Sony Kdl55hx855

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 32
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony Kdl55hx855

Hei!

Søkte på prisjakt.no etter Sony's 55HX855 og fant den til 15.559,- hos Deal.no (leveringstid en gang i mai). Det kan ikke være ille pris? Men er det noen her som har greie på hvordan jeg kan finne ut om det er en nordisk modell, slik at DVB-S2 vil støtte Canal Digital satellit? Den har benevnelsen eksakt KDL55HX855BAEP, om det kan være til hjelp med å finne ut av det? :-)

Er det noen som vet noe sted å det finnes noe informasjon å oppdrive om denne TVen? Klarer ikke finne noe på Sony's norske eller utenlandske sider ennå :-(

Etter hva jeg har fått med meg fra tidligere modeller av Sony's HX-serie, så skulle dette være en bra pris på en bra TV?

På forhånd takk for alle svar! :-)

J.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Whaaaaaaaaaaaaat?

Seriøst? Det var jo en syk prisforksjell mellom elkjøp, lefdag mot feks deal.

Nå ble jeg også nysgjerrig. Men Baep skal vist passe til norden, alt skal fungere bra. Hmm...håper noen her inne har et bra svar på dette her.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut fra det jeg kan se av de overfladiske overblikkene som er å finne på messer og lignende av HX850 (går ut fra dette er samme som HX850), så ser den temmelig rå ut :-)

Gikk inn på elkjop.no og så på HX855 der, og den har også BAEP, og står at den støtter Canal Digital satellitt...

...nå vurderer jeg en forhåndsbestilling sterkt her! :-)

Selv om jeg er litt skeptisk til deal.no, ut fra mange omtaler jeg har hørt fra den sjappa der på service og lignende.

J.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm ser det jeg og. Jeg kjøpte jo den tven på elkjop for 18 000. Trodde jeg gjorde et godt kupp.

Så er den så mye billigere andre steder.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du har altså denne TVen? Hvordan er denne TVen? Er det mye reflekser i panelet på den? Og hvordan er 3D?

Synes det er vrient om jeg skal velge en TV med matt panel for mindre refleksjoner, men suger til seg mer, eller blankere panel som reflekterer en god del men gir skarpere kontrast i dagtimene... Haff :? Hehe.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei har ikke den ennå desverre. Får den 10 mai. Bare forhåndsbestilte den på elkjop.

Har vært gjennom MANGE sider på nettet og forskjellige elkjop og lefdal lokasjoner for vurdering av denne tven.

Flere fra elkjop og lefdal, av de som har vært i danmark og sett på utstillingene mener at sony hx855 er et av de beste når det kommer til bildekvalitet uten tvil. Det eneste de forhåndstrakk denne tven på var menyen hvor feks samsung og LG vant i følge deres personlige meninger. LM760 serien til LG som er helt RÅÅÅÅ, sammenlignet de dem med og de mente at Sony HX855 slår den lett. Mer nærme mot LM860.

Ellers sverget han ene fra elkjop at sony hx855 var bedre på bildekvalitet enn toppmodellen til samsung i år. Prisen er jo vesentlig bedre.

Men den har jo ikke kommet ut ennå, så ikke mange som har sett den i virkeligheten. Men jeg har troa på den.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte deal, de mente at denne tven er helt lik som den elkjøp selger osv. Norsk meny, skal støtte alt osv.

Men så kommer det på service da, om man er villig til å betale noen ekstra tusen kroner for det?

Så spørsmålet her blir elkjøp, lefdal vs deal feks på service?
    Deal har 2 års garanti, slik elkjøp og lefdal har.

Men hva hvis man ikke er fornøyd? Da vinner vel elkjøp og lefdal.

hva hvis noe er galt? Kommer ikke elkjøp på døra og henter tven din da?

Håper noen vet hvordan deal forholder seg til service feks om noe går galt.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rimelig sikker på at lefdal og elkjøp knuser deal på service

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror på at elkjøp og lefdal vinner på service.

Men dette sa deal.no på epost:

Jeg vet ikke hva du mener med «fornøyd garanti», men vi følger produsentens garanti og norsk forbrukerkjøpslov. Hvordan eventuell service gjøres, vil avhenge noe av hvilket merke du kjøper.

Jaja, hvordan man kan tolke den kan være mangt.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel mer at begrepet "fornøyd garanti" bare er tull. Vet ikke hvem som sier dette, men det er umulig og opprettholde den filosofien, hvertfall for en elektronikkbransje. Garanterer at ikke 100% av kundene på elkjp er fornøyde.

Det de sier her er at de likestiller seg med alle andre butikker på markedet, de følger produsents garanti og norsk forbrukerkjøpslov akkurat som elkjop, lefdal, expert og alle andre hvor da service er forskjellig fra merke til merke, hvitevarer er hjemmeservice feks, mens tver som oftest er innleveringsservice, hvor du da eventuelt må sende tven inn til deal.no

Så i dette tilfellet vil du få 2 års garanti, 5 års reklamasjonsrett og må eventuelt sende den inn selv i esken om den trenger service, enten til deal.no eller serviceverksted. Å ta forbehold om noe annet vil være uten om det

Det du må titte på da er tilbakemeldelser fra kunder som faktiskt har sendt ting inn til service hos deal.no eller gått igjennom en slik prosess. Dette kan leses på prisjakt.no feks

Active tommelom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har denne på Multicom også nå til kr.16.239. En noe tryggere butikk enn deal.no av det jeg har lest av erfaringer nå.
    Er et ekstremt stort sprik i prisene. Regner nesten med at prisene vil havne på rundt 20.000 i alle butikker når de faktisk kommer på lager.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg endelig hadde lagt TV-iveren til ro, kommer dette tilbudet her ja...hehe. Skal jaggu ikke være lett

Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde selv lyst på ny tv nå, men var veldig avventende siden de nye tv'ne jeg hadde lyst på lå på 20k+. Sony stod høyt på listen sammen med LG.
    Menyene sammen med den Magic remoten til LG var veldig flott. Men jeg kommer ikke til å bruke disse smart-funksjonene uansett, så menyene er ikke avgjørende. Jeg vil ha fett bilde. Har ikke sett noen tester av HX855 enda, men bestilte nå uansett med den prisen her.
    Regner med at det dukker opp noen tester/erfaringer innen de kommer på lager, så får jeg heller bare avbestille om den mot formodning skulle suge.

Newcomer Multitoy sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommelom
    De har denne på Multicom også nå til kr.16.239. En noe tryggere butikk enn deal.no av det jeg har lest av erfaringer nå.
    Er et ekstremt stort sprik i prisene. Regner nesten med at prisene vil havne på rundt 20.000 i alle butikker når de faktisk kommer på lager.
    Har du link?? Finner den ikke på siden dems

Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, jeg søkte via prisguiden på hardware.no. Og da kom den opp. Den kommer faktisk ikke opp når du søker direkte på hjemmesiden deres. Snodig.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, den kommer opp på søket:

Søk slik: KDL55

Da vil du se det

Men her er linken:
    https://www.deal.no/deal/default.asp...KDL55HX855BAEP

Men ja, når den tven kommer på lager, så vil den falle i pris. Fikk høre i går at innkjøpsprisen på denne tven er rundt 15 000 kr. Hmmm.......who know. Jeg tror at det kan være et kjempekupp nå, men at den vil stige oh holde seg rundt 19000 - 20000 fra mai.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aff... Lå og trykte på mobilen min seinest i går og da hadde den gått fra 15.559,- til 15.601,- på deal.no, men da jeg skulle bestille i dag så lå den på 18.478,- :???: Et aldri så lite BUHU på gang inni meg her kjenner jeg...

ActIt.no har den til 15.501,- ink. mva., men krever at man registrerer seg som bedrift for å få det visstnok, fikk jeg som svar på mail fra kundesenderet da jeg sendte dem en mail...

Men aldri hørt om den sjappa der, og ikke kan jeg finne noen brukererfaringer noe steds, så tror ikke jeg tør å ta sjangsen får å spare 3 lapper

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsomt, ser at prisen på deal har økt i løpet av de siste timene.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    deal.no, også kjent som restene av konkursen etter elprice.no

Hva gjør man når den paralellimporterte varen går i stykker etter at selger har gått konk/lagt ned?

Nå har de jo uansett justert opp prisen, men bare til ettertanke.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Då er det skjegget i postkassen tid :lol: