det står skrevet kundeerfaring opp og ned om at de nekter å forholde seg til norsk forbrukerlovverk før man tvinger de til det.

EDIT: Men hvorfor gidder jeg å hjelpe sånne som deg. Det er jo poengløst, egentlig. Du spør et spørsmål, og aksepterer ikke svarene du får, fordi du vil spare penger.

Skulle bare svart at "jada, løp og kjøp, det går så bra så", så hadde jeg sluppet dette maset.
    Det står jo i øverste tråd at jeg ikke er interessert i og vite om fordeler / ulemper ved og handle hos pixmania kontra mpx/komplett.
    Det jeg lurte på er om denne funket som "plug and play" med CAM og canal digital abbo. Så begynner dere og dra inn alle ulempene ved og handle hos pixmania... Ett helt enkelt svar hadde vært nok.

Ja, den funker "plug and play" ...
    Ja, den funker med med litt knoting.
    Eller, Nei, den fungerer ikke med CAM og canal digital.

Det er vell ikke så vanskelig?

Og dere kommer jo med to forskjellige svar, ene sier ja og den andre sier nei.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står jo i øverste tråd at jeg ikke er interessert i og vite om fordeler / ulemper ved og handle hos pixmania kontra mpx/komplett.
    Det jeg lurte på er om denne funket som "plug and play" med CAM og canal digital abbo. Så begynner dere og dra inn alle ulempene ved og handle hos pixmania... Ett helt enkelt svar hadde vært nok.

Ja, den funker "plug and play" ...
    Ja, den funker med med litt knoting.
    Eller, Nei, den fungerer ikke med CAM og canal digital.

Det er vell ikke så vanskelig?

Og dere kommer jo med to forskjellige svar, ene sier ja og den andre sier nei.
    Svarene er egentlig like. Greia er at så lenge tv-en støtter CI+ og har DVB-S2 så skal det i TEORIEN funke, men det er ingen garanti og du vil ikke få noe som helst hjelp noe sted hvis det ikke gjør. Så enkelt er det.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Like? Alastor skrev: '5700 fungerer ikke med Canal Digital Parabol, nei.'
    Du sier at den skal fungere men knotete kanalliste og.l.

Men uansett, takker for svar, da skal den jo i teorien fungere, så får prøve denne da, og om den ikke fungerer så har jeg jo 14 dagers retur rett hos pixmania, slik som jeg også ville hatt hos komplett og mpx 8)

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får holde oss oppdatert.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte UE32D5700 på pixmania rundt nyttår, og tenkte egentlig ikke på dette med parallellimport vs "vanlig" import.

Brukte litt tid på å montere tv-en inn i skyvedøra på soverommet,....men det er en annen historie..

Har først nå fått rotet meg til å prøve CI + canal digital kort for kabeltv.
    Her virker det ikke i det hele tatt.
    Feilmelding er: "vertssertifikat ugyldig - feil syntax"

Kan dette være fordi dekoderen ikke er tilpasset Norge, eller er det mer sannsynlig noe mer grunnleggende feil med CI/kort eller TV?

Analoge kanaler fungerer forøvrig helt fint med og uten CI+kort innmontert.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •