TV for TV-kikking(SD+HD)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TV for TV-kikking(SD+HD)

Hei, kjøpte i høst ein Grundig Led Vision 7 46", som eg solgte idag med eit par tusen i tap. Grunna den var for dårlig på vanlige SD sendinger, slappe farger og kornete bilde.

No ønsker eg å gjera ein litt betre jobb, og har skrapt samen 10,000, med mulighet for å strekka seg eit par tusen til for den rette.

Krava eg har er at den bør vera rundt 46", kan kanskje gå tilbake til 42" eller opp til 50".
    Den må vera god på vanlige TV sendingar, bruker ein Altibox som er koplet til via HDMI.

Det må vera gode/livlige/flotte fargar, sleit veldig på den me hadde no med at uansett korleis ein stilte så var bilde grått og kjedelig, og svampebob blei aldri gul

Det hadde vore kjekt med 3D, men då passiv 3D helst.
    Om den kan spela av MKV filer via USB så er jo det kjekt, men ikkje noko krav då eg har PS3 Media Server klart.

Plasma, LCD, LED, det er egentlig eit fett. Liker denna Ambilight funksjonen til Philips då.

Forslag? Har sett på VT30, men eindel som er misfornøyd med den her, ellers

Sony 46" 3D LED Smart-TV KDL-46HX75G - Elkjøp

Philips 47PFL7606 - Laveste priser, tester og omtaler - TV - Prisguide.no

Ellers har vel LG eindel spennande modellar? Forslag?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser og at Elkjøp har desse 2

Sony 46" 3D LED-TV KDL-46HX720 - Elkjøp

Sony 46" 3D LED-TV KDL-46NX723 - Elkjøp

Er ikkje HX betre enn NX ?
    Ser nemlig at NX blir godt anbefalt av CNET iallefall
    Sony Bravia KDL-46NX720 Review - Watch CNET's Video Review - page 2

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ihht tester tror jeg ikke du finner bedre skjerm per idag enn Panasonic ST50.

PANASONIC TX-P50ST50Y Plasma TV | Hi-Fi Klubben

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Snorreaas
    Hei, kjøpte i høst ein Grundig Led Vision 7 46", som eg solgte idag med eit par tusen i tap. Grunna den var for dårlig på vanlige SD sendinger, slappe farger og kornete bilde.

No ønsker eg å gjera ein litt betre jobb, og har skrapt samen 10,000, med mulighet for å strekka seg eit par tusen til for den rette.

Krava eg har er at den bør vera rundt 46", kan kanskje gå tilbake til 42" eller opp til 50".
    Den må vera god på vanlige TV sendingar, bruker ein Altibox som er koplet til via HDMI.

Det må vera gode/livlige/flotte fargar, sleit veldig på den me hadde no med at uansett korleis ein stilte så var bilde grått og kjedelig, og svampebob blei aldri gul

Det hadde vore kjekt med 3D, men då passiv 3D helst.
    Om den kan spela av MKV filer via USB så er jo det kjekt, men ikkje noko krav då eg har PS3 Media Server klart.

Plasma, LCD, LED, det er egentlig eit fett. Liker denna Ambilight funksjonen til Philips då.

Forslag? Har sett på VT30, men eindel som er misfornøyd med den her, ellers

Sony 46" 3D LED Smart-TV KDL-46HX75G - Elkjøp

Philips 47PFL7606 - Laveste priser, tester og omtaler - TV - Prisguide.no

Ellers har vel LG eindel spennande modellar? Forslag?
    Tror ikke det finnes noen tv'er som gir bra bilde på SD signaler(bortsett fra en god og moderne billedrørstv)....har sett mye på en slik TV i helger med ALTIBOX via scart. = bare SD signale=jevn og fin kvalitet. Men hjemme hos meg så ser div TV kanaler som MAX/VOX/ZEBRA osv helt *****ige ut....fordi en moderne flatskjerm avslører på en helt annen måte dårlige SD signaler....garbage in=garbage out---enten det er parabol eller RiksTv...og man blir rimelig bortskjemt når man bare ser på HD kanaler...sånn er det bare :-) Men kjøp gjerne en Panasonic :-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er nødvendigvis litt smått inhabil her siden jeg nok er blitt beryktet som Panasonic-hateren som hoppet over til Samsung

Men jeg mener oppriktig at Samsung-plasmaene har noe av det beste jeg har sett av SD-håndtering siden CRT-ene, så om SD er viktig er det verdt å i hvert fall sjekke ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noken modellar å anbefale rundt 10,000 sjiktet? Går igjen hos dei fleste anmeldar sidene at Samsung er veldig gode på SD.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noken modellar å anbefale rundt 10,000 sjiktet? Går igjen hos dei fleste anmeldar sidene at Samsung er veldig gode på SD.
    Hvis du fremdeles finner dem noe sted er de fleste i D-serien helt kurrante (D6900, D7005, D8005.. og om ikke FullHD er noe must så er også D455 en knakende god tv, D535 igjen ikke fullt så...)

Obs! LED-modellene bruker mye de samme modellnummerne, og de vil du helst holde deg unna. De har vært tragiske

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay, så ikkje LED Tvene til Samsung.

Kva med LG sine LED Tver?
    Er og litt redd for at 50" blir for stort når 80% av bruken er rett og slett tv kikking. Følte 46" var passelig størrelse. Sitter ca 3.5 meter ifra TVen.

Og ein ting som eg er negativ til på Plasma er høgt strømforbruk.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay, så ikkje LED Tvene til Samsung.

Kva med LG sine LED Tver?
    Er og litt redd for at 50" blir for stort når 80% av bruken er rett og slett tv kikking. Følte 46" var passelig størrelse. Sitter ca 3.5 meter ifra TVen.

Og ein ting som eg er negativ til på Plasma er høgt strømforbruk.
    Jeg tviler på at ~100W vs. ~300W maxforbruk gir det heeelt store utslaget på strømregninga 50" blir ikke for stort på 3.5 meter, men det kan veldig gjerne FØLES sånn. Du blir skummelt fort vant med størrelsen. Jeg sitter 2.5 meter unna med 51" og hadde fint kunnet hatt større. Jeg gikk fra 32" til 50" først, og det var en overgang jeg merka. Men det tok bare noen dager før det var å anse som normalt.

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil uansett anbefale plasma hvis SD er veldig viktig. Skarpheten og klarheten til LCD kan kanskje være imponerende til HD-materiale der det ikke finnes bildestøy og detaljer blir enda tydeligere. Men LCD er i utganspunktet svært dårlig egnet til SD siden skarpheten bare viser bildestøy enda tydeligere, og man får et grøtete "cornflakes"-bilde.

Plasma har et noe mykere bilde som er snillere mot SD og minner faktisk mer om CRT. Utifra det jeg har lest av tester, skal plasma toppmodellene til Panasonic og Samsung være de aller beste på SD og dessuten en god del billigere enn skikkelig god LCD.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vore å kikka på litt forskjellige, og lest om ein del av dei som eg har råd til. Og det ser ut til at LG LW550 kjem til å bli valget.

LG LW550 (47LW550T) 47 Inch 3D LCD TV Review | AVForums.com - UK Online

Var og såg på denna på ekspert, og den hadde veldig bra bilde på både HD og vanlige SD sendingar. Grei futt i fargane, og det svarte var bra.

Skulle få den til 9500 med 5 par Passive 3d Briller, grei pris?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noken som veit om det er forskjell på LW540N og LW550 ?

LW540N er til vanlig samme pris som LW550, men er no på kampanje hos Elkjøp til 7999,- med 5 par briller. Anyone?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på vanlig SD er det iallefall plasma som gjelder, om det kommer ifra Panasonic eller samsung er et fett egentlig. Panasonic er dog bedre på HD, men det er så småelig, og ikke "merkbart" ifra hus til hus.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kva med ein LG Plasma, type 50PA6500 ?
    Står nokre plassar at den er 3D, andre ingenting, han på Elkjøp hevda den var Passive 3D.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror aldri jeg har sett en eneste plasma-tv som har hatt passiv 3D, for de er rett og slett ikke lyssterke nok til det.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han på Elkjøp var ikkje der når eg kom igår, så fekk ikkje "konfontrert" han. Men endte opp med LG 47LW540n, til 7999,-

Testet den både hos Expert og Elkjøp før kjøp, hos Elkjøp fekk eg lov å stille og herje litt med bildet og.

Dommen er; Kjempetv for min del, i forhold til forrige Grundig, så er det skikkelige fargar, og ikkje grått og trist. Fungerte overraskande godt på SD sendinger, blei sittande og sjå litt gamle Top Gear episoder på Max, og QI på BBC. Og for meg så var det supert. Svart nivå kunne heilt klart vore betre, men det var egentlig ikkje eit krav hos meg.

Testet og Conan i 3D, og både eg og samboer var enig at detta var gøy, bildet var klart og godt, og ikkje anstrengende og sjå på heller.

Så veldig fornøyd med ny TV
    Og takk til alle for hjelp, sjølv om det ikkje blei Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var nøgd heilt til eg fant denne artikkelen på dinside.no

LG: Spar 2.000 på å velge riktig modell - DinSide Bolig

Veldig irriterande at ein ikkje skal kunne stole på nokon.
    Så her blir det nok levert tilbake på 30 dageren.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for den linken. Henta min LG 47" Cinema3D LED-TV 47LW450N på mpx idag til 6000, så det ble en gladnyhet
    Uansett LW450 har et veldig bra bilde til prisen etter å ha trykt på innstillingene litt

Var nøgd heilt til eg fant denne artikkelen på dinside.no

LG: Spar 2.000 på å velge riktig modell - DinSide Bolig

Veldig irriterande at ein ikkje skal kunne stole på nokon.
    Så her blir det nok levert tilbake på 30 dageren.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •