Sharp LE831

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: Sharp LE831

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sharp LE831

Hei!

Er det noen her som har erfaring med Sharp LE831 skjermene?

Fått inntrykk av at disse er bra, men at de av en eller annen grunn ikke når helt opp til de som har testet disse?

Jeg ser på testen på flatpanels.dk at den får en litt svak konklusjon til motsetning for at den på under testene av bildefunksjonene ser ut til å klare seg langt bedre enn de andre (mer high-end) TVer som er testet. Sortnivå, fargenyanse, HD-kvalitet og shadow detail, får jo mer enn godkjent.

Sammenligningen jeg tar er ut fra flatpanel.dk's anbefalningsliste: TV og monitor anbefalinger - FlatpanelsDK
    ...og jeg må si jeg synes LE831 ser ut til å være den med minst av "ulemper", bortsett fra "litt ujevnt lys" som det står nevnt. Så skulle man tro at dårligere sortnivå og fargegjengivelse skulle trekke ned mer?

Grunnen til at jeg spør er for at jeg synes denne TVen ser fristende ut, selv om den ikke av det designmessige er av den peneste. Og hvordan er egentlig kvaliteten på Sharp? Har kun erfaring fra en 32" fra 2005 og en 46" 2008, så jeg ønsker ikke å la de erfaringene ødelegge for en langt nyere TV :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I morgen startet salget på elkjøp:

sony Hx823 til bare 10 000 kr. Dra nå og reserver deg en. Kan hende det er for sent allerede.

Det skal bare være 2 av de tvene i hver elkjøp butikk i landet.

Og det er en mye bedre tv en sharp, litt billigere og bedre design

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det som tilsier at dette er en mye bedre TV sammenlignet med Sharpen som nevnes av trådstarter?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det noen tester på HX823 noe sted som er litt oversiktlig da? Og er det glassfront på denne, eller har den noe anti-refleks funksjon? Har vurdert Sony, men har ikke funnet så mye bra tester rundt om, og så har jeg fått litt inntrykk av at disse TVene har mye refleksjoner i displayet?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp tilbudet er av førstemann til mølla prinsippet fikk jeg beskjed om pr. telefon, så noen reserveringen er nok vanskelig å få til.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigbouce
    Grunnen til at jeg spør er for at jeg synes denne TVen ser fristende ut, selv om den ikke av det designmessige er av den peneste. Og hvordan er egentlig kvaliteten på Sharp? Har kun erfaring fra en 32" fra 2005 og en 46" 2008, så jeg ønsker ikke å la de erfaringene ødelegge for en langt nyere TV :-D
    Har 46LE831 og er knallfornøyd. Instillingsmulighetene for bildet er nesten for omfattende, så man kan bli sittende å justere i dagesvis, men til slutt ble resultatet fantastisk, hverken mer eller mindre.

Det står noe så sjelden i våre dager som "Made in Japan" på esken, så allerede det burde gi en pekepinn om at det ikke er noe i veien med kvaliteten, og Sharp er også det største Tv-merke hos kresne japanere.

Ellers finnes det en lang engelskspråklig tråd om denne modellen her: The Sharp LC-46LE831E 3D TV info/owners thread | AVForums.com - UK Online og på meg virker det som om det er relativt få skikkelig misfornøyde kjøpere med denne, sammenlignet med ymse bestselgende fjorårsmodeller.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test av HX823 finner du her:
    Sony KDL-55HX823/ KDL-46HX823 (HX823) Review

Supert tilbud Elkjøp kjører på den, men kvalitetsmessig er Sharp LE831 på samme nivå.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det en 55HX823 i stua i går! :-)