Samsung Plasma 2011 - Begrensning på USB Harddisk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung Plasma 2011 - Begrensning på USB Harddisk

Jeg har nettopp kjøpte meg en Samsung PS51D555 som jeg er utrolig fornøyd med. Hadde en WD 1TB harddisk (2,5") som jeg hadde filmer og lignende på. TV`n tok alle filmene og ellers alt av innhold uten problemer. Harddisken ble litt snau slik at jeg har kjøpt en WD 3TB (3,5") og koblet til. Men der fikk jeg problemer, for tv`n finner ikke harddisken. Har lest på flere forum at dette er ett kjent problem og noen sier at maks størrelse på harddisker er 2TB, uten at jeg har funnet noen verifisering fra Samsung. Det står heller ingenting om begrensninger i bruksanvisningen eller på Samsung sin nettside.
    Er det noen som har en løsning på dette?
    Eller som kan linke til nettsider hvor jeg kanskje kan finne en løsning?
    Eller i det minste finne en forklaring!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung oppgav tidligere at maks størrelse på harddisk koblet til via USB var på 1TB. Finner ikke noen info om dette nå, men tror det fortsatt gjelder. Er nok mulig den er justert opp til 2TB.

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bjorgvik
    Jeg har nettopp kjøpte meg en Samsung PS51D555 som jeg er utrolig fornøyd med. Hadde en WD 1TB harddisk (2,5") som jeg hadde filmer og lignende på. TV`n tok alle filmene og ellers alt av innhold uten problemer. Harddisken ble litt snau slik at jeg har kjøpt en WD 3TB (3,5") og koblet til. Men der fikk jeg problemer, for tv`n finner ikke harddisken. Har lest på flere forum at dette er ett kjent problem og noen sier at maks størrelse på harddisker er 2TB, uten at jeg har funnet noen verifisering fra Samsung. Det står heller ingenting om begrensninger i bruksanvisningen eller på Samsung sin nettside.
    Er det noen som har en løsning på dette?
    Eller som kan linke til nettsider hvor jeg kanskje kan finne en løsning?
    Eller i det minste finne en forklaring!
    Jeg har prøvd flere harddisker på 1TB og har hatt ymse problemer. Tven har ikke funnet harddisken noen ganger og tven har hengt seg. Har vært i kontakt med Samsung flere ganger. Der ble jeg til slutt anbefalt å oppsøke serviceverksted. Der ble det byttet hovedkort, men problemene forble de samme. Hadde en idè om at harddisken fikk for lite strøm, men dette ble avvist av Samsung pr telefon. Mener at jeg fikk opplyst om at harddisken ikke burde rotere med mer enn 7200rpm, men her kan jeg huske feil. I alle fall skrives det i en mail jeg fikk i dag at den helst burde rotere med denne hastigheten.. Når det gjelder størrelse, så har jeg spurt mange plasser, men aldri fått opplyst det med at man ikke bør bruke harddisk som er større enn 1TB.

Fikk imidlertid mail fra Samsung i dag, og den er ganske klargjørende for min del. Tven virker å ha problemer med harddisker over 500GB. Dette har aldri vært opplyst til meg fra Samsung før nå, selv om jeg har vært i kontakt med support flere ganger.

Dette er hva de skriver:

"Takk for din E-mail til Samsung Electronics Nordic.

Det har dessverre vært en del problemer med harddisker. Problemet kan ligge i at harddisken er for stor. Vi anbefaler at du bruker en harddisk på maks 500GB, det kan hjelpe å dele inn harddisken i to partisjoner. Det er oftest harddisker på 1 TB eller mer som har problemer. Den må også ha minst 5400 RPM - det beste er at den har 7200 RPM.

Bruker du USB 2.0 eller 3.0? Det har vært mindre problemer med 2.0.
    De eneste harddiskene vi ikke har hatt noen problemer med er de som er integrert i Blu Ray spillerne i 8000-serien. Jeg forstår at dette kanskje ikke er et alternativ, men dersom det som er nevnt over ikke hjelper er det dessverre ikke så mye som kan gjøres.

Kontakt oss gjerne igjen om du har flere spørsmål.

Med vennlig hilsen
    N N
    Samsung support"

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •