TV med wifi for powerpoint eller jpg presentasjon

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TV med wifi for powerpoint eller jpg presentasjon

På jobb skal jeg sette opp en tv hvor vi skal kjøre Powerpoint presentasjoner, eventuelt jpg bilder i serie. Dette kan selvfølgelig løses på mange måter. Det jeg ønsker er imidlertid å koble tv'n til det trådløse nettverket og så legge over presentasjonen til tv'n og å sette i gang presentasjonen fra hvilken som helst pc i samme nettverk. Lar dette seg gjøre på nye smart tv'er? Takknemmelig for tips om spesifikke tv modeller hvor dette lar seg løse. Minimum 42 tommer, bilde og lyd kvalitet er ikke noe tema så gjerne så billig som mulig. Også åpen om noen har andre ideer til hvordan dette kan best mulig løses. Poenget er at jeg ikke ønsker å dedikere en pc fast til denne tv'n og at tv står utilgjengelig til for de som daglig skal vedlikeholde presentasjonene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Powerpoint er ikke støttet av Smart-TV fra noen leverandører så vidt jeg vet. TVene er beregnet til media, så om du konverterer ppt-presentasjonene til bildefiler vil dette kunne spilles av som slideshow (hvertfall de vanligste formatene). Det eneste som kreves for å få til dette er DLNA, og PCene satt opp med DLNA software hvor mediafilene blir delt. Filene må plukkes opp på TVen, og PCen med filene må følgelig være påslått og tilkoblet samme nettverk. TVen må derfor være tiljengelig for de som skal starte presentasjonene.

Min erfaring med DLNA er litt så-som-så. Prøv å teste i en butikk om det gjør jobben du er ute etter. Det kan fort bli litt rotete å finne frem om det er flere PCer påslått med DLNA, og mange filer som deles.

WiDi hadde nok vert det perfekte for deg. Dette er støttet i flere av LGs nye modeller, men krever også støtte i PCen (noe som ikke er alt for vanlig). Mulig det går ann å kjøpe en dongle for PC?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vurdert å kommet fram til at den beste løsningen er å anskaffe en smart tv som kan vise nettsider. Så kan vi lage vår presentasjon som en nettside som kjøres i vårt lokale nettverk. Da gjenstår det bare å finne et bra verktøy for å lage slike nettsider, men det får jeg ta på et annet forum.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •