Reklamasjon på tv, blir den reparert?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Reklamasjon på tv, blir den reparert?

Skal levere inn min 4 år og 9 måneder gamle Samsung LE46M87 tv til reperasjon, grunnet bildet hopper å flimrer på HDMI 3 (ingangen på siden). Det er ikke slitasje feil, ingangen sitter godt på plass. Har testet med 2 forskjellige kabler også.

Det jeg lurer på er, blir en så gammel tv reparert eller får man ny tv?

Vist det i tilfelle blir til at jeg får ny tv, kan jeg da kreve pengene tilbake vist det tilbyr en tv som for eks. koster halvparten av det denne her kostet ny?

Newcomer xoop sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har levert inn Samsung TV-er ved to anledninger, og begge gangene har de blitt reparert.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Produsent vil kreve reperasjon så lenge det er lønnsomt, pengene tilbake er ved tredje gang samme feil eller fire forskjellige, eller hvis det er fysisk umulig å finne tilsvarende produkt, spesifikasjonsmessig. Altså 50hz, Plasma, 3 hdmi osv..

Kan den ikkje repareres kan butikken velge å gi ut tilsvarende spesifisert vare ifølge forbrukerkjøpsloven paragraf 29 tredje ledd og avskjære kjøper fra å heve.

http://innsyn.e-kommune.no/innsyn_ft...n=2&variant=P&

Men i mange tilfeller så er det studenter som ikkje kan noe om loven, så går sikkert fint an å pushe de til å gi deg noe bedre enn du har krav på :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Produsent vil kreve reperasjon så lenge det er lønnsomt, pengene tilbake er ved tredje gang samme feil eller fire forskjellige, eller hvis det er fysisk umulig å finne tilsvarende produkt, spesifikasjonsmessig. Altså 50hz, Plasma, 3 hdmi osv..

Kan den ikkje repareres kan butikken velge å gi ut tilsvarende spesifisert vare ifølge forbrukerkjøpsloven paragraf 29 tredje ledd og avskjære kjøper fra å heve.

http://innsyn.e-kommune.no/innsyn_ft...n=2&variant=P&

Men i mange tilfeller så er det studenter som ikkje kan noe om loven, så går sikkert fint an å pushe de til å gi deg noe bedre enn du har krav på :twisted:
    Og denne dommen sier at man kan be om penger tilbake, og ikke nødvendigvis må ta ti takke med et produkt som butikken/produsenten "mener" er bedre.
    Reklamasjon: Expert tapte viktig TV-dom - DinSide

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les din egen sak og den som er i min link et par ganger så gi meg en lyd her på denne tråden hvis det ikkje går opp et lys.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Holmez
    Skal levere inn min 4 år og 9 måneder gamle Samsung LE46M87 tv til reperasjon, grunnet bildet hopper å flimrer på HDMI 3 (ingangen på siden). Det er ikke slitasje feil, ingangen sitter godt på plass. Har testet med 2 forskjellige kabler også.

Det jeg lurer på er, blir en så gammel tv reparert eller får man ny tv?

Vist det i tilfelle blir til at jeg får ny tv, kan jeg da kreve pengene tilbake vist det tilbyr en tv som for eks. koster halvparten av det denne her kostet ny?
    Blir den reparert? Umulig og si. Men mest sannsynlig når det ikke er snakk om panel feil.

Blir den byttet har du krav på en tilsvarende modell utifra spesifikasjoner, ikke pris.
    Dessuten er det stort sett service verksted som tar stilling til erstatningsmodell og ikke butikkene lenger. Ihvertfall er dette praksis for LG.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rimelig sikker på at det blir reparert. Jeg leverte inn en 4 år 9mnd gammel Panasonic plasma med bildefeil (1 pixel bred stripe over hele skjermen), og den ble reparert..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •