Hva nå? Hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva nå? Hjelp!

Har nå vært igjennom 5 tver og blir ikke fornøyd.... Har prøvd følgende tver:

Panasonic vt30 - Fantastisk tv, men uutholdelig viftestøy

Philips 46" 46PFL6606T - Fin tv, men dårlig lcd bilde

Samsung 46" 3D UE46D6505 - Veldig bra tv, men synes bildet ser animert ut

Samsung 51" 3D PS51D8005 - Kurrant tv, men dårlig sort nivå og blast bilde

Panasonic gt30 - Fantastisk tv, men uutholdelig viftestøy

Blir sittende å irritere meg over viftene på Panasonic tvene, ellers er de perfekte.

Det jeg kunne tenkt meg er en tv til rundt 10000,- med godt naturlig bilde uten viftestøy.

Hvilken tv skal jeg prøve? Noen gode forslag?

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har du jo vært innom mye godsaker da...og med pristopp på 10 tusen så er det litt begrenset.

Men jeg ville sjekket opp følgende skjermer:

Panasonic 47" 3D LED Smart-TV TX-L47ET5Y - Elkjøp
    LG 47" 3D LED-TV 47LM615T - Elkjøp
    LG 42" 3D LED Smart-TV 42LM669T - Elkjøp

OG ikke minst...

Panasonic 50" 3D Plasma Smart-TV TX-P50UT50Y - Elkjøp
    Panasonic 42" 3D Plasma Smart-TV TX-P42GT50Y - Elkjøp

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips, så jo spennende ut de der. 42" blir for lite. Panny UT50 kanskje, men har den vifter?

Skal ta meg en tur på Elkjøp og se på de andre

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom over:

Philips 46PFL9706T 3D LED-TV - 46"

Dette må jo være et kupp til 13000,- ???

Den får jo uhemmet skryt i alle tester for vanvittig bildekvalitet. Noen mener jo den overgår Panasonic VT30......

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uncle_electric
    Kom over:

Philips 46PFL9706T 3D LED-TV - 46"

Dette må jo være et kupp til 13000,- ???

Den får jo uhemmet skryt i alle tester for vanvittig bildekvalitet. Noen mener jo den overgår Panasonic VT30......
    Bra pris det, men det er masssse bugs med denne tv'en også.
    Jeg kjøpte den i god tro etter all den gode omtalen, men denne tv'en har hatt flest bugs av alle tv'er jeg har hatt.

Jeg endte opp med å heve kjøpet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacBain
    Jeg kjøpte den i god tro etter all den gode omtalen, men denne tv'en har hatt flest bugs av alle tv'er jeg har hatt.

Lurer på om det i det hele tatt finnes eller noen ganger kommer en feilfri tv til sin tidsperiode gitt.. Til og med Pioneer hadde jo sine ankepunk..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min mening er at vi forbrukere tross alt må regne med at alt ikke er "perfekt" slik vi forventer det med det prispresset som er i bransjen og hele handels næringen. Tror det nesten måtte vært en 0 bak dagens priser hvis vi skulle forvente 100% perfekte tver.. i alle områder noe som ville vært ugjenomførbart!

Ser klare likheter til bilbransjen hvor jeg jobber til daglig. Kundene forventer selvsagt "perfekte" biler men når en tenker på hvor mye utstyr som er på dagens biler kontra pris selv i Norge så skal det noe til... Ta prisen på en bil idag å se på prislistene i f.eks 1990. Bilene var ikke så mye rimeligere men helt banale kontra dagens biler som er rullende datamaskiner. Nok offtopic!

Men et tips til trådstater er å prøve en LG LCD som f.eks 47LK950 som koster ca 7K og er tykk og god! Langt bedre enn mange av "slankeoffrene" (Led-LCD)

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som vi er en i periode nå med endel feil på paneler uansett merke, Philips 9706 til 13.000,- er ikke ille det altså. Du må nok endel opp i pris før du får et tv med like bra bilde.

Jeg hadde nok vurdert den sterkt altså...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvilke bugs da?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Norske tester fra forskjellige blader og nettsider er 90% vrøvl. 9706 er den svarteste tven noensinne (Dinside) Neida, ingen tver har bedre sort utenom LX5080, LX5090, KRP-500, HX920, VT20, VT30, ST50, GT50, VT50 ,D8005 Plasmaen osv.

Terningkast 6 til Samsung LED D8005 som ikkje har en eneste riktig farge, LCD sortnivå, clouding, bleeding, crosstalk og dårligere bildeprosessering enn Sony, LG og Philips... Enkelt å se på fotball at gresset blir visket ut ved panorering. Når en anmelder en TV uten å se dette bør man vurdere en synstest eller bare referere til skikkelige tester fra utlandet der man måler seg frem til resultater før og etter kalibrering.

Stor test: Kampen om folke-TV-en - TV 2 hjelper deg

Denne testen er på nivå med hvermannsen som ser på en tv i en butikk og skriver ett fint referat om ka man ser i ett lyst rom, terningkast 5-6 til alt i denne testen. Triste saker...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Crosstalk på 3D, banding, dimmingen er ikkje 100% ala
    9706 dimming issue - YouTube
    46pfl9706
    Philips 46PFL9706 EISA Award - FlatpanelsHD
    Han helt nede klager og på dimmingen.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uncle_electric
    Hvilke bugs da?
    De to hoved bugsa var at deler av bildet ble hele tiden dimmet av og på uten grunn (ser du på ett bilde som skal ha stabilt lysstyrke så blir plutselig 30% av senter bildet dimmet), noe som er mer enn en liten bugg.
    Får å bli kvitt dette må du skru av alle "led" funksjoner slik at alle "clusterene" står på hele tiden. Da faller jo litt av poenget med LED tv bort.
    Den andre buggen som plaget meg var ved raske bevegelser så virket det som om hele bilde krasja (vet ikke hva det kalles), dette kunne fjernes vet å skru perfect motion helt av.

M.a.o så funker jo tv'en såfremt du skrur av alt som finnes av funksjoner, men da faller jo litt av poenget bort med denne "high end" tv'en bort.
    Blir litt som dette: FERDINAND GT3 RS - The World`s slowest Porsche - YouTube :lol:
    Kanskje det er en grunn til at prisen har falt fra 25000,- før jul til under 13000,- nå.

Ellers er jeg enig at man kan ikke forvente en 100% perfekt tv. Har lært å leve med ujevnt panel, lyslekkasjer etc., ,men dette er første gangen jeg har hvert borti feil så graverende som dette.

Ps. Som jeg sa i Philips tråden så la selv min 75 år gammle mor merke til disse feilene, og hun er ingen kresen hifi entusiast .

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De to hoved bugsa var at deler av bildet ble hele tiden dimmet av og på uten grunn (ser du på ett bilde som skal ha stabilt lysstyrke så blir plutselig 30% av senter bildet dimmet), noe som er mer enn en liten bugg.
    Får å bli kvitt dette må du skru av alle "led" funksjoner slik at alle "clusterene" står på hele tiden. Da faller jo litt av poenget med LED tv bort.
    Den andre buggen som plaget meg var ved raske bevegelser så virket det som om hele bilde krasja (vet ikke hva det kalles), dette kunne fjernes vet å skru perfect motion helt av.

M.a.o så funker jo tv'en såfremt du skrur av alt som finnes av funksjoner, men da faller jo litt av poenget bort med denne "high end" tv'en bort.
    Blir litt som dette: FERDINAND GT3 RS - The World`s slowest Porsche - YouTube :lol:
    Kanskje det er en grunn til at prisen har falt fra 25000,- før jul til under 13000,- nå.

Ellers er jeg enig at man kan ikke forvente en 100% perfekt tv. Har lært å leve med ujevnt panel, lyslekkasjer etc., ,men dette er første gangen jeg har hvert borti feil så graverende som dette.

Ps. Som jeg sa i Philips tråden så la selv min 75 år gammle mor merke til disse feilene, og hun er ingen kresen hifi entusiast .
    Merket gamla det på grunn av at du gjorde henne oppmerksom på det eller av seg selv? hehe:-)

Neida, godt poeng!

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

[QUOTE=uncle_electric]Har nå vært igjennom 5 tver og blir ikke fornøyd.... Har prøvd følgende tver:

Panasonic vt30 - Fantastisk tv, men uutholdelig viftestøy

Philips 46" 46PFL6606T - Fin tv, men dårlig lcd bilde

Samsung 46" 3D UE46D6505 - Veldig bra tv, men synes bildet ser animert ut

Samsung 51" 3D PS51D8005 - Kurrant tv, men dårlig sort nivå og blast bilde

Panasonic gt30 - Fantastisk tv, men uutholdelig viftestøy

Blir sittende å irritere meg over viftene på Panasonic tvene, ellers er de perfekte.

Min Tv er toppmodellen for litt over 3 år siden, hører jo viftene kommer på når det er helt stille i rommet, men det er jo bare et pust...har vært hjemme hos bekjente som har Panasonic VT fra 2 år tilbake og en annne en rett før jul...
    Tenkte ikke på at det var vifter på disse, og hørte heller ingenting da lyden ble slått av...du må hatt maksimal uflaks...er jo også innom div butikker innimellom og ser på de største og nyeste Panasonic Tv'ene, og selvom det ikke er helt stille der, så har jeg aldri lagt merke til noe støy fra noen vifter...
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic viftestøy hmmm. Jeg har en vT30 65". Hadde viftestøy etter ca 2 måneder. Reklamerte på det og fikk ny vifte det er spessiellt den på høyre siden som bråkte . Etter det stille som bare det. Ellers er den vt 30 den beste som jeg har hatt ifra panasonic og jeg har hatt det siden min første som ble kjøpt i det herrens år 2000

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er rart at bare jeg irriterer meg over viftene på Panasonic, var en tv reparatør innom å hørte på viftene å sa at de var normale. Så mulig jeg er ekstremt følsom på dette området da....... Panasonic selv sier jo at man kan høre viftene på lavt volum.

Synd men virker som jeg ikke kan ha Panasonic plasma....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er jo forskjellige ting man irriterer seg over, så jo også disse grønn flekkene på mine panasonic tver, men dette var noe jeg kunne leve med.

Så jeg tenker om jeg kan leve med disse bugså på Philips så er det kanskje en kurrant tv.

Problemet litt er at jeg alltid har foretrukket plasma sin naturlige gjengivelse av bildet...

Så er redd for at philipsen ser animert ut. Tenker å dra en tur på butikken idag å se på den.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sørg ihvertfall at du kjøper fra butikk med returrett :lol:.

Tror forøverig Sony sin HX923 blir min neste kandidat.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle til at skrive det.

Prøv en Sony. Har selv prøvd/hatt en haug med skjermer de siste årene. Og liker min Sony Ex720 best av alle.

.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må jo svare på denne, hver vært i ganske samme situasjon.

Prøvde to Samsung-modeller , D7005 og D6755, samt Philips 6626 (helt lik 6606). Prøvde ikke Plasma, da jeg antok at viftestøy, brightness pop osv ville være nedtur.

Jeg endte på en Sony HX720, og er veldig fornøyd med dette. Har skrevet litt om erfaringer i denne tråden: avforum.no/forum/tv-apparater/122350-sony-hx720-erfaring.html (får ikke til link til forum?)

Ser at Sony generelt sliter om dagen med salg av TV-apparater, dette har dessverre ikke med kvalitet å gjøre. Samsung og andre asiatiske merker er overeksponert - vinner mange tester, men disse er aldri gode nok til å avsløre svakhetene som viser seg etter mer en en ukes bruk.

Kjøpte et Samsung LCD-TV for tre år siden, dette er jeg fremdeles fornøyd med. Og ingen av de tre LED-TV jeg droppet var like bra som denne. Den gangen var ikke Sony et alternativ, da var mitt inntrykk at modellene var etter markedet på kvalitet kontra pris. Nå føler jeg definitivt Sony har tatt igjen dette. De har fremdeles "final call"-salg på 2011 modellene hos Sony Center.

Philips 46PFL9706T er mulig også et bra valg, har ikke testet selv. Bare vær klar over at lyden sitter i foten. Om du vil veggmontere TV'et må du bruke montere om foten til veggfeste, som bygger mye lenger ut enn alternative slim-fester. Evt selvfølgelig ekstra lydplanke eller anlegg.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •