Fått tilbud på et par TVer - Hjelp meg velge - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Multitoy
    De fleste anbefaler at man slår av truemotion for å få det beste og mest naturlige bilde når tv er kalibrert. Om du kjøper lm670 på elkjøp og ikke er fornøyd, så har du 30 dager returrett og kan da eventuelt legge til litt for lm760
    Ser ikke helt poenget med å gå for lm760 annet en mulighet til å skru av trumotion, som forhåpentligvis kommer med FW oppdatering på 670 snart.

Gjelder også lm860/70 også. Eneste der er at du får dual core, men av det jeg har sett av de ved siden av hverandre med samme kilde, var det ikke lett å se forskjell.

Og av en eller annen merkelig grunn, så liker jeg ramma på 670 bedre.

fant forøvrig en veldig god anmeldelse her som var lang og god
    Tour & Design - LG 47LM6700 3D LED LCD HDTV Review

Planen var egentlig å vente på 9 serie LG, men orker ikke vente lenger bare :P

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    9 Serien har annkommet! Var å kikket på 55LM960 på fredag hos Lefdal her i byen. Den så meget bra ut! Ikke noe synlig halo o.l i butikk lokale når jeg fikk deaktivert alt i undermenyer uten om local dimming. Er klar over at butikk er bortkastet å sammen ligne bilde i men likte bilde! Bra dybde effekt uten såpeopra effekten.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så på 960, denne hadde et lysende LG logo helt nederst på ramma. Eller var det 860? Kanskje mulig det går ann å skru av den men en lysende logo utgår uansett

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Jeg så på 960, denne hadde et lysende LG logo helt nederst på ramma. Eller var det 860? Kanskje mulig det går ann å skru av den men en lysende logo utgår uansett
    Må ærlig innrømme at jeg ikke la merke til om logo lyste eller ikke Ble stående å se på tv i over 1 time kun pga bildekvaliteten! Å akkurat det er 1 gangen. Bilde ble meget skarpt etter en rask kalibrering med innebygd bildeveiviser. Det har også en meget god dybde effekt+bra innsynsvinkel. Bilde har noe aura på f.eks BD men dette forsvinner hvis en går inn å slår av alt i under menyer og sette tru motion til egendefinert. Ente med å nesten slå av alt (1,3) før jeg ble fornøyd. Bilde ble vel veldig "plasma likt" noe som jeg personlig liker.

Dette er den klart beste LED-LCD jeg har sett i 55" i butikk. Jeg mener at denne ser ut til å være bedre enn andre bak-led jeg har sett og kalibrert. Samsung kan ihvertfall bare gå å legge seg-de har ikke sjanse på bildekvalitet med E8005 LED-LCD!
    Synd at tvn ikke kommer i flere str mellom 55" og 84".

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke set 960v

Dog syntes jeg den er altfor høyt priset. Hadde ikke tenkt å bruke mer enn 20000kr

Og den blir vel bare rundt 25 000 etter rabatt.

Håper bare jeg blir fornøyd med lm670 etter å.ha lånt d8005 i 2-3 måneder

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var TVen i hus. Steike for et bilde, og for en behagelig 3d effekt.

blir ikke sliten.

Gleder meg til å teste mer.

Kjøpte meg også i dag en mac mini + harmony remote, så nå blir det xbmc og hele pakka

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får skrive en personlig annmeldelse av tven snart

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noko store forskjeller på 670 og 615 som dei har på elkjøp?
    LG 47" 3D LED-TV 47LM615T - Elkjøp

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er LM669 hos Elkjøp som er samme som LM670. LM615 er en enklere modell uten Smart-TV, WiFi, og med en litt tykkere ramme. Bildekvalitet skal være lik.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett litt på LG 55LM670T men ser at LG 55LM670S på netonnet.no er billigere er det noen forskjellen på de ?
    :roll:

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle bare skrive kort her før jeg skriver en lengere anmeldelse i egen tråd.

Har nå hatt TVen i vel en uke, og er meget meget fornøyd. Jeg er veldig glad jeg valgte den over es8005.

Jeg har koblet opp mac mini og bruker xbmc til å spille av filmer. Jeg har også prøvd noen 3d bluray plater, og det er virkelig bra. Blir ikke sliten i øya, og kan se 3d midt på dagen uten problemer.

Alltid vært redd med clouding etter å ha solgt LED samsung TVer i mange år, men her var det minimalt, og jeg er veldig nøye av meg. Så det var veldig positivt.

Når det kommer til bildekvaliteten så er svart nivået OK for å være en LED, dog ikke som en god plasma. Men det forventet jeg heller ikke. Skjermen er ganske reflekterbar, så husk det. Ellers et veldig klart og fint bilde, veldig fornøyd med farger etter å gjort innstillinger. 3D effekten er veldig god. Samt designet er meget godt.

Eneste jeg ikke har fått testet enda, er input lag med spilling, men har ikke en konsoll for tiden.

Så kort oppsumert

Positivt:
    Veldig god 3d
    Minimalt/ingen clouding/light bleed
    Klart og "lyst" bilde
    Gode farger (etter kalibrering)
    Flott design
    5 3d briller med
    God byggekvalitet på selve TVen

Negativt:
    Gjenskinn
    Plastikk fot (heng på veggen :P)
    Bare ok svart nivå (men allikevel veldig godt svart nivå for å være led)

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommy.jonsberg@gmail.com
    Har sett litt på LG 55LM670T men ser at LG 55LM670S på netonnet.no er billigere er det noen forskjellen på de ?
    :roll:
    Siden jeg fikk 670t for 13999 på expert, så vet jeg at den går ned i pris snart, tror det var 16999 den skulle selges for, eneste grunnen til at den var så høyt priset var at expert var den eneste som har den.

Når det er sagt, så er det jo bare å gå og si at du vil ha den for 16999. Vi har god inntjening. Som jeg sa, jeg fikk den for 13999 og det er kostpris (null inntjening) så ja.

Når det gjelder 670s, så er det samme TVen, bare europeisk varekode. Altså det kan være grå import, og hvis du får en TV med mye clouding da, er det jævlig stress, men det avgjør jo du selv.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •