Samsung 2012 Plasma Tv-er! :) - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 19 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 365
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av chlo
    Edit:
    Hvordan er det forresten med DVB-S tuneren nå? Er det ikke mulig å fikse dette i D8005? Jeg har en død pixel på min, og tenkte også bruke DVB-S delen som grunnlag for kredit (selv om jeg ikke bruker den) når jeg leverer den inn.
    Jeg vet ikke om det er mulig å fikse eller ikke, men de har prøvd to ganger nå og ikke fått det helt bra, så jeg er lei. Jeg er kjempeglad i tv-en ellers til tross for dens svakheter, men DVB-S og PVR-biten var en viktig grunn til at jeg valgte akkurat den modellen, så da vil jeg også HA det jeg betalte for. Komplett har allerede informert meg om at jeg har krav på heving av kjøpet, så de har ikke tenkt å sette seg på bakbeina og ba meg ta kontakt når jeg fant ut hva jeg ville gjøre. Serviceminded folk! Om bare alle var sånn...

De tok jo også tilbake VT30-en min som var ripet opp av verkstedet, ingen spørsmål at all. Så komplett handler jeg gjerne med

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chlo
    Noen som har sett E8005?
    Mine foreløpige inntrykk fra reviews og forum (ikke sett den selv):

+ Cinema Smooth fungerer nå uten øking i sortnivå
    + Brightness pops er endelig borte !
    + Sortnivået er dypere (litt bedre enn VT30, men ikke helt på nivå med Pana's nye modeller)
    + Bedre motion resolution enn D8005 (men ikke på Pana nivå)
    + Fortsatt vifteløs, men buzzer den?
    + Sort design (smaksak)

- Lysstyrken har falt med ca 25% ! (i hht D8005, og lavere enn Pana)
    - Fortsatt viser den ikke alle skyggedetaljer (faktisk dårligere enn D8005)
    - Når ikke referansenivå på farger (noe D8005 gjore, og Pana klarer)
    - Slår fortsatt av panelet ved helt sort bilde (lite ittetasjonsmoment)
    - Masse ekstra dilldall som er dårlig implementert

= Alt i alt ser den vel ut til å havne like bak ST50 i år fra Panasonic. I forhold til D8005 har den noen velkomne feilrettinger og bedre sortnivå. Jeg er derimot noe bekymret over at lystyrken har falt betraktelig (sannsynligvis for å oppnå bedre sortnivå og hindre brightness pops) og at skyggedetaljene har blitt dårligere. Skyggedetaljene var en av ulempene med D8005, og det er vanskelig å skjelne detaljene i de mørkeste nivåene.

Om jeg bytter min D8005 i år tror jeg desverre Samsung har falt av lasset for min del. Men får vente til det kommer mer nøyaktige målinger før jeg bestemmer meg helt.
    Hvis dette stemmer så er jo det veldig synd. Har vurdert veldig seriøst Samsung plasma som et alternativ til Panasonic år - spesielt fordelen med god lysstyrke er veldig attraktivt - men nå ser det jo ut som ting er snudd på hodet. Håper at HDTVtest eller Flatpanels snart kommer med en anmeldelse av E8000/8005 slik at vi får en grundig vurdering med nøyaktige målinger.

Hvis Samsung er dårligere enn Panasonic på alle punkt i år, kommer jeg nok til å satse på en ST50 og krysse fingrene for at den ikke har paneldefekter.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har i dag fått sett på 51" av E8005.
    Det første jeg la merte til var at rammen faktisk ikke er svart. Den er riktignok mørkere enn D8005, men har en brunaktig, mørk bornse-ish finish.

Det positive er at den ikke fremstår som å ha dårlig lysstyrke. Faktisk er forskjellen veldig liten sammenliknet med D8005. Den har derimot vesentlig mindre trøkk i bildet enn Panasonic i både lyst og mørkt som. Sortnivået synes jeg heller ikke var bedre på 51" enn min 64D8005 (selv om jeg ikke akkuratt utførte noen grundig sjekk). Sammenliknet med VT50 har også sortnivået i opplyst rom noe brunstikk, mens Panaen er kølsvart.
    La også merke til at den hakker noe mer enn VT50 i bevegelser (CS var ikke aktivert på Samsungen, så sannsynligvis er ikke forskjellen så stor).

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Image retention on new plasmas an issue? Samsung PS64E8000

Image retention on new plasmas an issue? Samsung PS64E8000 | AVForums.com - UK Online

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min nye PS64E8005 i går, og er veldig fornøyd, utrolig bra bilde, så bra at han som leverte tv-en tok bilde med mobilen sin...Det er litt buzz, men ikke så mye at det er veldig plagsomt foreløpig i alle fall...men legger merke til det er noe slags "skygger" på skjermen når det er rask bevegelse som fotball, ishockey osv...er dette normalt, er det noe sted på innstillingene en kan rette på dette, håper det ikke er en slags burnin jeg har fått allerede, har vært veldig forsiktig...Fant noe om ghosting, er det dette som kalles ghosting? Vil dette forsvinne, og hvor lang tid kan ghosting ta på å forsvinne, kjørte programmet for å ta bort innbrenning hele natta...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men en må se bildet for å tro det...nekter å tro at Panasonic har bedre bilde uansett hva kritikere måtte skrive...bildet på denne tven er fantastisk....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Men en må se bildet for å tro det...nekter å tro at Panasonic har bedre bilde uansett hva kritikere måtte skrive...bildet på denne tven er fantastisk....

Gratulerer med konge tv!!

Legg ut noen bilder da:-) Morsom å se uansett, selv om man selvsagt ikke ser PQ på bare bilde.

Vil se hvordan den "tar seg ut" hehe..

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alexgalaxy
    Gratulerer med konge tv!!

Legg ut noen bilder da:-) Morsom å se uansett, selv om man selvsagt ikke ser PQ på bare bilde.

Vil se hvordan den "tar seg ut" hehe..
    Får se om jeg klarer fikse et bilde eller to...men ang. det jeg spurte om...kan det gå bort etterhvert..tror det er noe som henger igjen i bakgrunnen etter jeg kjørte litt oppsettgreier som tar noen minutter...bra jeg har 30 dager returrett igjen på ny tv med elkjøp, men de er nok veldig lei av meg, nå, men jeg gir meg ikke før jeg er fornøyd, bildet er knallbra, men godtar ikke noe "ghosting/innbrenning" i bakgrunnen på fotballkamper...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Ser godt små hakking på 64" plasmaen sammme som fjorårets 64" :neutral:
    Synd at samsung ikke klarte å fjerne det

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vaktmestern
    Det du kaller småhakking, er det skyggen i bakgrunnen under rask bevegelse? Jeg ser ellers ikke noe hakking...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vaktmestern
    Den småhakkingen ble borte etter at de bytta hovedkort på min, det jeg derimot er mer interessert i å vite er om de har klart å fikse den pokkers satellitt-tuneren i år. Hvis de ikke har så er det vel fare for at det blir en GT50 eller noe på sikt, bare kjipt med 3D-brillene som ikke følger med, samt at jeg allerede har kjøpt ekstra til Samsung TV-en. Men kan være at de faktisk fungerer, for det er bluetooth og produsentene har jo gått sammen om felles standard nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HighDefJunkies Forum - Review: Samsung PN-60E8000 plasma

Den er godt inne blant de 5 beste tvene hittil i år, men skal du ha mest ut av den bør den kalibreres som han nevner ovenfor for å få den på det nivået den kan nå.

Movie mode er hvertfall en god begynnelse, av med alle avanserte bildeinnstillinger som dynamisk kontrast, kantutjevning osv.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    HighDefJunkies Forum - Review: Samsung PN-60E8000 plasma

Den er godt inne blant de 5 beste tvene hittil i år, men skal du ha mest ut av den bør den kalibreres som han nevner ovenfor for å få den på det nivået den kan nå.

Movie mode er hvertfall en god begynnelse, av med alle avanserte bildeinnstillinger som dynamisk kontrast, kantutjevning osv.
    Det er jo masse gode tester av tven ute når den heter PN, trodde den hette PS64E8000 i utlandet...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan skrive under på at kalibrering gjør underverker for Samsungene. Jeg tok meg tid til å kalibrere min (mistet dessverre innstillingene etterhvert), og det ble sykt stor forskjell. Ellers er dette som å banne i kirka, men til vanlig tv-titting synes jeg faktisk ikke dynamic er så ille

Veldig KORREKT er den nok neppe, men kontrastnivået blir helt rått. Men til film så var det lite som kunne utkonkurrere en ordentlig kalibrert film-mode på den tv-en.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Jeg kan skrive under på at kalibrering gjør underverker for Samsungene. Jeg tok meg tid til å kalibrere min (mistet dessverre innstillingene etterhvert), og det ble sykt stor forskjell. Ellers er dette som å banne i kirka, men til vanlig tv-titting synes jeg faktisk ikke dynamic er så ille

Veldig KORREKT er den nok neppe, men kontrastnivået blir helt rått. Men til film så var det lite som kunne utkonkurrere en ordentlig kalibrert film-mode på den tv-en.
    Dynamic, da ber du om å få innbrenning, om du ikke er fryktelig forsiktig...der det er beskyttelse mot innbrenning står det grå side lys eller mørk, hva er forskjellen? bør en kjøre begge deler?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter du den på grå vil det hjelpe når du ser på 4:3 programmer, altså programmer som har svarte striper på sidene, bruk black for alt annet. Skru uansett lysstyrken ned fra 90 til rundt 50-60 de første 100 timene sånn ca. Er egentlig bare å kjøre orbiteren hver gang du er ferdig med noe statisk på tven.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Sitter du den på grå vil det hjelpe når du ser på 4:3 programmer, altså programmer som har svarte striper på sidene, bruk black for alt annet. Skru uansett lysstyrken ned fra 90 til rundt 50-60 de første 100 timene sånn ca.
    det er ikke grå, det er lys eller mørk...bør jeg sette den på mørk når jeg stort sett ser 16:9 da? står på lys opprinnelig...grå side lys eller mørk..

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    det er ikke grå, det er lys eller mørk...bør jeg sette den på mørk når jeg stort sett ser 16:9 da? står på lys opprinnelig...grå side lys eller mørk..
    Kontrasten stod jo på 100 på modus når jeg fikk tven...hva tenker Samsung med som setter kontrasten til 100? er det ikke full kontrast som lettest får innbrenning?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Still tven inn på 4:3 i bildeformat og test det, blir høyre og venstre siden grå/lys eller ka man skal kvalifisere det som, så er det riktig. Har du det på sort vil panelet eldes ujevnt siden plasma cellene slukkes når de ikkje brukes og vil derfor sånn teoretisk sett skape ujevnheter over lengre tid.

Eg har uansett aldri gjort det hvis det i det hele tatt er mulig på kuroen. Har no bare kjørt orbiteren innimellom. Funket greit det.

Feile innstillinger fra produsent er jo en kjent sak, derfor er det sånn at de aller fleste tver rett ut av eske er ræva og forblir det siden ingen trikser med de.

Side 4 av 19 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •