Samsung 8005 vs LG 9/8/760t - sammenlignet i butikken

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer manfred sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung 8005 vs LG 9/8/760t - sammenlignet i butikken

Hei,

Var på Lefdal på Alnabru i dag, hvor de hadde fått inn alle LG sine nye Tv'er. Jeg er på utkikk etter et ny TV til å overta etter min trofaste Pioneer.

Alle tv'ene var riktignok butikk innstillt, så vet ikke hva jeg skal legge i det, men Samsung hadde hakket renere bildet enn både, LG 860 og LG 760. 960 fikk jeg ikke sett i action, da den ble hengt opp mens jeg var i butikken, men det er uansett over min prisklasse. Alle tver var koblet opp med "vanlig" tv signaler.

Clouding m.m var det ikke mulig å kontrollere i butikken, så jeg måtte kun se på klarheten i panelet. Planen er å kjøpe en 760, men ble usikker når jeg så i butikken i dag. Noen som har sett LG'en (760) riktig satt opp i et normalt rom?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett på samme oppsettet. LG760 er bedre i normal stue er min mening. E8005 bør absolutt kalibreres før den nærmer seg 760....
    LG bruker også IPS panel som gir LANGT bedre innsynsvinkel. Sortnivået er ca likt på de. Men hadde lett valgt LG forran Samsung. Hvilke Pioneer har du?

Hvis du har nyere enn 7 gen er jeg redd du blir skuffet på sortnivået. Å siden du er vant til plasma fra før anbefaler jeg sterkt å prøve plasma igjen evt LCD(LED-LCD) skjerm med IPS panel(LG, Panasonic bla)

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemelding. Jeg har en 436, så ikke helt på høyde med dagens standard, men den har et rolig og godt bildet som jeg er svært fornøyd med.

Jeg er ikke fremmed for en plasma heller, men mange er så kjedelige å se på når de er av. Litt jålete av meg, jeg vet, men det spiller litt inn det også.

hmmm, da var som jeg trodde. Blir nok en 760, men etter i dag så trenger jeg å se den i en stue først, alternativt benytte meg av angreretten.

47'' var forresten 1000 kroner billigere i butikk enn på nettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av manfred
    Hei,

Var på Lefdal på Alnabru i dag, hvor de hadde fått inn alle LG sine nye Tv'er. Jeg er på utkikk etter et ny TV til å overta etter min trofaste Pioneer.

Alle tv'ene var riktignok butikk innstillt, så vet ikke hva jeg skal legge i det, men Samsung hadde hakket renere bildet enn både, LG 860 og LG 760. 960 fikk jeg ikke sett i action, da den ble hengt opp mens jeg var i butikken, men det er uansett over min prisklasse. Alle tver var koblet opp med "vanlig" tv signaler.

Clouding m.m var det ikke mulig å kontrollere i butikken, så jeg måtte kun se på klarheten i panelet. Planen er å kjøpe en 760, men ble usikker når jeg så i butikken i dag. Noen som har sett LG'en (760) riktig satt opp i et normalt rom?
    Jeg synes også Samsung ser bedre ut i butikken. Mindre grått bilde bla... Er av den erfaringen at man skal stole på det man ser i butikken. Gått til innkjøp av 960 fra LG, og skal bli spennede å teste den når den kommer til uka.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeast
    Jeg synes også Samsung ser bedre ut i butikken. Mindre grått bilde bla... Er av den erfaringen at man skal stole på det man ser i butikken. Gått til innkjøp av 960 fra LG, og skal bli spennede å teste den når den kommer til uka.
    Gleder meg til å høre erfaring fra deg angående denne tven. Tror denne tven kommer til å trone over de andre frem til Oled og crystal led Blir spennende.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bro84
    Gleder meg til å høre erfaring fra deg angående denne tven. Tror denne tven kommer til å trone over de andre frem til Oled og crystal led Blir spennende.
    x2

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Slettet, var helt utenfor topicen kom jeg plutselig på...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •