Samsung 2012 Plasma Tv-er! :) - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 19 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 365
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser ut som kalibreringsinnstillingene fra hardware var veldig bra også, får prøve litt med de og finne ut om jeg skal bruke de eller cnet sine...står skjermtilpasning på kalibreringsinnstillinger fra hardware, er vel best å bruke 16/9, for ved skjermtilpasning er ikke beskyttelsen for innbrenning kobla på, er det ikke slik?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Ser ut som kalibreringsinnstillingene fra hardware var veldig bra også, får prøve litt med de og finne ut om jeg skal bruke de eller cnet sine...står skjermtilpasning på kalibreringsinnstillinger fra hardware, er vel best å bruke 16/9, for ved skjermtilpasning er ikke beskyttelsen for innbrenning kobla på, er det ikke slik?
    Jeg skulle ønske du ville slutte å referere til det som kalibrering, for det er det som sagt ikke.

Hva innbrenningsbeskyttelsen angår så er det veldig marginalt hva slags effekt den faktisk har. TV2-logoen f.eks. er et eksempel der den ikke vil hjelpe stort, fordi den hovedsaklig er en svær hvit klatt og bildet flyttes ikke langt nok til at pixlene der logoen er vil ha noe annet enn hvitt.

Til vanlig tv-titting kan det likevel være lurt å ha den på siden det "sprer skaden" utover flere pixler, så om det først blir noe hard retention eller innbrenning vil det likevel fremstå som svakere fordi det er fordelt utover fler pixler. Til filmtitting fra f.eks. blu-ray har det null betydning.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Jeg skulle ønske du ville slutte å referere til det som kalibrering, for det er det som sagt ikke.

Hva innbrenningsbeskyttelsen angår så er det veldig marginalt hva slags effekt den faktisk har. TV2-logoen f.eks. er et eksempel der den ikke vil hjelpe stort, fordi den hovedsaklig er en svær hvit klatt og bildet flyttes ikke langt nok til at pixlene der logoen er vil ha noe annet enn hvitt.

Til vanlig tv-titting kan det likevel være lurt å ha den på siden det "sprer skaden" utover flere pixler, så om det først blir noe hard retention eller innbrenning vil det likevel fremstå som svakere fordi det er fordelt utover fler pixler. Til filmtitting fra f.eks. blu-ray har det null betydning.
    Ja, TV2 burde seriøst skifte logoen snart, eller i alle fall begynne å skifte den fra ene til andre sida av skjermen med jevne mellomrom eller noe...tør ikke se noe særlig på tv2 jeg, siden jeg har fått tv2 logoen innbrent på tidligere tv...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Best TV I have ever seen April 3, 2012
    By Knoxman
    Size Name:60-inches
    First, let me say that last year I bought the Samsung D8000 and Panasonic VT30 and returned them because I was not completely satisfied. The D8000 had an extremely loud, constant buzz that was too loud to be able to be ignored. It also had significant problems with "brightness pops". Otherwise, it had incredible color and picture. After I returned the Samsung, I went with all the recommendations and went with the Panasonic VT30. I was supremely disappointed with the Panasonic. I never felt that it had an amazing or even impressive picture. It was completely lack luster to me. The color on the Panasonic was also below average (significantly worse than my three year old Samsung $600 720p plasma). The E8000 is the most amazing TV I have ever seen. The color and definition on the E8000 are amazing. The features are awesome. It appears that the 3D is better than the D8000 as well (much less ghosting). It does still have a small buzz to it but it is no where near as loud as the D8000 and is not annoyingly noticeable. I have not seen any problems with brightness pops yet/either. In summary, I highly recommend this TV!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er du bare teit! :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, TV2 burde seriøst skifte logoen snart, eller i alle fall begynne å skifte den fra ene til andre sida av skjermen med jevne mellomrom eller noe...tør ikke se noe særlig på tv2 jeg, siden jeg har fått tv2 logoen innbrent på tidligere tv...
    Jeg synes nettopp du sa at innbrenning ikke var noe problem på Samsung. Hvorfor er du redd for TV 2 da? Ingen TVer vil selvfølgelig få innbrenning om du er over-forsiktig. Lite konsise påstander...

Men helt ærlig, kan du nå ikke bare la det evige maset om hvor god TVen din er ligge? Det forsøppler tråden. Folk som besøker denne tråden er nok mest interessert i brukererfaringer og feilrapporteringer - ikke propaganda!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chlo
    Jeg synes nettopp du sa at innbrenning ikke var noe problem på Samsung. Hvorfor er du redd for TV 2 da? Ingen TVer vil selvfølgelig få innbrenning om du er over-forsiktig. Lite konsise påstander...

Men helt ærlig, kan du nå ikke bare la det evige maset om hvor god TVen din er ligge? Det forsøppler tråden. Folk som besøker denne tråden er nok mest interessert i brukererfaringer og feilrapporteringer - ikke propaganda!
    har ikke merket noe problem med innbrenning hittil nei, men vil ikke friste skjebnen med å ha den stående for lenge på tv2...Tven min er jo knallgod da, jeg deler jo mine brukererfaringer...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke merket noe problem med innbrenning hittil nei, men vil ikke friste skjebnen med å ha den stående for lenge på tv2...Tven min er jo knallgod da, jeg deler jo mine brukererfaringer...

Høres ut som hsvendse er litt vell fanboy av samsung, hvordan går det ann å si at samsungen er bedre en panasonicen vis du ikke engang har sett den....

Bra at du synes at samsungen er best, kan du ikke være fornøyd med det å slutte å skryte så jævlig...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hva sortnivået er målt til påE8005? Både på 51" og 64"? Er 64" bedre i år som tidligere...? Valget mitt står per nå mellem 64e8005 og 65St50, tror 65Vt50 blir i dyreste laget, selv til høsten...

Active tommelom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lurt litt på å bytte over til plasma selv denne gangen og dro til Elkjøp for å sjekke ut VT50. Den hadde, som alle andre Panasonic'er jeg har sett på, flimring i bildet. Litt som de gamle crt-skjermene. Gjør Panasonic helt uaktuelt for meg. Ubehagelig å se på.
    Så kikket jeg på Samsung (og LG forsåvidt) og der var bildet helt rolig og behagelig.
    Er det ingen andre som ser dette? Har aldri hørt det nevnt verken i tester eller forum.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommelom
    Har lurt litt på å bytte over til plasma selv denne gangen og dro til Elkjøp for å sjekke ut VT50. Den hadde, som alle andre Panasonic'er jeg har sett på, flimring i bildet. Litt som de gamle crt-skjermene. Gjør Panasonic helt uaktuelt for meg. Ubehagelig å se på.
    Så kikket jeg på Samsung (og LG forsåvidt) og der var bildet helt rolig og behagelig.
    Er det ingen andre som ser dette? Har aldri hørt det nevnt verken i tester eller forum.
    Jeg ser det veldig godt, men plages ikke av det. Og det er riktig observert at både LG og Samsung sine flimrer mye mindre. Det påstås at det er individuelt om man ser dette eller ikke, men jeg klarer ikke helt å forstå hvordan noen IKKE kan se det

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri sett en god plasma på Elkjøp, hjemme på soverummet derimot er jeg storfornøyd med en Hd-ready panasonic x20 til 3990kr. Elkjøp har for lyse lokaler for at plasma skal se bra ut og i tilegg er de fleste kalibrert helt på jordet (satt til dynasmisk osv)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magb
    Har aldri sett en god plasma på Elkjøp, hjemme på soverummet derimot er jeg storfornøyd med en Hd-ready panasonic x20 til 3990kr. Elkjøp har for lyse lokaler for at plasma skal se bra ut og i tilegg er de fleste kalibrert helt på jordet (satt til dynasmisk osv)
    Det han snakker om her påvirkes ikke av noen av de forholdene der, dog. Men det er kanskje enda tydeligere når den står ved siden av tv-er som ikke flimrer like mye. Alle Panasonic-plasmaene jeg har sett de siste årene har noe CRT-aktig flimring. Noen ser det som sagt ikke, mens andre ser det og bryr seg ikke mens noen føler seg veldig plaget.

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommelom
    Jeg så det også når jeg var innom elkjøp sist. Utrolig irriterende og slik har de vært siden PA20/PA30.

E8005 så derimot helt utrolig ræva ut på farger.

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg ser på bildene til hsvendse så må jeg si at det siste i dagslys viser at tvn reflekterer MYE dagslys/vinduer. Leste jeg ikke noe på elkjop.no om at denne plasmaen ikke var like mye utsatt for slikt pga real black pro panelfilter? Er dette bare sprøyt eller reflekterer denne plasmaen mindre enn tradisjonelle plasmapaneler?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BaronRibsskog
    Jeg så det også når jeg var innom elkjøp sist. Utrolig irriterende og slik har de vært siden PA20/PA30.

E8005 så derimot helt utrolig ræva ut på farger.
    Fargenøyaktigheten skal være god, men i et opplyst lokale vil den nok se skikkelig blass ut samtidig som jeg fort vekk mistenker at den sto i dynamic mode. Det gir ofte veldig overdrevne farger med mindre man toner ned kontrast og lysstyrke MYE.

De dyrere Panasonic-ene har nok et bedre AR-filter enn hva E8005 har.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som vil legge inn kalibreringsinnstilinger, så anbefaler jeg kalibreringsinnstillingene fra cnet, syns de gir et klart bedre bilde enn innstillingene fra testen på hardware.no...prøvd frem og tilbake med de et par ganger, og cnet's innstillinger gir et knallbra bilde, stilte kontrasten litt ned da...like bra om ikke kontrasten er stilt på 95...og stilte opp skarphet fra 0 til 12...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test av skjermer i lyd og bilde, blandt annet 65VT50 og 64E8005 som får topp score på bildekvalitet!

Samsung 64E8005XXE | Lyd & Bilde

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går og sikler på en TXP50ST50Y, blir mest tv/film men og del xbox360. Noen her som har testet ut på xbox?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kim78
    Går og sikler på en TXP50ST50Y, blir mest tv/film men og del xbox360. Noen her som har testet ut på xbox?
    Sorry, postet i feil tråd

Side 8 av 19 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •