Fått tilbud på et par TVer - Hjelp meg velge

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 32
    Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fått tilbud på et par TVer - Hjelp meg velge

Siden jeg har tidligere vært ansatt (dog noen år siden så har jeg fått noen tilbud på TVer siden jeg skal ha ny)

Hadde tenkt å gå for lm960v, toppmodellen med nano led fra lg, men tror faktisk ikke den er verdt for 30k (før rabatt).

Skal heller ikke så bort ifra at jeg bytter uansett til OLED neste år når prisene forhåpentligvis er litt lavere.

Så jeg ser på følgende

LM670t, retail: 19999,- får den for 14000
    ES8005 retail: 22999,- får den for 18000

Snakker om 55".

Har sett Samsung TVen og syntes den er litt penere design messig, men er ikke helt overbevist over bilde, samt at den står jo i butikk med full belysning etc.

Noen som kan gi meg et tips, evt på andre TVer

fks lm760t. Er jo egentlig ikke de store forskjellene med lm670, lm760, og lm870

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva skal tven brukes til? Film/spill/pc/tv?

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    film og tv, ikke spilling foreløpig ihvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic plasma hadde vært førstevalget mitt til film, eller så kan du jo dra den så langt at du går for cinema tven fra philips =)

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blitt nektet plasma av samboer, pluss at den skal stå i en veldig lys stue, hadde det vært et kjeller rom hadde det vært en annen sak.

ES8005 er jo topp serien til samsung, samt at lm670t er jo egentlig bånnivået til cinema serien til lg.

dog er top serien til lg så dyr

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkelt valg. LG 760 da den er langt bedre enn E8005 i farge balansen ut av eska. Mye bedre innsynsvinkel, smart tv funksjon som fungerer! Du kan lese mine erfaringer i Samsung tråden. E8005 har bildeytselser som en middels LCD for noe år siden... er min mening.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henrikr
    blitt nektet plasma av samboer, pluss at den skal stå i en veldig lys stue, hadde det vært et kjeller rom hadde det vært en annen sak.

ES8005 er jo topp serien til samsung, samt at lm670t er jo egentlig bånnivået til cinema serien til lg.

dog er top serien til lg så dyr
    Nektet plasma, hvorfor det? Samsung plasma burde du velge...

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg stod mellom de samme valgene som deg, men i tillegg sony kdl hx serien også.

Jeg valgte LG 670 55" Fordi den har et super lekkert design, den har passiv 3D som er et pluss. I tillegg var bildene fra den meget pene, gode farger og mer enn bra nok sortnivå for min del. Hadde panasonic plasma før og tenker ikke noe nevneverdig på forskjellen i sortnivået, hadde jeg hatt det i en dedikert kino hadde jeg sikkert brydd meg men i min stue er det ikke noe problem.

Grunnen til at jeg ikke gikk for noen av de andre var:

Samsung for dårlig bilde i butikk, i tillegg at den var for stygg
    Ingen hadde passiv 3d
    sony var for dyr men denne har bedre bilde men var likevel ikke noe jeg gadd betale 4lapper ekstra for.
    tittet også på 760 t men så ikke noe forskjell på bilde fra denne til 670 at differansen ikke var værdt det. Eneste pluss med den var at den hadde sort ramme i bunn, men den sølvrammen til LG passer likevel pent inn i min stue og var veldig lekker. Alt i alt ble valget veldig enkelt. LG 670 T 55" Konge tv

jobber også i bransjen og får nok samme priser som deg Tror nok det er det bete kjøpet, hvertfall om det står mellom den og samsungen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Jeg stod mellom de samme valgene som deg, men i tillegg sony kdl hx serien også.

Jeg valgte LG 670 55" Fordi den har et super lekkert design, den har passiv 3D som er et pluss. I tillegg var bildene fra den meget pene, gode farger og mer enn bra nok sortnivå for min del. Hadde panasonic plasma før og tenker ikke noe nevneverdig på forskjellen i sortnivået, hadde jeg hatt det i en dedikert kino hadde jeg sikkert brydd meg men i min stue er det ikke noe problem.

Ingen hadde passiv 3d
    sony var for dyr men denne har bedre bilde men var likevel ikke noe jeg gadd betale 4lapper ekstra for.
    tittet også på 760 t men så ikke noe forskjell på bilde fra denne til 670 at differansen ikke var værdt det. Eneste pluss med den var at den hadde sort ramme i bunn, men den sølvrammen til LG passer likevel pent inn i min stue og var veldig lekker. Alt i alt ble valget veldig enkelt. LG 670 T 55" Konge tv

jobber også i bransjen og får nok samme priser som deg Tror nok det er det bete kjøpet, hvertfall om det står mellom den og samsungen.
    LG foran Samsung Plasma? give me a break...Samsung er kongen på haugen tross en del problem, men alle merker har forskjellige problem...

Newcomer Multitoy sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    LG foran Samsung Plasma? give me a break...Samsung er kongen på haugen tross en del problem, men alle merker har forskjellige problem...
    Det er ikke plasma det snakkes om her, men LED tv
    Jeg kan anbefale 55lm670, den har et meget bra og behaglig bilde, med god kontrast og balanse i fargene. 3D er noe av det beste jeg har sett uansett prisklasse + det er mye mer behaglig med passiv 3D enn aktiv.

Hvem gidder å se på aktiv 3D som flimrer bare du har et te-lys på bordet??

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Multitoy
    Det er ikke plasma det snakkes om her, men LED tv
    Jeg kan anbefale 55lm670, den har et meget bra og behaglig bilde, med god kontrast og balanse i fargene. 3D er noe av det beste jeg har sett uansett prisklasse + det er mye mer behaglig med passiv 3D enn aktiv.

Hvem gidder å se på aktiv 3D som flimrer bare du har et te-lys på bordet??
    +1

Og ja, nå snakket jeg om LED tver ikke plasma. Bortsett fra at jeg nevnte at min gamle panasonic var plasma.

PS! 3D funker konge selv i steike sollys. eneste som blir problemer da er gjennskinn men det sliter enhver tv med i en vellopplyst stue.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1

Og ja, nå snakket jeg om LED tver ikke plasma. Bortsett fra at jeg nevnte at min gamle panasonic var plasma.

PS! 3D funker konge selv i steike sollys. eneste som blir problemer da er gjennskinn men det sliter enhver tv med i en vellopplyst stue.
    Ok, hvis plasma er utelukket har jeg ingen aning, kun erfaring med plasma...du burde velge Samsung plasma da...

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    plasma er forsåvidt bedre, med tanke på bilde og sortnivå, men i en vanlig stue som ofte har litt lys, lyse vegger, vinduer etc, så er det lite forskjeller for en vanlig forbruker. En lyssterk LED vil heller være og foretrekke. Hadde jeg skulle hatt en tv i et dedikert kinorom med mørke vegger og gulv hadde jeg heller valgt en plasma, men da er det jo mange som vurderer projektor isteden.

I tillegg var det såpass mye feil med plasmapanelene ifjor at det ble led på meg i år. Orket ikke bussingen som kommer fra plasma panalet, pana slet med grønnskjær, greit nok at kant ledene sliter med litt clouding men det klarer jeg fint og leve med kontra det andre. I tillegg var det litt image retention i ny og ne som kunne være irriterende.

Alt er som sagt smak og behag, og tror ikke trådstarter for noe annet en subjektive meninger ut av dette, men ofte kan det hjelpe tippe over på et valg

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle svar folkens, da blir det en lm670 på meg på mandag!

Nå blir søndagen en laaaaang dag.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen hadde passiv 3d

Kjapt spørsmål, jeg ser mange klager på at det er ikke er noe truemotion innstillinger på TVen, altså at du ikke kan skru det av/stille på det. Dette kan du på 760t, og den er også "240hz"

Har du merket noe til judder når du har sett film/tv

Newcomer Multitoy sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henrikr
    Kjapt spørsmål, jeg ser mange klager på at det er ikke er noe truemotion innstillinger på TVen, altså at du ikke kan skru det av/stille på det. Dette kan du på 760t, og den er også "240hz"

Har du merket noe til judder når du har sett film/tv
    De fleste anbefaler at man slår av truemotion for å få det beste og mest naturlige bilde når tv er kalibrert. Om du kjøper lm670 på elkjøp og ikke er fornøyd, så har du 30 dager returrett og kan da eventuelt legge til litt for lm760

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ettersom jeg har forstått etter å ha lest tester er var det bare problemer med judder på 760, og det ikke gikk ann skru av truemotion på den?

Har dog ikke lagt noe merke til problemer med dette på 670

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kun Expert som selger LG LM670t? Finner ikke denne modellen noen andre plasser online.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ettersom jeg har forstått etter å ha lest tester er var det bare problemer med judder på 760, og det ikke gikk ann skru av truemotion på den?

Har dog ikke lagt noe merke til problemer med dette på 670
    Motsatt, du får ikke stilt truemotion på 670t, da det ikke finnes en innstilling på det. Du kan stille high/medium/low/off på 760t

Dog skal det visst komme en FW oppdatering som fikser dette. Dog ser jeg ikke dette som egentlig problem, mange på avsforum som blir gale av det, men mange sier at det ikke har noe å si. Dog liker jeg sjelden å ha på falske oppdateringer av bilde etc.

Her ble hentet fra avsforum:
    6700 Pros
    1. Much better natural sound from the TV
    2. Significant improvement in input lag
    3. Ability to pass Dolby encoding thru audio output

6700 Cons
    1. More screen reflections than the matte screens used in older models
    2. No ability to disabale or adjust Tru Motion settings

mer her:
    Official LG 47LM6700/55LM6700 "Passive 3D" Owners Thread - 2012 - AVS Forum

enda en fra review
    Motion Performance
    Though the LG 47LM6700 uses a TruMotion 120Hz motion processing feature, we could not find any way to turn it on/off or adjust it in any way. There was no mention of it in the menu, the manual, or the on-board TV user guide. If it is on, TruMotion does not seem to be a motion interpolation mode because film based content looks great. There is no Soap Opera effect as far as we can tell, and visual observation is the only thing that really matters.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Kun Expert som selger LG LM670t? Finner ikke denne modellen noen andre plasser online.
    Litt overrasket over at ingen nettbutikker har tatt inn noen nye TVer heller, komplett pleier å være tidlig ute, men de har jo ikke engang fått op es8005 serien, lurer på om dette er fordi de vil bli kvitt den gamle.

Heller ikke noe nytt fra LG, mens elkjøp og expert har vel hatt es8005 og de nye lg tvene (minus nano led lg'en) i et par uker nå

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •