Tåler Plasma TV å stå på 24/7?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tåler Plasma TV å stå på 24/7?

Hei!

Har et nokså finurlig system koblet opp hjemme med mediacenter, reciever og høyttalere, TV og PC.

Og av og til pleier jeg å sette på et par episoder av South Park som jeg sovner til på sofa'n hehe

Har gjort det slik at etter 5 minutter uten bevegelse skrur PC på skjermbeskytter. Skjermbeskytter er satt til blank skjerm. Grunnen til at jeg har dette istedenfor at den skrur av signalet til skjermen er fordi jeg har noen skripts og slik som ikke vil kjøre når PC/skjerm er låst.

Så mitt spørsmål er da om en Plasma TV tåler å stå på med 100% sort signal hele tiden?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tussi18
    Hei!

Har et nokså finurlig system koblet opp hjemme med mediacenter, reciever og høyttalere, TV og PC.

Og av og til pleier jeg å sette på et par episoder av South Park som jeg sovner til på sofa'n hehe

Har gjort det slik at etter 5 minutter uten bevegelse skrur PC på skjermbeskytter. Skjermbeskytter er satt til blank skjerm. Grunnen til at jeg har dette istedenfor at den skrur av signalet til skjermen er fordi jeg har noen skripts og slik som ikke vil kjøre når PC/skjerm er låst.

Så mitt spørsmål er da om en Plasma TV tåler å stå på med 100% sort signal hele tiden?
    Den tåler det ikke noe dårligere enn en LCD om det er med tanke på panelet du tenker på. Men jeg ville kanskje heller benyttet anledningen til å bruke en screensaver med mye støy/tilfeldige patterns, for da kan du jo benytte screensaveren til å bekjempe eventuell image retention i samme slengen "white noise" er veldig bra til nettopp dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan du ikke bare sette på "sleep timer" på tven sånn at den skrur seg av etter x antall minutter? =)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jojo kan jo bruke timer, menne hvis jeg glemmer å sette det på en kveld så kommer jeg jo rett tilbake spørsmålet om TVen tåler å stå på en hel natt med 100% sort bilde.

Kan jo egentlig ikke skjønne at det skulle kunne skade noe i det hele tatt siden bildet ikke kan blir brent inn eller lignende når det ikke er noe annet å vise enn sort.

Annet enn normal slitasje fordi TVen står på da såklart. Så hvis bildet ikke kan brenne seg inn eller lignende så lar jeg den bare stå på hele døgnet slik at den alltid er klar når jeg smeller signalet over til den via hdmi splitteren

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har en formening om ovenstående innlegg?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan kommentere akkurat det med plasma tåler mere enn man får inntrykk av.
    Kan fortelle at for litt over et år siden, så dro jeg på 3-4 dagers ferie.
    Hadde da reist fra tv på. I og med at lyden var slått av, tenkte jeg ikke på at den sto på. Men da jeg kom hjem, og så at den hadde stått på siden vi dro, var jeg redd for veldig innbrenning. Men etter å sått av tven for å se, så jeg ikke mye til det. Noe var det, men ikke i nærheten av så mye som jeg hadde trodd. Tok en "vask" og så videre på tv. Og skal si deg det at dette ble borte etter relativt kort tid. Så kan trygt si at den tåler å stå på lenge før det skjer noe innbrenning. Har desverre ikke erfaring med pc eller spilling på dette område da jeg hadde på vanlig tv sending.
    Jeg har lg plasma..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for erfaringen din.

Nei det som er greia er jo at når den står på men ikke er i bruk så er skjermbeskytteren helt 100% sort slik at den ikke viser annet enn sitt eget sortnivå belysning.

Satser på at det går greit da. Ryker den så får jeg bare kjøpe ny igrunn.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •