Samsung 2012 Plasma Tv-er! :) - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 19 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 365
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    la inn kalibreringsinnstillingene fra cnet nå, med noen små justeringer og bildet er bortimot 100% perfekt etter mine øyne i alle fall...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Ja, Fantastisk bildekvalitet etter kalibrering...beste tven som er på markedet, kjøp Panasonic om dere vil og betal mer, men dere får ikke en bedre tv!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

cnet har vel fastslått gnske så klart at vt var meget bedre enn samsungen :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vaktmestern
    cnet har vel fastslått gnske så klart at vt var meget bedre enn samsungen :wink:
    nekter å tro det...du må se bildekvaliteten for å tro det? og prisen er også en annen? betale mange tusen mer for en tv som "kanskje" er en smule bedre... meget bedre er den aldri i livet...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uk avforum har bra tester blir morro å se hva de synes om denne :wink: tipper selv den blir litt under st serien til panasonic mva sortnivå og bildekvalitet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uk avforum har bra tester blir morro å se hva de synes om denne :wink: tipper selv den blir litt under st serien til panasonic mva sortnivå og bildekvalitet.
    har lest mange tester, sortnivå på Samsungen skal være rett under Panasonicen...og Panasonicen sliter vel med noe grønnskjærgreier? valget for meg var i alle fall enkelt...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tipper også, sånn det står nå, at E8005 kommer sånn ca. likt ut med ST50 (på papiret). I den grad Panasonic-en er rapportert å slite med noe grønnskjær i år, så er det ikke snakk om defekten fra i fjor (foreløpig), og neppe noe mer grønnskjær enn Samsungene sliter med blåskjær. Begge deler kan kalibreres ut.

Jeg tror heller ikke det vil være noen enorme forskjeller på Samsung og Panasonic (og synes ikke det var det i fjor heller), men dersom det på papiret også gjelder i virkeligheten er nok Panasonic verdt prisforskjellen. Men jeg er noe reservert og velger heller å se an hvordan det går med alle som kjøper før jeg tar noen avgjørelse selv Jeg har god tid...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke i år :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung vinner i år, jeg er helt overbevist...selv om jeg ikke har sett Panasonic tven kan den umulig være bedre...som jeg skrev han som kom med tvrn fra elkjøp fikk helt "hakeslepp" over hvor bra den var...og det var ukalibrert...etter jeg kalibrerte den så kan rett og slett ikke Panasonic være bedre, den er i alle fall ikke verdt mange tusen mer...og designet på Samsungen slår Panasonicen også, Panasonic ser ok ut i år, men kom inn i stua mi og se på Samsungen......

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Samsung vinner i år, jeg er helt overbevist...selv om jeg ikke har sett Panasonic tven kan den umulig være bedre...som jeg skrev han som kom med tvrn fra elkjøp fikk helt "hakeslepp" over hvor bra den var...og det var ukalibrert...etter jeg kalibrerte den så kan rett og slett ikke Panasonic være bedre, den er i alle fall ikke verdt mange tusen mer...og designet på Samsungen slår Panasonicen også, Panasonic ser ok ut i år, men kom inn i stua mi og se på Samsungen......
    Her er jeg tilbøyelig til å være uenig med deg på alle punkter. :P

Panasonic vinner i år også, uten tvil. Det har vært ufortjent ofte, men de vinner mye på kontrastnivå og sortnivå.

Hvor mye mer verdt Panasonicen er vil jo være opp til hver enkelt. Hadde jeg kunnet stole på at den holdt mål hadde jeg lett gitt et par-tre tusen ekstra for de kvalitetene den har, ikke minst også brukervennligheten. Der ligger Samsung langt bak, spesielt på tuner-delen.

Designmessig kan jeg ikke fordra Samsung og synes Panasonic-ene ser mye bedre ut. Både VT30 og VT50 er utrolig stilig designet, men det er mye en smakssak.

Samsungen er nok bra (jeg har ikke sett E-serien eller 50-serien til Panasonic enda), men å være så påståelig på at ingen tv-er kan være bedre er jo å dra fanatismen litt langt

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Her er jeg tilbøyelig til å være uenig med deg på alle punkter. :P

Panasonic vinner i år også, uten tvil. Det har vært ufortjent ofte, men de vinner mye på kontrastnivå og sortnivå.

Hvor mye mer verdt Panasonicen er vil jo være opp til hver enkelt. Hadde jeg kunnet stole på at den holdt mål hadde jeg lett gitt et par-tre tusen ekstra for de kvalitetene den har, ikke minst også brukervennligheten. Der ligger Samsung langt bak, spesielt på tuner-delen.

Designmessig kan jeg ikke fordra Samsung og synes Panasonic-ene ser mye bedre ut. Både VT30 og VT50 er utrolig stilig designet, men det er mye en smakssak.

Samsungen er nok bra (jeg har ikke sett E-serien eller 50-serien til Panasonic enda), men å være så påståelig på at ingen tv-er kan være bedre er jo å dra fanatismen litt langt
    Samsungen sliter med ingen problemer nå...buzzen er borte så og si, i alle fall på min tv...de ligger langt under Panasonic på pris...de er bedre på 3D som er fremtidens format...de har bedre design...og de har kamera, stemmegjenkjennning, smartfunksjoner osv som kan være greit å ha...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig samsung sin tv har et billigere utseende, noen liker det mens andre vil ha et mere møbel i stuen og betaler ekstra for det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig samsung sin tv har et billigere utseende, noen liker det mens andre vil ha et mere møbel i stuen og betaler ekstra for det.
    Samsubg har billigere utseende, ikke tale om, den ser ut som "a million dollar" 64 tommeren min...og det synes alle som har sett den...jeg syns Samsung ser bedre ut enn Panasonic sin tv...men det er jo alltid sån at folk har forskjellig smak...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som innbrenning ikke er et problem lenger på Samsungen, hvordan er det med Panasonicen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da et voldsomt behov du (hsvendse) hadde for å skryte opp den Samsungen din. Det er en knall TV du har, men det er ikke den beste. Det gjør ikke din TV dårligere i det hele tatt, så hvorfor kan du ikke bare akseptere at i år er Panasonic bedre? Spesielt virker det noe håpløst desperat når du kommer med disse kommentarene uten en gang å ha sett VT50. I alle seriøste tester som har vurdert disse opp mot hverandre har Panasonic kommet ut på topp. Det har jo også nylig vert en TV shootout hvor VT50 ble kåret til beste TV på markedet. Den slo Samsung på absolutt alle punkter annet enn oppløsning i bevegelser, og der var den knepent bak. Sjekk resultatene f.eks her:
    Panasonic Plasma Wins 2012 TV Shootout - 2012-05-22 20:27:29 | TWICE

Om du fortsatt er uenig synes jeg du skal melde deg inn i forumet på HDTVtest og ta opp diskusjonen med David Mackenzie som var en av de som utførte shootout'en.

E8005 er på ST50 nivå, og her vil valget avgjøres av preferanser. VT50 er overlegen, men også dyrere...

Kan du nå ikke la den evige Samsung pushingen ligge?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsungen sliter med ingen problemer nå...buzzen er borte så og si, i alle fall på min tv...de ligger langt under Panasonic på pris...de er bedre på 3D som er fremtidens format...de har bedre design...og de har kamera, stemmegjenkjennning, smartfunksjoner osv som kan være greit å ha...
    Mulig 3D er noe bedre på Samsungene, men noe fremtidens format er det definitivt ikke. Kamera, stemmegjenkjenning og smartfunksjoner... ja, det er virkelig noe du kommer til å bruke hver eneste dag, er det ikke?

Samsungen har vel noen issues som er påpekt av andre allerede. Vet ikke om de har fikset det i en firmware-oppdatering, men det var sånn at auto-dimming var en "undefeatable feature" for noen uker siden, og det er for meg en dealbreaker. På D8005 er den sånn halvveis undefeatable, men ved å sette brightness over et bestemt nivå slutter den med det surret.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chlo
    Det var da et voldsomt behov du (hsvendse) hadde for å skryte opp den Samsungen din. Det er en knall TV du har, men det er ikke den beste. Det gjør ikke din TV dårligere i det hele tatt, så hvorfor kan du ikke bare akseptere at i år er Panasonic bedre? Spesielt virker det noe håpløst desperat når du kommer med disse kommentarene uten en gang å ha sett VT50. I alle seriøste tester som har vurdert disse opp mot hverandre har Panasonic kommet ut på topp. Det har jo også nylig vert en TV shootout hvor VT50 ble kåret til beste TV på markedet. Den slo Samsung på absolutt alle punkter annet enn oppløsning i bevegelser, og der var den knepent bak. Sjekk resultatene f.eks her:
    Panasonic Plasma Wins 2012 TV Shootout - 2012-05-22 20:27:29 | TWICE

Om du fortsatt er uenig synes jeg du skal melde deg inn i forumet på HDTVtest og ta opp diskusjonen med David Mackenzie som var en av de som utførte shootout'en.

E8005 er på ST50 nivå, og her vil valget avgjøres av preferanser. VT50 er overlegen, men også dyrere...

Kan du nå ikke la den evige Samsung pushingen ligge?
    Jeg hadde kanskje valgt VT 50, om det ikke er pga problemene med grønfarge, dårligere 3D, dårligere design og høyere pris....det er muligens en smule bedre tv, men det forsvarer ikke prisen... Samsung E8005 er en tv som jeg skal love deg du blir fornøyd med...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Mulig 3D er noe bedre på Samsungene, men noe fremtidens format er det definitivt ikke. Kamera, stemmegjenkjenning og smartfunksjoner... ja, det er virkelig noe du kommer til å bruke hver eneste dag, er det ikke?

Samsungen har vel noen issues som er påpekt av andre allerede. Vet ikke om de har fikset det i en firmware-oppdatering, men det var sånn at auto-dimming var en "undefeatable feature" for noen uker siden, og det er for meg en dealbreaker. På D8005 er den sånn halvveis undefeatable, men ved å sette brightness over et bestemt nivå slutter den med det surret.
    hm, autodimming, hva vil det si? har ikke merket noe til det problemet, er vel greit å ikke vite hva det er? hehe...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde kanskje valgt VT 50, om det ikke er pga problemene med grønfarge, dårligere 3D, dårligere design og høyere pris....det er muligens en smule bedre tv, men det forsvarer ikke prisen... Samsung E8005 er en tv som jeg skal love deg du blir fornøyd med...
    Men den må kalibreres!

Side 6 av 19 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •