Bildeproblem på plasma

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bildeproblem på plasma

Hei
    Har kjøpt en Fujitsu HVA42 - plasma. Er stort sett fornøyd med det meste, men den har et plagsomt problem:

På enkelte sendinger klarer den ikke å gjengi hudfarge i bevegelse på riktig måte. Ansiktsbilder blir en kunstig smørje når bildet beveger seg. (er det det som kalles gradering?) Størrelsen på problemet er forskjellig avhengig av kvaliteten på sendingen. Robinsonekspedisjonen er eksempelvis helt krise, med alle disse som flyr halvnakne omkring med håndholdt kamera bak seg. (Faglig eksempel - ikke uttrykk for tv-smak På DVD filmer går det stort sett greit.

I et forsøk på å rette på dette skaffet jeg digital dekoder (UPC). Det gav et generelt noe skarpere bilde på enkelte sendinger - men det beskrevne problemet løste seg ikke.

Noen som vet hva dette problemet skyldes, og hva en kan gjøre for å avhjelpe det.

På forhånd takk

Vegard

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok dette som kalles graderinger. Løsningen heter Panasonic. :wink: (selv om denne heller ikke er helt perfekt)

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hva dette problemet skyldes, og hva en kan gjøre for å avhjelpe det.
    Det er nok noe alle plasmaskjermer er plaget med :cry:
    Jeg løste problemet med denne.
    http://www.avshop.no/catalog/product...roducts_id=334

Det koster, men jeg kan garantere for at alt etterslep forsvinner. :lol:

Det gjorde det på min skjerm :shock:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trodde et evt. etterslep lå i selve panelet og ikke i proseseringen av bildet. Stemmer ikke dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vette
    Jeg løste problemet med denne.
    http://www.avshop.no/catalog/product...roducts_id=334

Det koster, men jeg kan garantere for at alt etterslep forsvinner. :lol:

Det gjorde det på min skjerm :shock:
    Neinei .. måtte du si det .. nå blir jeg blakk :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tips, selv om jeg nok var naiv nok til å håpe at problemet kunne avhjelpes noe ved hjelp av innstillinger el., og uten å bruke et femsiffret beløp...

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roffe skrev:
    Jeg trodde et evt. etterslep lå i selve panelet og ikke i proseseringen av bildet. Stemmer ikke dette?
    DVDO iScan HD er en linjedobler og en video skalerer. Den er i stand til å levere så godt som alle mulige oppløsninger på DVI og VGA porten. Hvis settes til å stemme overens med Plasma’ens "native" oppløsning, omgås all elektronikk i skjermen. (Hentet fra storole sitt inlegg).

Kjører 1081i inn på Plamasjermen fra satelittmottakeren og får et utrolig godt bilde. :lol: Bedre enn CTR tven som jeg hadde.

Newcomer storole sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vette
    Roffe skrev:
    DVDO iScan HD er en linjedobler og en video skalerer. Den er i stand til å levere så godt som alle mulige oppløsninger på DVI og VGA porten. Hvis settes til å stemme overens med Plasma’ens "native" oppløsning, omgås all elektronikk i skjermen. (Hentet fra storole sitt inlegg).

Kjører 1081i inn på Plamasjermen fra satelittmottakeren og får et utrolig godt bilde. :lol: Bedre enn CTR tven som jeg hadde.
    Kan bare si en ting: "LIVET ER HERLIG" med en iScanHD under skjermen! Ikke kjøp dyre skjermer, kjøp billig skjerm med OK Panel og DVI, og suppler med iScanHD. Min kombinasjon, har kvaliteter som CRT TV'er ikke har mulighet til å oppnå!! PA30 kan ikke måle seg!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •