Samsung 2012 Plasma Tv-er! :) - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 19 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 365
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av sureup
    Oppdatering på min sak: Jeg fikk en ny en TV levert på døren, og selvfølgelig så har den like ille brightness pops. Til og med teksten får tegneserier som family guy til å poppe (lyse scener)...

Tar kontakt med dem idag/imorgen.
    Som sagt, jeg tror det bare er slik. D8005-en var også sånn, men jeg syntes ikke det var verre enn at det gikk an å leve med det. Mye verre var det at D8005-en (i hvert fall før en litt småshady oppdatering) også hadde ganske synlige pops på sort. De ble smoothet ut etter denne oppdateringa, men på E8005 så er den allerede i tv-en fra start.

Om du ikke klarer å leve med det så må du nok vurdere alternativene, tror jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo oppdatere min sak også.
    Fikk nytt panel, og det pop'er fortsatt.
    Men, panelet er bedre på andre områder.
    Har mindre buzz, null DSE (dirty screen effect) og nesten ikke antydning til banding som jeg også hadde før.

Nå kjenner jeg til 3 stk som har denne tven, og det popper hos alle tre... hva med en softwareoppdatering som hjelper, Samsung?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Kan jo oppdatere min sak også.
    Fikk nytt panel, og det pop'er fortsatt.
    Men, panelet er bedre på andre områder.
    Har mindre buzz, null DSE (dirty screen effect) og nesten ikke antydning til banding som jeg også hadde før.

Nå kjenner jeg til 3 stk som har denne tven, og det popper hos alle tre... hva med en softwareoppdatering som hjelper, Samsung?
    Jeg tror faktisk de ser på saken, for de har litt dialog med en kalibratør et eller annet sted. De er obs på det, så hvis de kan løse det så kommer det nok en firmware-oppdatering som fikser det etterhvert. I fjor så fikset de jo ganske mye problemer vha firmware, så det er vel grunn til å være optimistisk også i år. Krysser fingrene for dere

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til de som har kjøpt e8005, hvordan er deres opplevelse totalt? Er dette med brightness pops så sjenerende at dere ikke vil anbefale kjøp? Hvordan er det med "buzz" støy?

Har selv hatt en 50VT50, som jeg returnerte fordi jeg så veldig mye rainbow effect over undertekst, og har tatt en 51e8005 i øyensyn på den lokale Hifiklubben sammen med 65vt50 og 55st50. Jeg kunne ikke se spor etter rainbow effect på teksten på samsungen, men jeg kunne se dette både på vt50 og st50. Dette var dog i dagslys.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Homer Thompson
    Til de som har kjøpt e8005, hvordan er deres opplevelse totalt? Er dette med brightness pops så sjenerende at dere ikke vil anbefale kjøp? Hvordan er det med "buzz" støy?

Har selv hatt en 50VT50, som jeg returnerte fordi jeg så veldig mye rainbow effect over undertekst, og har tatt en 51e8005 i øyensyn på den lokale Hifiklubben sammen med 65vt50 og 55st50. Jeg kunne ikke se spor etter rainbow effect på teksten på samsungen, men jeg kunne se dette både på vt50 og st50. Dette var dog i dagslys.
    Ta med deg noe med mye vinterscener bort til hifiklubben og spør om å få kjøre det på E8005-en. Da ser du fort om dette er noe som ville plaget deg eller ikke. Det er ikke en veldig skjult "defekt" som er vanskelig å få øye på. Ser det greit ut for deg der, så er det ikke så mye å tenke på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, alt er subjektivt så det beste for deg er å se på det selv.
    Personlig så er brightness popsene for ille. Buzzing på de to jeg har hatt er ikke noe problem med mindre du sitter i en eksakt vinkel der det er "verst" samt har skrudd av lyden.

Anyways, jeg har fått kontakt med en av Samsungs produkt-ekspert (snakket bare gjennom en annen support fyr) og det virker som de tar det alvorlig og sa de skulle sende meg noen løsninger jeg kunne prøve etter helgen når de får testet det.
    Kan ihvertfall si at dette er mye bedre enn Panasonic som bare ignorerte vertical band problemet og nektet å komme ut og se på det når expert ba dem om det...

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CNET omtaler Samsung E450

Samsung PN51E450 Review - Watch CNET's Video Review

Ingen bedre TV til prisen

(3000 NOK for 51" i USA)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig så er brightness popsene for ille. Buzzing på de to jeg har hatt er ikke noe problem med mindre du sitter i en eksakt vinkel der det er "verst" samt har skrudd av lyden.

Anyways, jeg har fått kontakt med en av Samsungs produkt-ekspert (snakket bare gjennom en annen support fyr) og det virker som de tar det alvorlig og sa de skulle sende meg noen løsninger jeg kunne prøve etter helgen når de får testet det.
    Kan ihvertfall si at dette er mye bedre enn Panasonic som bare ignorerte vertical band problemet og nektet å komme ut og se på det når expert ba dem om det...
    Ja, min erfaring er også at Samsung yter service i motsetning til Panasonic som bare erklærer enhver defekt som en del av spec-en når det blir rapportert inn og som generelt er en helt urolig bedriten bedrift å ha kontakt med hvis det er problemer. Nå er det jo ikke sikkert at Samsung har noen løsning som fungerer de heller, men de gjør i hvert fall et forsøk. Du får gi tilbakemeldinger på hvordan dette går

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Synes også at Samsung gir bra support.
    Håper du sender meg oppdatering av de løsninger du skal prøve. Kanskje jeg kan få tilgang til å teste også?

Newcomer Ruffe sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bildemodus ?

Hver gang jeg slår av/på tv'en så stiller den seg automatik tilbake til "Dynamisk", da jeg vil ha den i "Standard". Det skjer også bare en halltime(ca) etter at jeg har stillt den til "Standard", så hopper den bare tilbake til "Dynamisk". VELDIG irriterende når jeg sitter og ser film,så hvis noen har gode råd og gi meg før jeg hiver hele dritten ut vinduet så setter jeg stor pris på det=)

Mvh Rolv

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ruffe
    Hver gang jeg slår av/på tv'en så stiller den seg automatik tilbake til "Dynamisk", da jeg vil ha den i "Standard". Det skjer også bare en halltime(ca) etter at jeg har stillt den til "Standard", så hopper den bare tilbake til "Dynamisk". VELDIG irriterende når jeg sitter og ser film,så hvis noen har gode råd og gi meg før jeg hiver hele dritten ut vinduet så setter jeg stor pris på det=)

Mvh Rolv
    Det høres veldig ut som om tv-en din står i "shop mode". Kjør en factory reset og velg "home" eller hva det er du får for alternativer. Kan hende du kan bytte til det uten at du du må resette også, men ut fra beskrivelsen din er det veldig sikkert det som har skjedd.

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Det høres veldig ut som om tv-en din står i "shop mode". Kjør en factory reset og velg "home" eller hva det er du får for alternativer. Kan hende du kan bytte til det uten at du du må resette også, men ut fra beskrivelsen din er det veldig sikkert det som har skjedd.
    Hvor kan jeg finne factory reset da ? Finner det ikke på "Meny"...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ruffe
    Hvor kan jeg finne factory reset da ? Finner det ikke på "Meny"...
    Manualen eller google bør vel vite noe om det... jeg husker ikke helt, men jeg mener å huske at det var en "gjenopprett fabrikkinnstillinger" eller noe lignende et sted.

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Manualen eller google bør vel vite noe om det... jeg husker ikke helt, men jeg mener å huske at det var en "gjenopprett fabrikkinnstillinger" eller noe lignende et sted.
    Takker så my får hjelpen Ble noe lettere til sinns nå;p

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta med deg noe med mye vinterscener bort til hifiklubben og spør om å få kjøre det på E8005-en. Da ser du fort om dette er noe som ville plaget deg eller ikke. Det er ikke en veldig skjult "defekt" som er vanskelig å få øye på. Ser det greit ut for deg der, så er det ikke så mye å tenke på.
    Takker for tipset. Får ta med Art of flight på HFK og se på "popsene". Merker dog at jeg blir nesten litt lite lysten på å kjøpe meg tv når det er slik at man nesten kjøper seg trøbbel.

Får nesten se på e8005, hvis ikke den er akseptabel må jeg tilbake i tenkeboksen. LED neste?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe nytt rundt dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel de sa eksperten skulle kontakte meg på mandag, det skjedde ikke. Jeg tok da kontakt på tirsdag og spurte igjen, og de skulle kontakte meg tilbake asap da jeg sa at åpent kjøp på lefdal går ut på torsdag (i morgen). Jeg har enda ikke blitt kontaktet...

Anyways jeg tar sikkert kontakt en siste gang i morgen, men det blir sannsynligvis til at jeg returnerer den på kvelden...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel de sa eksperten skulle kontakte meg på mandag, det skjedde ikke. Jeg tok da kontakt på tirsdag og spurte igjen, og de skulle kontakte meg tilbake asap da jeg sa at åpent kjøp på lefdal går ut på torsdag (i morgen). Jeg har enda ikke blitt kontaktet...

Anyways jeg tar sikkert kontakt en siste gang i morgen, men det blir sannsynligvis til at jeg returnerer den på kvelden...
    Ikke så god service likevel da...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei da fikk jeg endelig svar:

"Da har jeg fått et svar på din henvendelse til oss ang problemene med brightness pops. Da dette er en Plasma-TV, og ikke en monitor med LCD-teknologi har den lavere lyskapasiteter (brightness). Plasma benytter også med gass-ladning og utladning, noe som vil føre til at raske endringer på bildene vil være synlige.

Såvidt vi kunne se, har du forsøkt å benytte denne som en monitor på en PC. Dette kan være årsaken til problemet. Dersom du benytter f.eks Youtube via SmartHub vil dette fungere bedre. TVen vil ikke fungere som monitor annet enn evt. på fullskjermsbilder da den ellers vil forsøke å balansere bildet."

Først og fremst, angående plasma teknologien så er det sikkert sant, men problemet er ihvertfall ikke synlig på feks panasonic sine plasma tver. Hadde ikke problemer med panasonic'ene jeg har prøvd.

Angående å bruke det til pc er latterlig, da jeg kun gjorde det i deler av filmen for å lettere vise brightness popsene. Jeg sa at dette var synlig under vanlig tv, vanlig film, vanlig spill og konstant under reklamepauser. Dette basically ignorerer de annet enn at de sier det vil fungere "bedre" ved bruk av deres apper...

Men jeg er ferdig med Samsung. Tven går tilbake på lefdal idag.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic-ene har også dette, men ikke i like stor grad. Det er nok ABL-en som kicker inn, og Samsung har muligens en algoritme som for mange oppleves som plagsomt. Igjen, jeg tror de ser på saken og vurderer hvorvidt de kan fikse det i software. Dette er helt klart en dealbreaker for noen, mens andre mener det ikke er så kritisk. En av reviewerne tok for seg forskjellene mellom Panasonic og Samsung og viste ved hjelp av grafer hvor forskjellen var. Samsungene gjør et hopp et sted på kurven der Panasonic-ene er relativt jevne.

Side 18 av 19 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •