Samsung PS43E455

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung PS43E455

Hei!
    Som du ser i tittelen så lurer jeg på Samsung PS43E455. Prøvde et søk på denne og fant lite, så jeg lurer på om noen har prøvd denne og har noe å si om den.
    Link:
    Komplett.no - Samsung 43" Plasma TV PS43E455

Tar også i mot eventuelle tips om alternativer, rundt samme størrelsen og rundt samme pris. Samme om det er plasma eller LCD så lenge det er bra bilde.

Sitter nå med en 27" på veggen, LED PC skjerm, men dette ble litt for lite merka jeg fort. Sitter mellom 2-3 meter unna skjermen.

Edit: Fikk jo med meg nå at Samsungen er HD-Ready, dette betyr vel 720p? I så fall kan vel den glemmes.

Fant denne:
    Sharp Aquos LC-40LE705S 40" LED LCD-TV 1920x1080, 4x HDMI, X-GEN, 100Hz, USB - Netshop
    Er det noe å se på?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fjorårsmodellen PS43D455 er i hvert fall en helt rå tv til prisen og jeg tviler på om E455-en bør være noe dårligere. Men er den som fjorårsmodellen så er den ikke FullHD dersom det betyr veldig mye for deg. Jeg synes den leverer godt bilde selv om den ikke er. Sortnivået på den er faktisk også bedre enn det er på D8005-en min, og er på nivå med Panasonic-ene.

Nå har jeg ikke sett E455-en, men om de har holdt trenden tror jeg nok at jeg kan påstå at du neppe finner noe bedre tv til prisen

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Fjorårsmodellen PS43D455 er i hvert fall en helt rå tv til prisen og jeg tviler på om E455-en bør være noe dårligere. Men er den som fjorårsmodellen så er den ikke FullHD dersom det betyr veldig mye for deg. Jeg synes den leverer godt bilde selv om den ikke er. Sortnivået på den er faktisk også bedre enn det er på D8005-en min, og er på nivå med Panasonic-ene.

Nå har jeg ikke sett E455-en, men om de har holdt trenden tror jeg nok at jeg kan påstå at du neppe finner noe bedre tv til prisen
    Takker for hjelp! Har helst lyst på Full HD, ser en del på filmer i 1080p og slikt, koblet opp på PC. 1280x720 på en 43" skjerm, vet ikke helt jeg.

Så du Sharp TVen jeg linka?

Hva med denne:
    Thomson 42" LED-TV 42FS4246CW - Elkjøp

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med mindre du sitter ganske nære tvn så har full HD eller ikke mindre å si enn en skulle tro. Oppbygging av bilde med farger,kontrast og under bevelgelse er LANGT viktigere! Så ville helt klart gått for Plasman-uten å ha sett den en gang. Billige LED-LCD har jeg ikke såå gode erfaringer med.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Med mindre du sitter ganske nære tvn så har full HD eller ikke mindre å si enn en skulle tro. Oppbygging av bilde med farger,kontrast og under bevelgelse er LANGT viktigere! Så ville helt klart gått for Plasman-uten å ha sett den en gang. Billige LED-LCD har jeg ikke såå gode erfaringer med.
    Bildet på 27" LED-LCD skjermen jeg har er jo utrolig fint, men har jo selvfølgelig litt bleeding som jeg er redd for skjer på de fleste LED-LCD skjermer, kanskje med mindre du beveger deg mye lengre opp i pris.

Kommer til å sitte 2-3m unna, kommer litt ann på pluss skal flytte litt ting snart, vil også bli brukt kun til film/serier, kanskje TV etter hvert. HD-ready fungerer altså til dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dette vil skjermen fungere fin fint. Kan nevne som en bi setning at jeg selv kjøpte HD-ready 50" Samsung Plasma forran full HD billig skjerm for noen år siden med gode erfaringer. Prioriterte bildekvalitet. Sitter ca 3 meter fra tvn selv. Har nå 60" og vil ha større...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dette vil skjermen fungere fin fint. Kan nevne som en bi setning at jeg selv kjøpte HD-ready 50" Samsung Plasma forran full HD billig skjerm for noen år siden med gode erfaringer. Prioriterte bildekvalitet. Sitter ca 3 meter fra tvn selv. Har nå 60" og vil ha større...
    Og plasma er 'trygt' å kjøpe nå?
    Mener å huske det var litt tvilsomt før, problem med innbrenning og slikt, men dette var vel flere år siden.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kan fremdels få IR(midlertidlig innbrenning) men dette forsvinner ganske raskt på min skjerm (ca 5 min). Ved normal TV bruk har jeg ikke problem med dette og tvn står på hverdag fra ca 16-23. Har spilt PS3 i maange timer uten at noe har brent seg fast. Det er viktig å aktivere orbiter som flytter bilde punkter samt å kjøre strøm sparing hvis en bruker skjermen som f.eks ren PC skjerm. Er også viktig å kjøre skjermen i FILM modus som er eneste fornuftige modus hvis en vil ha realistiske bilder.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kan fremdels få IR(midlertidlig innbrenning) men dette forsvinner ganske raskt på min skjerm (ca 5 min). Ved normal TV bruk har jeg ikke problem med dette og tvn står på hverdag fra ca 16-23. Har spilt PS3 i maange timer uten at noe har brent seg fast. Det er viktig å aktivere orbiter som flytter bilde punkter samt å kjøre strøm sparing hvis en bruker skjermen som f.eks ren PC skjerm. Er også viktig å kjøre skjermen i FILM modus som er eneste fornuftige modus hvis en vil ha realistiske bilder.
    Tusen takk for mye god info!

Plasmaen blir nå sterkt vurdert.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min bror kjøpte denne skjermen nettopp. Tenkte jeg skulle bistå han litt med kalibrering.
    Er det noen som kan gi noen forslag til grov innstillinger?
    Er klar over at skjermer må instilles individuelt etter omgivelsene, men tips i grove trekk hadde vært hjelpsomt.

Har tidligere kikket så vidt i Samsung menyer og husker at det var et mylder av muligheter. Hva som bør skrus av og brukes, hadde vært veldig greit å vite.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •