Samsung 2011-modeller og satellitt-tuner etter service

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung 2011-modeller og satellitt-tuner etter service

Da var vi tilbake til å slakte Samsung litt igjen!

Jeg bare lurte på om noen ander som har fått DVB-S-tuneren utbedret har fått noe problemer i ettertid? Det har virket strøkent i noen måneder nå før symptomene med ganske ofte hakking, spesielt på HD-kanaler, har dukket opp igjen. Jeg må åpenbart kontakte serviceverkstedet på nytt, for mistenker at hovedkortet må byttes nok en gang (Og dette vil bli 3. forsøk på å fikse feilen, så om det fremdeles skaper seg så kan jeg i det minste heve kjøpet eller få ny).

Det begynte i hvert fall med at det hakket en sjelden gang, før frekvensen ble hyppigere igjen. Nå skjer det 2-3 ganger i minuttet igjen noe som er totalt uakseptabelt. Jeg trodde kanskje først at den kraftige vinden som hadde vært her fikk antenna ut av posisjon men da jeg sjekket med sat-søker så var signalet fremdeles dønn optimalt, og det finnes ikke tegn til hakking med Canal Digitals egen dekoder.

Hadde vært interessant å høre om andre har gjort seg de samme erfaringene. Jeg tror ikke det er meningen at jeg skal ha noen tv når man ser på historikken min de siste 14 månedene (1x Panasonic S20, 2x Panasonic VT30 hvorav en var på service, og nå denne D8005-en som har hatt service to ganger siden den ble kjøpt i desember!)

Kan ikke noen bare lage noe som virker som det skal? =) *syte*

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sjekket om det også skjer på åpne kanaler?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Har du sjekket om det også skjer på åpne kanaler?
    Jeg har ingen åpne HD-kanaler tilgjengelig det jeg vet. Men... jeg tror jeg vet hvordan jeg kan sjekke dette likevel. For ALLTID når bildet brekker opp, så faller signalkvaliteten ned til null, og den kan jeg jo måle uten at CAM-en står i.

Newcomer Troutmaster sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Ser i andre tråder at du heller mot å skifte ut denne TVn også.. Men det er dette problemet med DVB-S-tuneren som er hovedproblemet for deg? Selve bildekvaliteten er du i hovedsak fornøyd med? Dette kan være avklarende for de som ikke har tenkt å benytte seg av DVB-S-tuneren... Håper du finner deg en TV du blir fornøyd med, tipper du er lei av å flytte rundt på disse skjermene nå..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, skjermen i seg selv er helt knall. Ingenting å utsette på Men jeg begynner å tro at det ikke er noe håp om å få en godt fungerende DVB-S-tuner i den. Skal ringe verkstedet nå for å høre hva de kan bistå med.

Edit: vel, da har jeg bestilt servicetekniker hit igjen så får vi se... Kunne ta 1-2 uker, men jeg har ikke ekstremt dårlig tid. (Er jo veldig behagelig med at de kommer hit og fikser så jeg slipper å sende den vekk)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hovedkortet er nå byttet igjen, men bildet fortsetter å brekke opp tilsynelatende tilfeldig på HD-sendinger

Så jeg tror kanskje dette bare er noe man rett og slett ikke blir kvitt på 2011-ene med DVB-S. Nå er det på tide å sjekke ut E8005 og høre om komplett ville vært villig til å bytte D8005-en til en E8005. Litt kjipt at den er kjøpt på tilbud, for de vil da sikkert heller foretrekke å kreditere for å ikke gå i tap selv.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med unntak av at du må ut med noen ekstra kroner så er hvertfall E8005 en grei oppgradering.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Med unntak av at du må ut med noen ekstra kroner så er hvertfall E8005 en grei oppgradering.
    Men da spørs det om jeg ikke like gjerne vil ha en GT50 hvis jeg først må ut med et mellomlegg. Får se hva komplett sier først...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •