Dette er Samsungs store håp. Tror «vinke-TV» vil ta av. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Ikke minst er disse tallene verdiløse med mindre det oppgis hva de er målt i.
    Tviler på en vanlig person ser forskjell...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer man ned mot 0.02cd/m2 så er det egentlig veldig bra i utgangspunktet, og de nye Samsungene skal etter folket på avsforum i USA ligge på ca. 0.0041ftl, som tilsvarer 0.014cd/m2 så dersom de tallene holder vann i Europa også så er det ikke sortnivået det står på for de aller fleste når det gjelder valg av tv

Gledelige nyheter er for øvrig at Samsung har fikset feilen med Cinema Smooth som gjør at sortnivået øker, og fjorårets D8000-fix med floating blacks ble selvsagt også med videre til E-serien (sammen med det utrolig gufne designet som de klarte å gjøre enda et lite hakk mer latterlig i år).

Edit: rettet skriveleif!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lest akkurat det samme, stemmer det så er det endå ett alternativ. Har de en fargegjengivelse som er riktig som Panasonic sin THX og i tillegg 10000 kroner billigere eller noe sånt så blir det interessant å se ka eg ender opp med.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    D8000-en var av flere ansett som den tv-en i 2011 med mest nøyaktig fargegjengivelse, men man måtte jobbe litt for å oppnå det gjennom kalibrering. THX-modusene til Panasonic har tradisjonelt vært litt for grønnaktige synes jeg og brukte derfor ikke de.

Jeg kjørte med Standard på vanlige tv-sendinger og Cinema på film. Den korte tida jeg hadde VT30-en var Standard mer i bruk enn Professional-modene, mye fordi lysutbyttet var mye høyere på Standard. Professional ble litt i mørkeste laget for meg.

Active tommelom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Flimring på Samsung Plasma? tror du må ha erfaring fra Panasonic? Har hatt flere Samsung plasmaer nå, og ikke lagt merke til noe flimring, og jeg legger merke til feil, bytta tv mange ganger, men ikke pga flimring...
    Som sagt, er visst ikke alle som ser det. Samme som at ikke alle ser regnbuefenomenet på DLP-projektorer. Jeg ser det, så jeg måtte gå for LCD-projektor.
    Alle plasma jeg har sett har hatt en svak flimring som jeg ser veldig godt. Også Samsung. Veldig ubehagelig. Derfor er det kun lcd-tv som funker for meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommelom
    Som sagt, er visst ikke alle som ser det. Samme som at ikke alle ser regnbuefenomenet på DLP-projektorer. Jeg ser det, så jeg måtte gå for LCD-projektor.
    Alle plasma jeg har sett har hatt en svak flimring som jeg ser veldig godt. Også Samsung. Veldig ubehagelig. Derfor er det kun lcd-tv som funker for meg.
    Jeg ser det veldig tydelig på Panasonic-ene (uten at det plager meg), men jeg sliter faktisk med å se det på Samsung. Jeg kan kanskje se en antydning til det på veldig lyse scener, men jeg lar meg ikke plage. Jeg er vant med heftig interlace-flimmer fra CRT-ene

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommelom
    Hvis du klarer se flimring på Samsung PS64D8005 Plasma...? det tror jeg ikke...fjellstøtt bilde, ingen flimring...flimring er ikke problemet på denne tv-en...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •