Sony, LG eller Grundig - hjelp meg å velge!!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony, LG eller Grundig - hjelp meg å velge!!!

Skulle kjøpe HX820 på tilbud, men var ikke blandt de heldige som fikk denne til tilbudspris. (enda rimelig pissed på elkjøp, som ikke solgte meg HX820 til tilbudspris, pga det var kun 200 på landsbasis, at de hadde TV'n i butikken hadde ikke noe å si for de som var på salg var solgt)

Leftdal har i det minste kommet med et tilbud som erstatning for at de ikke hadde TV'n eller får tak i den.

Følgende tilbud fikk jeg :
    Sony 55HX920 : 19500,-
    Dette er TV'n jeg aller mest ønsket meg, men er egentlig for dyr - er den verdt prisforskjellen til de andre? Hva er forskjellen på 920 og 923?

LG LM615T : 12000,- Inkl 2 briller.
    Selger anbefalte denne pga passive 3D-briller, da man slipper flimmer (som er vanelig på aktive)

Grundig 55 FLE 9170 : 9995,-
    Dette var erstatnings-TV'n for tilbudet. Har hørt at denne sliter litt med raske bevegelser.

Eller burde jeg til slutt gå for Sony HX855? (18.000)

Ser for det meste på TV (Canal Digital parabol) og film. Noe spill pga PS3.
    (Plasma er uaktuelt pga gedigent vindu i stua)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey du

Jeg hadde tenkt å gå for HX923, men etter en lang prat med sony centeret i Bergen, så var de så ærlig og fortalte meg at jeg egentlige burde gå for HX855. Selv om HX923 hadde bakled, så var forksjellene mikroskopiske på bildekvalitet mente de på sony med teknologien til HX855. Hvorfor så lav pris? Masse spekulasjoner, men de andre merkene har så mange modeller at Sony er avhengig av å selge en del. Spesielt ettersom de økonomisk går litt dårlig. Jeg gikk til innkjøp for HX855 og venter på denne. Har lest mye om denne tven, så jeg forventer en utrolig god tv.

Min anbefaling er HX855. Dessuten er designet på den LEKKER!

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med LG LM 670S som selges på nettonnet for rundt 16

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med bare 1500,- forskjell mellom HX920 og HX855 hadde ikke jeg vert i tvil om hva jeg hadde valgt. Selv om Sony skulle ha tatt et kvantesprang mellom HX820 og HX855 vil den ikke en gang nærme seg HX920. Det ligger begresninger i Edge-LED teknologien for det!

Hvorfor kan det være de anbefaler HX855 på Sony Centeret? Den eneste forklaringen må være at HX920 har hatt et år på seg til å falle kraftig i pris. HX855 selges til sammenlikning svært dyrt for tiden med tanke på at HX820 nylig ble solgt ut for 9999,- De har nok en mye høyere margin på disse mye modellene enn de som har vert på markedet en stund, så gjemmer de seg bak "nyere teknologi". For all del tviler jeg ikke på at HX855 er en forbedring over HX820, men noen HX920 killer er den ikke!

HX920 for 19.500,-tør jeg påstå er en så bra deal at du ikke bør vurdere andre LED-TVer i nær priskalsse! LM615 er også en god deal, men den er noen hakk dårligere enn HX920 - som jo også er naturlig prisen tatt i betraktning.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderte om eg skulle skrive akkurat det samme Chlo, sier litt om kunnskapsnivået eller bruttokynismen når man anbefaler en TV de aldri har sett over toppmodellen til Sony som er en av de to beste LED tvene sammen med 9706. Kant-LED har aldri vært bedre enn en bakgrunnsbelyst LED, så ka de mener tror håper er bare vås fra ende til annen.

Hadde gått for HX923 uansett ka de lirer av seg på Sony centeret. Betyr ikkje at HX855 ikkje blir bra, men bedre enn toppmodellen noe som ligger i ordet blir den ikkje.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan anbefale hx920/3 på det aller varmeste. Nå har jeg den selv, så jeg er kanskje litt farget av det, men den er en drøm:-D

Forskjellen mellom hx920/923 = tunerdelen..

Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er klar over at HX923 skal være den beste led tven fordi den har bakled. Jeg sa aldri at HX855 var bedre, men forskjellen var ikke betydelig. Men ja, jeg vet ikke ennå fordi jeg har ikke fått tven, og ingen tester ennå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vet du da at forskjellen ikke er betydelig?

Jeg har enda tilgode å se en Edge-LED TV med skikkelig sortnivå som ikke har hatt problemer med clouding. Jeg tipper forskjellen i uniformitet og sortnivå er ganske så grei. Se på årsmodellene før: HX820 var ikke i nærheten av HX900 selv om den var ett år nyere.

Ikke misforstå meg. Jeg tipper HX855 er en av de bedre Edge-LED modellene, men den er nok ikke på bak-LED nivå. Når prisforskjellen er så liten hadde valget vert lett for meg. Husk at det pleier å være 10.000 kroner i prisforskjell mellom disse!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet at Sony hx920 er bedre, men syntes folk den er nesten dobbelt så mye penger bedre?

Veldig i tvil.

Ingen som har LG'n som har noen tilbakemelding å gi?

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet ikke jeg hvor glad du er i teknologi og bildekvalitet osv.

Men jeg hadde aldri brukt mye penger på et tv idag når en vet med nesten sikkerhet at det kommer til å være ganske så ut-datert når OLED skjermene kommer.

Dem kommer i år og ja det vil koste mye penger, men tipper prisen vil normalisere seg ganske så fort. Og om ikke det skulle være nok så er Dolby 3D noe en kanskje må ha i bakhodet også..ting skjer nå om dagen og det skjer fort.

Et tv til 20 lapper vil nok fort miste mye verdi ekstremt fort i disse dager.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •