Samsung 2012 Plasma Tv-er! :) - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 19 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 365
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av alexgalaxy
    Test av skjermer i lyd og bilde, blandt annet 65VT50 og 64E8005 som får topp score på bildekvalitet!

Samsung 64E8005XXE | Lyd & Bilde
    "Samsung-plasmaen har utrolig god bildeskarphet,med evne til å gjengi ekstremt fine detaljer som går tapt på mange andre skjermer. Når kameraet står stille, ser vi hvert eneste gresstrå i pitch-en og spillernes nummer tydelig.

Farge- og svartgjengivelsen er også helt i toppklassen med Samsung bak roret, og kommer tett på Panasonics toppmodell VT50. Faktisk ubehagelig tett for Panasonic sin del. 64E8005 er kun et lite hakk bak 50VT50 i absolutt svart."

Deilig lesestoff når jeg ga 18000,- for min PS64E8005... og ikke 35000,- for en VT50...

For å oppsummere så er jeg også veldig fornøyd med tven.
    Bildekvalitet er meget bra
    Brightness pops og andre fluktuerende problemer er historie
    Line Bleed er så å si også historie
    Mye bedre enn D8005 som PC-skjerm. Bedre lysstyrke og ikke antydning til retention

Eneste negative er som de skriver at den summer....

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    "Samsung-plasmaen har utrolig god bildeskarphet,med evne til å gjengi ekstremt fine detaljer som går tapt på mange andre skjermer. Når kameraet står stille, ser vi hvert eneste gresstrå i pitch-en og spillernes nummer tydelig.

Farge- og svartgjengivelsen er også helt i toppklassen med Samsung bak roret, og kommer tett på Panasonics toppmodell VT50. Faktisk ubehagelig tett for Panasonic sin del. 64E8005 er kun et lite hakk bak 50VT50 i absolutt svart."

Deilig lesestoff når jeg ga 18000,- for min PS64E8005... og ikke 35000,- for en VT50...

For å oppsummere så er jeg også veldig fornøyd med tven.
    Bildekvalitet er meget bra
    Brightness pops og andre fluktuerende problemer er historie
    Line Bleed er så å si også historie
    Mye bedre enn D8005 som PC-skjerm. Bedre lysstyrke og ikke antydning til retention

Eneste negative er som de skriver at den summer....
    Ja, det er som jeg har prøvd å si en super tv...men 18000,- for 64 tommeren? hvor kjøpte du den?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Ja, det er som jeg har prøvd å si en super tv...men 18000,- for 64 tommeren? hvor kjøpte du den?
    Heller mot PS64E8005 jeg også ettersom VT50 blir for dyr og jeg føler man få mer totalt sett for pengene enn 65ST50.

Hadde jeg fått den for 18000,- hadde jeg kjøpt den tvert! Billigste nå er 25 000,-

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke meningen å skryte og friste...
    Jeg kjøpte den gjennom avtale på jobben, så er nok ikke et "vanlig" kjøp.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker på det med bedre lysstyrke? Et av David Katzmeier's ankepunkter er jo nettopp det at lysstyrken har falt drastisk fra D8000, i hvert fall i film mode. Der han uten problem klarte å nå target på D8000 og fremdeles hadde mer å gå på klarte han ikke å få E8000-en lys nok.

Nå kan det jo selvsagt være forskjeller på USA-modellene og Europeiske modeller...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten, dere med E8005, gidder dere å sjekke en ting for meg? Jeg lurer på om jeg skal høre med komplett om å få bytte D8005-en mot en E8005, men jeg må få en visshet om at E8005 ikke sliter med den irriterende greia som er rapportert på amerikanske modeller.

Hvis tv-en viser et helt sort bilde, "skrur den av" skjermen da? (Enkelte filmer er fine å teste dette med der det kun er sort bakgrunn og hvit tekst i starten med credits). D8005 har dette til en viss grad, men det forsvinner om man setter brightness høyere enn 47 eller noe rundt der.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du finner ut dette på hdtv shotout 2012. Tror den faktisk skrudde seg av i år også om jeg husker riktig. Jeg fulgte forsåvidt ikke så godt med på akkurat det så ikke 100 % sikker.

Jeg har akkurat bestilt meg Ps64E8005 nå på Netonnet... Jeg får leve på vann, nudler og brød til Jul! Blir jeg ikke fornøyd så dauer jeg!!

Sjanglet mellom 65ST50 og Ps64E8005 da de er ganske likestilte. Det som faktisk ble utlagsgivende for min del er at jeg personlig syns designet ser litt mer "high end" ut på Samsung, og at jeg var/er veldig fornøyd med PS50C7705 skjermen min fra 2010! Så da får det briste eller bære...

65VT50 hadde jeg ikke råd til rett og slett!

Med griseflaks har jeg den til Fotball Em begynner, men det skal vel litt til

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du finner ut dette på hdtv shotout 2012. Tror den faktisk skrudde seg av i år også om jeg husker riktig. Jeg fulgte forsåvidt ikke så godt med på akkurat det så ikke 100 % sikker.

Jeg har akkurat bestilt meg Ps64E8005 nå på Netonnet... Jeg får leve på vann, nudler og brød til Jul! Blir jeg ikke fornøyd så dauer jeg!!

Sjanglet mellom 65ST50 og Ps64E8005 da de er ganske likestilte. Det som faktisk ble utlagsgivende for min del er at jeg personlig syns designet ser litt mer "high end" ut på Samsung, og at jeg var/er veldig fornøyd med PS50C7705 skjermen min fra 2010! Så da får det briste eller bære...

Katzmeier har nevnt det for USA-utgaven, men jeg håper at den europeiske skal være annerledes på det eller at det som på 2011-modellen slutter å skje når brightness er over et bestemt nivå uten at det vasker ut bildet. Jeg lot meg plage en del av det før jeg fant ut at jeg kunne bekjempe det så enkelt så hvis E8005 har dette uten mulighet for å bli kvitt det er den dessverre uaktuell for meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du blir helt sikkert ikke skuffet, legg inn kalibreingsinnstillingene fra cnet, skru litt ned på kontrast, og litt mer skarphet, så blir du veldig fornøyd Jeg vil forresten bytte min E8005 da på elkjøp pga skygger i bakgrunnen som jeg har vurdert å leve med, men det irriterer meg litt for mye, selv om det ikke er så ille, det er vel Dirty screen effect regner jeg med? Jeg snakka med Elkjøp i dag, og de vil ikke la meg bytte flere ganger, heller bare tilbakebetale pengene og la meg heve kjøpet...de kan vel ikke nekte meg å bytte tv så mange ganger jeg ønsker til jeg er fornøyd når jeg sier fra innen 30 dager?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utfra forbrukerkjøps loven så kan de ha mulighet for det faktisk slik jeg tolker det. Står jo nada om bytte rett i 30 dager der... kun 14 dagers angrerett på salg utenom fast utsalgssted(nettbutikk) Har du bilde av feilen? Kan det være en "produkt standard" også?? Har kun sett lett på E8005 i butikk selv.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DSE er vanlig plasma-fenomen, og er vel definert som innenfor akseptabelt avvik de aller fleste steder. Jeg har antydninger til det på D8005-en min også, men det er jo langt bedre enn problemene jeg hadde med VT30-ene jeg hadde før det. In every possible way!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Utfra forbrukerkjøps loven så kan de ha mulighet for det faktisk slik jeg tolker det. Står jo nada om bytte rett i 30 dager der... kun 14 dagers angrerett på salg utenom fast utsalgssted(nettbutikk) Har du bilde av feilen? Kan det være en "produkt standard" også?? Har kun sett lett på E8005 i butikk selv.
    Det er nok bortimot umulig å ta bilde av "feilen" da..for det er ikke ille, men det er nok til at en ser det hvis en vet det er der...det vises på lyse scener...elkjøp opererer jo med 30 dager, og da er vel bundet til 30 dager uansett? jeg skal få heve kjøpet, pengene tilbake evnt da...jeg prøvde høre om det ikke gikk å få bytte en siste gang...han skulle høre med sjefen etter litt om og men... og jeg skulle få svar i morgen... men det blir mye mer stress å kjøpe ny tv på nettet da? må vel kjøpe på lefdal da kanskje som også har butikk her...men spørs hvordan det går da, hehe...har ikke elkjøp og lefdal samme eiere eller hvordan det er? Kan hende jeg bare kjøper fra netonnet, de skal være pålitelige etter det jeg leser av omtale de har fått...eller fra komplett, ser de har omtrent samme pris...eller kanskje euronics, de har en butikk ikke langt herfra...noen som har erfaring her med euronics? får satse på neste eksemplar jeg får er perfekt...jeg er vel blitt for mye perfeksjonist, og ser etter feil også...men når en betaler så mye for en tv skal den være skikkelig!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du blir helt sikkert ikke skuffet, legg inn kalibreingsinnstillingene fra cnet, skru litt ned på kontrast, og litt mer skarphet, så blir du veldig fornøyd Jeg vil forresten bytte min E8005 da på elkjøp pga skygger i bakgrunnen som jeg har vurdert å leve med, men det irriterer meg litt for mye, selv om det ikke er så ille, det er vel Dirty screen effect regner jeg med? Jeg snakka med Elkjøp i dag, og de vil ikke la meg bytte flere ganger, heller bare tilbakebetale pengene og la meg heve kjøpet...de kan vel ikke nekte meg å bytte tv så mange ganger jeg ønsker til jeg er fornøyd når jeg sier fra innen 30 dager?

OK, shall do "Gleder meg"

Men hvis du ikke er happy med Ps64E8005, da må du vel opp i 65VT50 for å få noe som overgår denne skjermen da!?

Kresen sa du!? hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, shall do "Gleder meg"

Men hvis du ikke er happy med Ps64E8005, da må du vel opp i 65VT50 for å få noe som overgår denne skjermen da!?

Kresen sa du!? hehe
    Tror nok ingen overgår denne skjermen, selv om fantastene påstår 65vt50 er bedre...men i tester så er det vel ikke noe som tilsier at den forsvarer en så mye høyere pris i alle fall...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tro gjør man i kirken. Er vel på tide å begynne å revurdere hele Samsung fjaset så mange ganger som du har styrt på i en årrekke snart. Eg hadde hvertfall vært drittlei av å kjøre i skytteltrafikk frem og tilbake for å prøve og håpe at neste vil være feilfri.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Hva er dette nå da?
    Masse grønne (og noen andre farger) prikker som kommer i mørke scener i 3D.

Har testa fra blu-ray, mediaspiller (Xtreamer Prodigy med 3D ISO), og som dere ser på bildet screensaver fra PC der jeg brukte 2D til 3D.

Har også testa 3 HDMI kabler, der den ene er ihvertfall 1.4 sertifisert.

Det blir verre når tven har stått på en stund.

WTF? Skal det ikke være mulig å få et produkt som er 100% lenger?

Edit: Det ene bildet er fra Tron i 3D fra blu-ray spiller, og det andre som sagt screensaver fra PC (2D-->3D).

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det noen av dere som gadd å sjekke ut dette med dimming av skjermen, for øvrig? Jeg kan ikke huske å ha lest noe respons på den annet enn noen som påpekte at det var observert på hdtv shootout-en, men det var jo uansett i USA.

(Se post 166 for detaljene)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Var det noen av dere som gadd å sjekke ut dette med dimming av skjermen, for øvrig? Jeg kan ikke huske å ha lest noe respons på den annet enn noen som påpekte at det var observert på hdtv shootout-en, men det var jo uansett i USA.

(Se post 166 for detaljene)
    E8005 slår av panelet når bildet er helt sort, hvis det er det du mener.

Merker det veldig godt, for buzzingen/summingen går helt vekk når panelet dimmes/slåes av. (og tven min buzzzzer litt mye forøvrig...)

Hva synes du om prikkene jeg har fått ved 3D da? Er dette dithering? Pixelering? Kan da umulig være på nivå med hva som er normalt/akseptabelt?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    E8005 slår av panelet når bildet er helt sort, hvis det er det du mener.

Merker det veldig godt, for buzzingen/summingen går helt vekk når panelet dimmes/slåes av. (og tven min buzzzzer litt mye forøvrig...)

Hva synes du om prikkene jeg har fått ved 3D da? Er dette dithering? Pixelering? Kan da umulig være på nivå med hva som er normalt/akseptabelt?
    Da er den totalt utelukket for meg er jeg redd, for jeg finner det sykt irriterende. Det hjelper ikke å gå opp på brightness til rundt 50 heller? Evt. forsøke HDMI 2? (HDMI 1/DVI oppfører seg litt annerledes her enn HDMI 2-4 og der må man mye høyere opp på brightness før dette gir seg)

Det du har fått ser jo åpenbart ut som en panelfeil. Jeg har lest om dette her en gang for lenge siden men husker ikke merke eller modell. Ville ha kontaktet nærmeste serviceverksted.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Da er den totalt utelukket for meg er jeg redd, for jeg finner det sykt irriterende. Det hjelper ikke å gå opp på brightness til rundt 50 heller? Evt. forsøke HDMI 2? (HDMI 1/DVI oppfører seg litt annerledes her enn HDMI 2-4 og der må man mye høyere opp på brightness før dette gir seg)

Det du har fått ser jo åpenbart ut som en panelfeil. Jeg har lest om dette her en gang for lenge siden men husker ikke merke eller modell. Ville ha kontaktet nærmeste serviceverksted.
    Skal teste litt senere i kveld med HDMI2, og litt opp og ned på brightness.
    Nå er det fotball en stund... for 2D virker veldig bra

Side 9 av 19 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •