Samsung 2012 Plasma Tv-er! :) - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 19 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 365
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Men den må kalibreres!
    Det må også E8005-en. Ut av esken har den i følge reviewere et blåstikk i bildet (det hadde for øvrig også D8005).

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart panasonic som er plasma kongen i år 8-) tror ikke det er mye forskjell mellom d og e serien utenom gimmics som de fleste ikke vil ha.

Ser at samsung plasmaer aldres dålig med panel bytter så kansje bedre å betale litt exstra for bedre kvalitet.

Mye tv for pengene helt klart :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VT50 har inget utbredt grønnskjær (slik ST50 har). Den kommer langt bedre fabrikkinnstilt enn E8005.
    På 3D er det så marginale forskjeller at jeg tror du vil slite med å se forskjell. Da er det vel bedre med en TV som er merkbart bedre på 2D - som jo i tillegg blir brukt mange ganger mer. Dessuten er Panasonics sort-filter en del bedre enn Samsungs, slik at sort fremstår rimelig sort i opplyste rom, mens Samsung har noe brunstikk. Design er en smaksak. Personlig synes jeg ikke noe særlig om brunstikket som er i Samsungs 2012 ramme. Det gir også et dårlig kvalitetsinntrykk at rammen er i plast med metall-look. Panasonics nye design er ganske stilrent med den sorte glassskjermen. Prisen er jo helt klart en sak mot VT50 - det må jo nesten bli opp til hver enkelt, og er ikke en sak for noen andre å avgjøre. ST50 (evt GT50) er jo Panasonics trumfkort mot E8005 når det gjelder pris. Den er absolutt på samme nivå, så her går det på preferanser!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Det må også E8005-en. Ut av esken har den i følge reviewere et blåstikk i bildet (det hadde for øvrig også D8005).
    Ja, det var det jeg mente, E8005 må kalibreres...bruk innstillingene fra Cnet, og du får en tv av en annen verden, jeg gjorde noen små finjusteringer...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vaktmestern
    Helt klart panasonic som er plasma kongen i år 8-) tror ikke det er mye forskjell mellom d og e serien utenom gimmics som de fleste ikke vil ha.

Ser at samsung plasmaer aldres dålig med panel bytter så kansje bedre å betale litt exstra for bedre kvalitet.

Ja, betale ekstra for kvalitet.. *humre*. Det var jo det jeg tenkte i fjor også!

Dette med paneler var et problem på 2010-modellene, for øvrig. Tror ikke 2011-modellene har hatt det samme problemet, og på akkurat den der så var det også en del 55"-paneler fra Panasonic i fjor med nøyaktig samme problemet.. så den der gjelder for begge

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har jo hatt samsung plasmaen siste 3 åra...og jo, det er stor forskjell på d og e serien...mye bedre bilde...og jeg er så glad for at innbrenning ser ut til å være fortid...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var det jeg mente, E8005 må kalibreres...bruk innstillingene fra Cnet, og du får en tv av en annen verden, jeg gjorde noen små finjusteringer...
    Å skrive av innstillinger er IKKE en kalibrering.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Å skrive av innstillinger er IKKE en kalibrering.
    funka for meg da...det ble nesten perfekt med innstillingene fra cnet...kun små justeringer, de er beregner for en stue med dempet belysning, slik jeg har det her...tror ikke en professjonell kalibrering vil få det stort bedre...syns bildet på tven min nå er bortimot 100 % perfekt...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    funka for meg da...det ble nesten perfekt med innstillingene fra cnet...kun små justeringer, de er beregner for en stue med dempet belysning, slik jeg har det her...tror ikke en professjonell kalibrering vil få det stort bedre...syns bildet på tven min nå er bortimot 100 % perfekt...
    Du vet at det er ganske store individuelle variasjoner på paneler, sant? Og at rommet og lysforholdene i rommet tv-en står faktisk spiller inn. Å tro at man kan få et perfekt resultat ved å skrive av innstillinger og tweake på øyemål er i beste fall naivt...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette får deg ikke akkuratt til å høre ut som en kresen bruker. Jeg kan nesten garantere deg at det fortsatt er mye som kan rettes på på TVen din. Synes det er spesielt at du klager sonn på Panasonics grønnstikk, når du virker såpass lite kresen på slikt. Sannsynligheten er nok der for at du ikke engang ville merket Panasonics grønnstikk (selv om grønnstikk er lettere å oppdage). (For orientering tenker jeg på ST50 nå)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chlo
    Dette får deg ikke akkuratt til å høre ut som en kresen bruker. Jeg kan nesten garantere deg at det fortsatt er mye som kan rettes på på TVen din. Synes det er spesielt at du klager sonn på Panasonics grønnstikk, når du virker såpass lite kresen på slikt. Sannsynligheten er nok der for at du ikke engang ville merket Panasonics grønnstikk (selv om grønnstikk er lettere å oppdage). (For orientering tenker jeg på ST50 nå)
    Jeg er kresen...elkjøp er nij skikkelig lei all byttinga...for de som bryr seg litt om 3D, så bør det også vurderes, 3D er fremtidens format, og Samsung ligger langt foran Panasonicen på bildekvaliteten der i alle fall...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3D er nesten dødt alerede 44filmer ute i fjor mot 33 på kino i år :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3D er nesten dødt alerede 44filmer ute i fjor mot 33 på kino i år :wink:
    what? jeg har da laste ned haugevis med 3d filmer...har ingenting kommet ut i Norge?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er kresen...elkjøp er nij skikkelig lei all byttinga...for de som bryr seg litt om 3D, så bør det også vurderes, 3D er fremtidens format, og Samsung ligger langt foran Panasonicen på bildekvaliteten der i alle fall...
    3D er på fremmarsj, men det kommer aldri til å gå forbi 2D - hvertfall så lenge disse TVene er aktuelle. Samsung ligger på ingen måte langt forran Panasonic på 3D - forskjellen er i beste fall marginal. Men du baserer vel meningen din på å ikke engang ha sett VT50?

Dette begynner å bli for dumt..

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3D er på fremmarsj, men det kommer aldri til å gå forbi 2D - hvertfall så lenge disse TVene er aktuelle. Samsung ligger på ingen måte langt forran Panasonic på 3D - forskjellen er i beste fall marginal. Men du baserer vel meningen din på å ikke engang ha sett VT50?

Dette begynner å bli for dumt..
    Det står vel i så og si alle sammenligninger at Samsungen er best på 3D...men det har kommet lite tester av Samsungen vel hittil...jeg venter spent på testen fra flatpanels dk...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står vel i så og si alle sammenligninger at Samsungen er best på 3D...men det har kommet lite tester av Samsungen vel hittil...jeg venter spent på testen fra flatpanels dk...
    ...og det er en marginal forskjell. Det kan bagatelliseres på det stadiet 3D er i dag. Panasonic er totalt sett en bedre TV, og jeg håper å slippe å skrive det flere ganger nå.

Hvilken glede er det du får av å pushe Samsungen din? Om du er så fornøyd med den bør du heller bruker mer tid ved den...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og det er en marginal forskjell. Det kan bagatelliseres på det stadiet 3D er i dag. Panasonic er totalt sett en bedre TV, og jeg håper å slippe å skrive det flere ganger nå.

Hvilken glede er det du får av å pushe Samsungen din? Om du er så fornøyd med den bør du heller bruker mer tid ved den...
    jeg skal ikke blindt påstå at ikke VT50 kan være marginalt bedre, siden jeg ikke har sett den, men det er i så fall veldig små marginer, og forsvarer ikke den mye høyere prisen... 7-8000 mer? ST50 er ikke av samme kaliber i alle fall, det er bare å lese litt rundt på nettet....

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sett tven din proffkalibrert og kan sammenligne:roll:
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Har du sett tven din proffkalibrert og kan sammenligne:roll:
    nei, men bildet er VELDIG bra nå, det er mulig en proffkalibrering kan gjøre det enda bittelitt bedre, men betale flere tusen for det når bildet er så perfekt som det er nå...nei

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående sortnivå på Samsung plasma, så var det vel slik i fjor at 64-tommeren hadde litt bedre sortnivå enn 51-tommeren. Det kan jo hende at det samme er tilfelle på årets E-modeller også. Det får vi forhåpentligvis svar på når det eventuelt kommer tester med målinger. Uansett så høres det ut som årets modeller er betydelig sortere.

Om jeg husker rett, så var det faktisk det motsatte som var tilfelle på fjorårets VT30 (42-tommeren hadde litt bedre sortnivå enn 50- og 65-tommeren), dog var det en langt mer marginal forskjell.

Så forskjellen på sortnivået mellom Panasonic og Samsung kan faktisk avhenge av hvilke skjermstørrelser man sammenligner.

Side 7 av 19 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •