Samsung 2012 Plasma Tv-er! :) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 19 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 365
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg venter litt i spenning selv, siden jeg må foreta meg noe med D8005-en. Jeg har vel i praksis fått bekreftet fra komplett at jeg vil få hevet kjøpet på den, men jeg sa jeg avventet til de får E8005-ene, men kanskje det er like greit å vente litt og se an Panasonic også. Jeg har ikke dårlig tid, jeg bruker for tiden tv-tuneren så lite at det ikke er noe kjempestress på en stund enda.

Kanskje GT-en blir et alternativ hvis det ikke blir noe tull med den. ST-en ville vært god nok for meg på papiret, men jeg gidder som sagt ikke vurdere den en gang pga manglende DVB-S.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir helt gal av ett så idiotisk problem som valg av tv, alle har issues, 3D bedre på Samsung, 50hz bug på Panasonic, mulig buzzing på ES8000, pittelitt bedre sort på Panasonicene, bedre Smart integrering på Samsung og i tillegg grisebillig iforhold til VT ihvertfall.

Det som er bankers er at rundt 15ende juni så har eg en av de, så får eg leve med det valget eg gjør.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Blir helt gal av ett så idiotisk problem som valg av tv, alle har issues, 3D bedre på Samsung, 50hz bug på Panasonic, mulig buzzing på ES8000, pittelitt bedre sort på Panasonicene, bedre Smart integrering på Samsung og i tillegg grisebillig iforhold til VT ihvertfall.

Det som er bankers er at rundt 15ende juni så har eg en av de, så får eg leve med det valget eg gjør.
    Du glemte vel at Samsung plasmaen ser mye bedre ut...fantastisk både 2010 og 2011-modellen jeg har hatt syns jeg...bare de problema jeg har hatt er borte, så blir jeg kjempefornøyd!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Design har aldri betydd noe for meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Design har aldri betydd noe for meg.
    Hvis du mener det er hipp som happ om du velger den ene eller den andre tven, fordi du mener begge er kjempebra, så burde du jo velge den med best design? hadde jeg gjort i alle fall

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Du glemte vel at Samsung plasmaen ser mye bedre ut...fantastisk både 2010 og 2011-modellen jeg har hatt syns jeg...bare de problema jeg har hatt er borte, så blir jeg kjempefornøyd!
    Hva? Er det noe jeg virkelig misliker med D8005-en er det designet. Den virker skikkelig plastikk i forhold til VT30-en, og den har et stygt design. VT30-ens heldekkende glassplate var utrolig pent. De har heldigvis videreført den designidéen der på VT50 og den ser jo enda bedre ut.

Men, det holder jo ikke når det som vises INNI ramma er crap Så jeg valgte definitivt ikke ut fra design.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Hva? Er det noe jeg virkelig misliker med D8005-en er det designet. Den virker skikkelig plastikk i forhold til VT30-en, og den har et stygt design. VT30-ens heldekkende glassplate var utrolig pent. De har heldigvis videreført den designidéen der på VT50 og den ser jo enda bedre ut.

Men, det holder jo ikke når det som vises INNI ramma er crap Så jeg valgte definitivt ikke ut fra design.
    Samsung har ihvertfall beste designet på plasmaen i 2012 mener nå jeg...
    E8000 Plasma TV: More Screen with Smart Interaction - YouTube!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg bare takker høyere makter for at de ikkje har det idiotiske skype kamera design greien som på LED modellen...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung har ihvertfall beste designet på plasmaen i 2012 mener nå jeg...
    E8000 Plasma TV: More Screen with Smart Interaction - YouTube!
    Jeg er veldig uenig Så her må vi nok bare være enige om å være uenige, hehe. Skulle jeg valgt tv bare på grunnlag av design hadde jeg lett valgt VT50.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare skyte inn at ST50 ser meget bra ut, med smal gunmetal ramme. Og kvalitetsfølelsen av Panasonic, selv ST vs D8000 er stor i Panasonics favør. Definitivt mye penere på veggen enn D8005.

Men ser at 8000-serien har i år fått mørkere og enda litt smalere ramme. Det hadde den godt av

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen
    Må bare skyte inn at ST50 ser meget bra ut, med smal gunmetal ramme. Og kvalitetsfølelsen av Panasonic, selv ST vs D8000 er stor i Panasonics favør. Definitivt mye penere på veggen enn D8005.

Men ser at 8000-serien har i år fått mørkere og enda litt smalere ramme. Det hadde den godt av
    Om dere leser litt rundt på nett så er de fleste enige i både de som tester og ellers at siste åra har Samsung hatt klart beste designet, og det har blitt skrevet ikke rent lite om at Panasonicen ikke ser pen ut, den ser riktignok litt bedre ut årets modell enn tidligere...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om dere leser litt rundt på nett så er de fleste enige i både de som tester og ellers at siste åra har Samsung hatt klart beste designet, og det har blitt skrevet ikke rent lite om at Panasonicen ikke ser pen ut, den ser riktignok litt bedre ut årets modell enn tidligere...
    VT30-en fikk jo mye god kritikk nettopp pga designet, og det var også første året der Panasonic hadde satset på design (og første serien med ny designer som sto bak. Dvs, han designet vel også VT25 men usikker på om den noen gang var i salg her).

Det er nok veldig subjektivt dette her, men VT30-en var pen. Jeg likte den mye bedre enn D8005-en, jeg bare likte ikke det som var inni ramma

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    VT30-en fikk jo mye god kritikk nettopp pga designet, og det var også første året der Panasonic hadde satset på design (og første serien med ny designer som sto bak. Dvs, han designet vel også VT25 men usikker på om den noen gang var i salg her).

Det er nok veldig subjektivt dette her, men VT30-en var pen. Jeg likte den mye bedre enn D8005-en, jeg bare likte ikke det som var inni ramma
    Det er forskjellig smak ang. utseende på tv-en...er viktigst selve bildekvaliteten og sånt, og velger Samsung også i år fordi jeg har vært veldig fornøyd tildligere, og Samsung plama toppmodellen er beste tven all over når en sammenligner forskjellige tester sånn det har vært siste åra, i alle fall i forhold til pris, Panasonic er jo prisa en del høyere også...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke tester er det du sammenlikner? Alle tester og omtaler jeg har sett antyder at VT50 blir årets beste skjerm. Kanskje ikke i forhold til pris, men der stiller jo ST50 svært sterkt.

I fjor ble vel også VT30 generelt regnet som beste skjerm. D8005 var et godt alternativ (som jeg selv eier). Ingen av disse var problemfrie, og det tror jeg desverre heller ikke årets modeller blir. Jeg har tilgode å se en respektert testside rangere Samsung plasma over Panasonic.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har sett E8005?
    Mine foreløpige inntrykk fra reviews og forum (ikke sett den selv):

+ Cinema Smooth fungerer nå uten øking i sortnivå
    + Brightness pops er endelig borte !
    + Sortnivået er dypere (litt bedre enn VT30, men ikke helt på nivå med Pana's nye modeller)
    + Bedre motion resolution enn D8005 (men ikke på Pana nivå)
    + Fortsatt vifteløs, men buzzer den?
    + Sort design (smaksak)

- Lysstyrken har falt med ca 25% ! (i hht D8005, og lavere enn Pana)
    - Fortsatt viser den ikke alle skyggedetaljer (faktisk dårligere enn D8005)
    - Når ikke referansenivå på farger (noe D8005 gjore, og Pana klarer)
    - Slår fortsatt av panelet ved helt sort bilde (lite ittetasjonsmoment)
    - Masse ekstra dilldall som er dårlig implementert

= Alt i alt ser den vel ut til å havne like bak ST50 i år fra Panasonic. I forhold til D8005 har den noen velkomne feilrettinger og bedre sortnivå. Jeg er derimot noe bekymret over at lystyrken har falt betraktelig (sannsynligvis for å oppnå bedre sortnivå og hindre brightness pops) og at skyggedetaljene har blitt dårligere. Skyggedetaljene var en av ulempene med D8005, og det er vanskelig å skjelne detaljene i de mørkeste nivåene.

Om jeg bytter min D8005 i år tror jeg desverre Samsung har falt av lasset for min del. Men får vente til det kommer mer nøyaktige målinger før jeg bestemmer meg helt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chlo
    Noen som har sett E8005?
    Mine foreløpige inntrykk fra reviews og forum (ikke sett den selv):

+ Cinema Smooth fungerer nå uten øking i sortnivå
    + Brightness pops er endelig borte !
    + Sortnivået er dypere (litt bedre enn VT30, men ikke helt på nivå med Pana's nye modeller)
    + Bedre motion resolution enn D8005 (men ikke på Pana nivå)
    + Fortsatt vifteløs, men buzzer den?
    + Sort design (smaksak)

- Lysstyrken har falt med ca 25% ! (i hht D8005, og lavere enn Pana)
    - Fortsatt viser den ikke alle skyggedetaljer (faktisk dårligere enn D8005)
    - Når ikke referansenivå på farger (noe D8005 gjore, og Pana klarer)
    - Slår fortsatt av panelet ved helt sort bilde (lite ittetasjonsmoment)
    - Masse ekstra dilldall som er dårlig implementert

= Alt i alt ser den vel ut til å havne like bak ST50 i år fra Panasonic. I forhold til D8005 har den noen velkomne feilrettinger og bedre sortnivå. Jeg er derimot noe bekymret over at lystyrken har falt betraktelig (sannsynligvis for å oppnå bedre sortnivå og hindre brightness pops) og at skyggedetaljene har blitt dårligere. Skyggedetaljene var en av ulempene med D8005, og det er vanskelig å skjelne detaljene i de mørkeste nivåene.

Om jeg bytter min D8005 i år tror jeg desverre Samsung har falt av lasset for min del. Men får vente til det kommer mer nøyaktige målinger før jeg bestemmer meg helt.
    Lyssstyrken er vel sterk nok uansett, stiller jo ikke lysstyrke på max....men vi får se da når jeg får tven...jeg gir meg ikke før jeg er fornøyd...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er faktisk ikke helt enig med deg der. Lysstyrken på D8005 var akkuratt god nok, og faktisk en av fordelene med skjermen kontra VT30 som hadde mindre trøkk. Alle kalibrerte innstillinger jeg har sett bruker lysstyrke på eller blandt toppinnstillingene, hvertfall for 3D. Å miste så mye som 25% er faktisk ganske vesentlig, og jeg er redd det kan være nok til at den kan bli litt mørk.

Cnet målte den bla til 30 Fl, mens de har 40 Fl som anbefalt mål.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er faktisk ikke helt enig med deg der. Lysstyrken på D8005 var akkuratt god nok, og faktisk en av fordelene med skjermen kontra VT30 som hadde mindre trøkk. Alle kalibrerte innstillinger jeg har sett bruker lysstyrke på eller blandt toppinnstillingene, hvertfall for 3D. Å miste så mye som 25% er faktisk ganske vesentlig, og jeg er redd det kan være nok til at den kan bli litt mørk.

Lyssstyrke har vel vært kjent som en styrke på Samsung tv-ene ja...så det er merkelig syns jeg at det har sunket så mye...vel vel...jeg har 30 dager å prøve ut...Elkjøp tørner vel gale hvis hvis skal bytte tven enda en gang, hehe...vi får se.....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

30fl er vel omtrent der Panasonics pro-moduser ligger også. Jeg kan tenke meg at de har senket lysstyrken for å bekjempe brightnesspops. Det som forårsaket dem var jo dette med strømkontroll som kicket inn. Dersom du har gjort den servicemeny-innstillingen for å justere opp lysstyrken igjen etter at en firmware-update senket den så kan du ganske enkelt se hvilken effekt dette har. På vanlig bilde så vil en kontrast på maks ikke se noe annerledes ut enn kontrast på ca. 70, men du vil MYE oftere se at bildet ditt endrer kontrast/lysstyrke avhengig av scener.

Dette med at skjermen dimmer helt på sort skjerm er en dealbreaker for meg, så hvis jeg returnerer D8005-en som følge av defekt tuner i år, så blir det neppe noen E8005. Så da HÅPER jeg virkelig at Panasonic-ene holder mål, ellers er jeg redd jeg bare må ta til takke med D8005-en til tross for defekt tuner. Men kan kanskje få igjen noe penger for den, siden man også kan kreve prisavslag ved vesentlig mangel.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har du faktisk helt rett i ser jeg. VT50 ligger på ca 105 cd/m2 som tilsvarer ca 31 fL. Usikker på hvordan det ligger ann i bright room modusen da...
    ST50 ligger dog rundt 130 cd/m2, eller 38 fL. Forhåpentligvis får også VT50 dette i Pro-modus (om det ikke er filteret, Ultra vs Pro, som er begrensningen?).

Mulig det er Infinite Balck Ultra-filteret som gjør en fantastsik jobb, for VT50 (i bright room) virker faktisk veldig lyssterk. I ett opplyst lokale er det den beste plasmaskjermen jeg har sett, den står til og med ikke noe tilbake for LED-skjermene på opplevd lysstyrke!

For min del blir største dealbreaker skyggedetaljene. Jeg merker faktisk at det irreterer meg på D8005'en som sluker litt detaljer i mørket. Om E8005 har blitt dårligere på dette punktet lover det ikke bra.

Edit:
    Hvordan er det forresten med DVB-S tuneren nå? Er det ikke mulig å fikse dette i D8005? Jeg har en død pixel på min, og tenkte også bruke DVB-S delen som grunnlag for kredit (selv om jeg ikke bruker den) når jeg leverer den inn.

Side 3 av 19 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •