Samsung 2012 Plasma Tv-er! :) - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 19 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 365
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Dynamic, da ber du om å få innbrenning, om du ikke er fryktelig forsiktig...der det er beskyttelse mot innbrenning står det grå side lys eller mørk, hva er forskjellen? bør en kjøre begge deler?
    Finnes ikke fnugg av innbrenning eller langvarig image retention her, så jeg tror det går bra. Kontrasten min var ganske høyt stilt også når jeg kalibrerte skjermen, og det var også problemfritt. En av fordelene med plasma er jo at man KAN kjøre med drøy kontrastratio uten at det går utover detaljer, så da gjør man jo helst det

Som noen allerede har sagt, så er dette med grå side kun aktuelt i 4:3-modus. Ser du 4:3-innhold som er relativt mørkt, så bruker du den mørke. Poenget med de grå sidene er at man skal få et slags gjennomsnitt av reste av bildet for å gi litt mer jevn slitasje på panelet.

Og det som nevnes om orbiter, det hjelper NULL på dette her. Orbiteren flytter kun bildet noen få pixler, og både letterbox og 4:3 vil da altså være temmelig upåvirket av om den står på eller ikke.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Orbiteren er bare point i så lenge man har et statisk element på skjermen over lengre tid. Logoer, HUD's, menyer osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bump

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får se om jeg klarer fikse et bilde eller to...men ang. det jeg spurte om...kan det gå bort etterhvert..tror det er noe som henger igjen i bakgrunnen etter jeg kjørte litt oppsettgreier som tar noen minutter...bra jeg har 30 dager returrett igjen på ny tv med elkjøp, men de er nok veldig lei av meg, nå, men jeg gir meg ikke før jeg er fornøyd, bildet er knallbra, men godtar ikke noe "ghosting/innbrenning" i bakgrunnen på fotballkamper...
    Det du beskriver høres ut som Dirty Screen Effect, DSE. Min D8005 fra 2011 har det samme, kun synlig ved panorering under fotballkamper eller vintersport. Hvis du googler tror jeg du vil finne at de fleste plasma-tver har dette i større eller mindre grad. Jeg tror ikke dette er en feil på akkurat ditt apparat, det er litt bingo om du får byttet i en hvor dette er mindre plagsomt. Du kan like gjerne få en med mere DSE, er mitt inntrykk.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er noen bilder av denne fantastiske tv-en Ikke så lett å ta bilder som viser hvor bra bildet er da...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er noen bilder av denne fantastiske tv-en Ikke så lett å ta bilder som viser hvor bra bildet er da...
    Takk for bilder!

Lekker skjerm, den hadde kledd veggen min veldig godt ser jeg, spørs bare om den kler lommeboka like godt:P

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alexgalaxy
    Takk for bilder!

Lekker skjerm, den hadde kledd veggen min veldig godt ser jeg, spørs bare om den kler lommeboka like godt:P
    Både skjermen og bildet er enda lekrere enn det vises på bildene...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både skjermen og bildet er enda lekrere enn det vises på bildene...
    Ja vet, har Ps50C7705 toppmod fra 2010 selv og veldig fornøyd med bilde, så denne skjermen du har kjøpt vet jeg leverer!!

Hvordan funker den bevegelse og stemme funksjonen forresten?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja vet, har Ps50C7705 toppmod fra 2010 selv og veldig fornøyd med bilde, så denne skjermen du har kjøpt vet jeg leverer!!

Hvordan funker den bevegelse og stemme funksjonen forresten?
    Denne er mye bedre enn 7705...har hatt både fjorårsmodellen og modellen året før...denne leverer ja... Men bevegelse og stemme funksjon har jeg prøvd svært lite enda...det er noe jeg ikke bryr meg så veldig mye om, selv om det er kjekt å ha...testa litt, og det så ut til å funke bra...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne er mye bedre enn 7705...har hatt både fjorårsmodellen og modellen året før...denne leverer ja... Men bevegelse og stemme funksjon har jeg prøvd svært lite enda...det er noe jeg ikke bryr meg så veldig mye om, selv om det er kjekt å ha...testa litt, og det så ut til å funke bra...

Fettfett, ja blir bare en gimmick men må jo prøves

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og så har jeg vel ikke nevnt hvor bra 3D og SD er... En gåte for meg at noen betaler mye mer for en Panasonic...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Tror nok etter å ha lest endel omtaler både om samsung sin plasma og panasonic at panasonic i år er hakket bedre mva sortnivå og korrekte farvegjengivelser mot samsung- Selv den laveste ST serien til panasonic får veldig god omtale og den er vel rund samme prisnivå som samsungen i 65" kansje litt billigere til og med.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og så har jeg vel ikke nevnt hvor bra 3D og SD er... En gåte for meg at noen betaler mye mer for en Panasonic...
    Husk da pioneer var på banen . De var relativt kostbare kontra de andre .

Panasonic sitter på dyrere teknologiske greier, om bildet blir bedre av den grunn er opp til enhver enkelt å vurdere . Samsung er relativt flinke til å lage bra ting, selv om det er rimelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Husk da pioneer var på banen . De var relativt kostbare kontra de andre .

Panasonic sitter på dyrere teknologiske greier, om bildet blir bedre av den grunn er opp til enhver enkelt å vurdere . Samsung er relativt flinke til å lage bra ting, selv om det er rimelig.
    Det som er litt interessant for meg er å vite om du kan få KONGE-BRA bilde uten å måtte bruke proff kalibrering, da det kun er en promille som klarer dette selv, eller har den muligheten.

På Panasonic tråden hevdes det at ST50 kan få tilsvarende ytelse som VT50, men for å få dette må den proff kalibreres, og VT50 er så og si ferdig kalibrert fra fabrikk i THX modus. (Iallefall ikke langt unna)

Hvis Ps64E8005 også er nesten ferdig kalibrert fra fabrikk vil jo de fleste ha mer nytte av den enn en ST50, selv da om en ST50 skulle ha enda litt mer potensialet..

Noen meninger om dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vaktmestern
    Tror nok etter å ha lest endel omtaler både om samsung sin plasma og panasonic at panasonic i år er hakket bedre mva sortnivå og korrekte farvegjengivelser mot samsung- Selv den laveste ST serien til panasonic får veldig god omtale og den er vel rund samme prisnivå som samsungen i 65" kansje litt billigere til og med.
    Jeg syns nå fargene er kjempebra, og kan ikke se at det er dårlig sortnivå heller...og så er nå både 3D og SD vel mye bedre på Samsung enn Panasonic, det teller jo også? Eneste jeg har å klage på er skygge i bakgrunnen jeg ser av og til, som kanskje er Dirty Screen Effect? Buzzinga er heldigvis et mye mindre problem enn tidligere også

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns nå fargene er kjempebra, og kan ikke se at det er dårlig sortnivå heller...og så er nå både 3D og SD vel mye bedre på Samsung enn Panasonic, det teller jo også? Eneste jeg har å klage på er skygge i bakgrunnen jeg ser av og til, som kanskje er Dirty Screen Effect? Buzzinga er heldigvis et mye mindre problem enn tidligere også
    Jeg returnerte en 63" 7705 i 2010 da jeg ikke kunne leve med buzzingen. En ting er vanlig plasmastøy, men denne var høyfrekvent og svært retningsbestemt. Mye værre en på andre tv jeg har hatt. Har de omsider fått orden på dette er den absolutt et alternativ for meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er litt interessant for meg er å vite om du kan få KONGE-BRA bilde uten å måtte bruke proff kalibrering, da det kun er en promille som klarer dette selv, eller har den muligheten.

På Panasonic tråden hevdes det at ST50 kan få tilsvarende ytelse som VT50, men for å få dette må den proff kalibreres, og VT50 er så og si ferdig kalibrert fra fabrikk i THX modus. (Iallefall ikke langt unna)

Hvis Ps64E8005 også er nesten ferdig kalibrert fra fabrikk vil jo de fleste ha mer nytte av den enn en ST50, selv da om en ST50 skulle ha enda litt mer potensialet..

Noen meninger om dette?
    Samsung kommer langt fra like bra fabrikkalibrert som Panasonic GT50, og spesielt VT50. Den er mer på nivå med ST50 ut av esken. Den store fordelen med E8005 over ST50 er at den er lettere å jobbe med siden den har et bedre kalibreringssysten og 10 punkts gråskala. I tillegg er den ikke plaget av grønnstikk som kan være svært vanskelig å bli kvitt. Min mening er derfor at de fleste vil få et bedre resultat med E8005 enn ST50, selv om sistnevnte kanskje har mer potensiale.

hsvendse:
    Gratulerer med flott ny TV. Bra du endelig har fått en skjerm som holder. Det er jo ingen tvil om at E8005 er helt blandt de beste også i år.
    Forskjellen på SD og 3D er forøvrig på ingen måte stor mellom Pana og Samsung.

Kunne du forresten sjekket om også årets modell er plaget av linebleed? Det glemte jeg å gjøre selv da jeg så på den. Hvis du har PC tilkoblet sjekkes dette lett ved å ta et fullskjermsbilde av en mappe med innhold. Sjekk om du kan se mørkere felter i linjer der der er tekst kontra der det er hvitt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chlo
    Samsung kommer langt fra like bra fabrikkalibrert som Panasonic GT50, og spesielt VT50. Den er mer på nivå med ST50 ut av esken. Den store fordelen med E8005 over ST50 er at den er lettere å jobbe med siden den har et bedre kalibreringssysten og 10 punkts gråskala. I tillegg er den ikke plaget av grønnstikk som kan være svært vanskelig å bli kvitt. Min mening er derfor at de fleste vil få et bedre resultat med E8005 enn ST50, selv om sistnevnte kanskje har mer potensiale.

hsvendse:
    Gratulerer med flott ny TV. Bra du endelig har fått en skjerm som holder. Det er jo ingen tvil om at E8005 er helt blandt de beste også i år.

Kunne du forresten sjekket om også årets modell er plaget av linebleed? Det glemte jeg å gjøre selv da jeg så på den. Hvis du har PC tilkoblet sjekkes dette lett ved å ta et fullskjermsbilde av en mappe med innhold. Sjekk om du kan se mørkere felter i linjer der der er tekst kontra der det er hvitt.
    Takk, har endelig fått en super tv ja...vet ikke enda om jeg kommer til å ville bytte den pga. skyggene i bakgrunnen som vises på lyse bilder som fotball og vintersport men, er vel sånn Dirty screen effect antageligvis...det er ikke ille, men det er litt irriterende....men nå har jeg bytta så mange tv-er at...tror nok de fleste vil bli kjempefornøyd med E8005 ja...jeg har ikke noe pc jeg kan koble til og sjekke, har kun stasjonær pc, og pleier ikke koble pc til tven...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer det ikke test av nye 64 tommeren på flatpanels dk snart mon tro?

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chlo

hsvendse:

ST50 har linebleed på samme måte som fjorårets modeller. Særlig blir det striper hvis hvit tekste scroller mot en grønn bakgrunn. Det er ikke veldig plagsomt, men det er der. Jeg driter i det og er veldig fornøyd med tv.

Litt dirty screen er det også, men sterkt redusert fra fjorårets modeller. Jeg har slått meg til ro med at disse tv-ene ikke blir perfekte.

Side 5 av 19 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •