Samsung 2012 Plasma Tv-er! :) - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 19 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 365
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hadde egentlig bestilt en canaldigital pakke (3d bluray + ekstra 3d briller) med PS51E6505 til 9k men nå har plutselig PS51E8005 kommet på salg på lefdal til 10k med fri frakt, det må da være verdt å heller gå for den da jeg egentlig ikke trenger ekstra 3d briller + 3d blu ray spiller?

Hva er de største fordelene med E8005 vs E6505? Og er det noe E6505 er bedre på?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet bredden på standen til hhv E6505 og/eller E8005? Veldig vanskelig å finne ut...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det spørs vel hvilken skjermstørrelse det er snakk om tenker jeg?

Foten på min 60" 6505 er hvertfall 33x53cm. (+- 1cm, målte med linjal :razz: )

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok takk! :smile: Det hjelper selvom jeg ser etter 51" da det uansett er innenfor mine mål. Da håper jeg noen med PS51E8005 kan kommentere da den ser den del bredere ut.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    6505 har vel en god gammaldags rektangulær fot, mens på 8005 er de litt mer fancy.

Beste jeg kan si er da samsung sine spec sheets.

Dimensjoner (BxHxD)
    Sett uten stativ 1193 x 713 x 55,1 mm
    Sett med stativ 1193 x 806,3 x 309,3 mm
    Emballasje 1300 x 836 x 330 mm
    Ser jo ikke noe forskjell på bredden, men foten bygger 93mm i høyden og er 309,3mm i dybden.

Man kan jo så se sånn ca på bildet hvordan foten tilvsarer i bredden.
    51” Smart 3D Plasma E8005 - SPESIFIKASJONER | SAMSUNG

Etter bare auemål ville jeg tippe selve foten er ca 7-800mm (den ser ut til og være litt over halvparten så bred som skjermen) men tar forbehold om at jeg kan bomme vilt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, jeg tok det i paint og sjekket hvor bred den var i forhold til skjermen, kom fram til at det var ca 73cm

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Interesant utvikling.

Som tittel sier, har en liten utvikling med min 51e6505.

Som jeg har nevnt før så er det eneste jeg har kunnet klage på verdt denne buzzinga.

Pga generell latskap har jeg over tid bare hatt tv'n stående på mitt hjemme snekra bord mens planen har alltid har verdt og veggmontere den så lerretet til pj'n kan komme ned foran noe som jeg sånn sett fikk ut fingeren for 3 dager siden.

Og til min store overraskelse den buzzer mindre :shock:
    Jeg lot det gå noen dager før jeg erklærer happy times men 3 dager får holde.
    Det er jo selvsagt ikke helt borte men den har skiftet intensitet og er langt fra nærheten av like plagsom som jeg syntes den var før.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg hatt PS51E8005 i en uke og selvfølgelig etter tonnevis med problemer med Panasonic TV'er og vertical bands så får jeg en Samsung med brightness pops. (Det er forøvrig også buzzing, men det er så lavt at det ikke er noe problem)

Har oppdatert firmware og prøvd alt av innstillinger. Dumt at det ser ut som lefdal er tomme for denne TV'en så må nok kjøre service med Samsung hvis det tar kort tid. Hvis ikke så blir det nok bruk av angreretten. Jeg har snakket litt med Samsung sin support og de sier det ikke er noe utbredt problem (sure...) og at de vil ordne det, så det typiske nå er at jeg sender inn denne og får en ny som buzzer som et ******* tilbake.

Video jeg har tatt som viser problemet:

Samsung PS51E8000 brightness pops - YouTube

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sureup
    Da har jeg hatt PS51E8005 i en uke og selvfølgelig etter tonnevis med problemer med Panasonic TV'er og vertical bands så får jeg en Samsung med brightness pops. (Det er forøvrig også buzzing, men det er så lavt at det ikke er noe problem)

Har oppdatert firmware og prøvd alt av innstillinger. Dumt at det ser ut som lefdal er tomme for denne TV'en så må nok kjøre service med Samsung hvis det tar kort tid. Hvis ikke så blir det nok bruk av angreretten. Jeg har snakket litt med Samsung sin support og de sier det ikke er noe utbredt problem (sure...) og at de vil ordne det, så det typiske nå er at jeg sender inn denne og får en ny som buzzer som et ******* tilbake.

Det der så litt ekstremt ut, men Samsungene har det der til en viss grad på lyse bilder. Har du forsøkt å justere ned kontrasten noe? Det kan også se ut som om dynamisk kontrast står på (den er litt godt skjult i en eller annen undermeny, men jeg regner med du har vært innom alt og forsøkt å skru den av)

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en sånn brightness pop på min 6500 jeg og, men med mitt bruk så er det ikke noe jeg egentlig merker til.

Så det forsåvidt ikke før jeg var på desktoppen og alt tabba mellom et lyst vindu som dekket hele bildet og et mørkt vindu som bare dekket en fjerde del.

Måtte rett og slett provosere det fram for og se det, tror desverre når samsung sier det er lite utbredt så mener de at det er lite utbredt mellom de folka som klarer og se det og bry seg om det :\

Skulle til slutt trodd tv bransjens ideal kunde var døv-blinde, må snart være det for akseptere all driten.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har som sagt de samme symptomene på min PS64E8005. (Hadde de også på min solgte D8005.)
    Ved film, tv, spill og pc bruk så er det ikke et stort problem men ser det som sagt best når jeg ser fotball. Gressmatten blinker og vibrerer ved kamerapanorering. (se hva jeg har skrevet om det på forrige side)
    Har du sjekket om det er sånn på din også?
    Jeg får nytt panel neste uke, men etter å ha lest din og hørt andres erfaring er jeg ikke sikker på om det blir noe bedre. Krysser fingrene for at det blir det selvsagt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @slc, når jeg testa på videoen så brukte jeg standard film bildemodus (bortsett fra at støyfiltre ble skrudd av) og da er dynamisk kontrast av som default. Men ja du er kanskje inne på noe, når jeg skrur ned kontrasten så blir det bedre, men må helt ned til 50 fra 95 før det blir vanskelig å se og da er det altfor mørkt. Jeg prøvde samme kontraststyrke på "dynamisk" bildemodus og da var det verre igjen, så det er mulig at det bare var så mørkt at det var vanskelig å se popsene. Skal uansett prøve kontrast på ~70-80 og se om vanlig tv + spill blir bedre.

@TorTorden Hehe nettopp, er jo det samme med panasonic og deres vertikale striper, folk flest ser det ikke selvom de sannsynligvis har det.

@BigZ jeg skal bruke landskampen ikveld godt og teste dette. Eneste fotballen jeg har sett hittil var forrige landskamp men det var så lite og i lav oppløsning at jeg ikke merka det i så stor grad der. TVen har også blitt dårligere etter at jeg har brukt den så vi får se ikveld på TV2HD. Kan også nevne at jeg ser det hver eneste reklamepause, en del på vanlig tv, av og til når jeg ser på film og veldig ofte når jeg spiller. (spesielt red dead redemption, slik som i videoen)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten rapport etter landskampen. Jeg hadde ikke noen problemer som du beskriver. Det var selvfølgelig litt pops men det var hovedsaklig når det ble zooma inn osv. Under reklamene derimot der gikk lyset opp og ned konstant. Jeg bruker forøvrig film bildemodus men prøvde litt de andre og hadde ikke noen store problemer. Jeg satt 2 meter unna og alt så utrolig bra ut bortsett fra litt pops og bittelitt banding.

Forøvrig jeg trodde D serien hadde en firmware fix for brightness pops ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten rapport etter landskampen. Jeg hadde ikke noen problemer som du beskriver. Det var selvfølgelig litt pops men det var hovedsaklig når det ble zooma inn osv. Under reklamene derimot der gikk lyset opp og ned konstant. Jeg bruker forøvrig film bildemodus men prøvde litt de andre og hadde ikke noen store problemer. Jeg satt 2 meter unna og alt så utrolig bra ut bortsett fra litt pops og bittelitt banding.

Forøvrig jeg trodde D serien hadde en firmware fix for brightness pops ?
    Ikke for denne type "pops". Det som er så flott med alle disse begrepene er at hver gruppe eiere finner egne navn for fenomenene. Det som ble "fikset" i firmware på D-serien var de plutselige hoppene i sortnivå. Panasonic-eiere kalte akkurat samme fenomenet "floating blacks", og det er vanvittig irriterende. Her fantes det en uoffisiell fix der softwaren for selve panelet kunne erstattes med en firmware-update fra USA. Dette roet ned problemet i den grad at man ikke la merke til at sortnivået økte like lett (Overgangene ble mye jevnere). Denne fixen er inkludert i E-serien. Det andre med ustabil kontrast i lyse farger ble aldri løst.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe ok takk for oppklaringen. :grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten rapport etter landskampen. Jeg hadde ikke noen problemer som du beskriver. Det var selvfølgelig litt pops men det var hovedsaklig når det ble zooma inn osv.
    Har du Premier League kanalene?
    Hvis så, sjekk Norwich - West Ham kampen som går nå. Det er konstant endring i kontrast/lysstyrke, av og til som en vibrasjon, når det er litt bevegelse i kameraføring.
    Helt sykt hele greia. Kan da ikkke være sånn???
    Tven blir forøvrig hentet på mandag, og jeg har nytt panel i løpet av uken.
    Krysser fingrene for at det blir en del bedre, for dette klarer jeg ikke å se på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessverre så har jeg ikke premier league kanalene, men jeg testet med TV2sumo og hadde ingen problemer. Det blir ikke det helt samme men fortsatt så tror jeg din TV er spesielt ille da jeg garantert hadde merket noe sånt. Får håpe det bedrer seg med nytt panel!

Jeg får forøvrig en ny E8005 i løpet av uka!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Miljøaspektet ved å pøse ut nye (og til dels dårlige) produkter hele tiden, er direkte nedslående.

I min tid har jeg kun kjøpt tre tv-apparater nye, den første var en 29" Sony Super Trinitron (CRT). Den veide 50 kilo. Den var vel omtrent det råeste man kunne ha hjemme når den kom på markedet.

Den andre var en LG 37" LCD. Den var igrunn ganske elendig å se på. Var direkte ubehagelig å bruke med pc. Fikk vondt i øynene.

Den tredje var en LG 42" LED. Den fungerte helt supert til pc-bruk, men hadde et så elendig sortnivå at jeg syns den var nærmest ubrukelig til film.

Vurderer nå å kjøpe en plasma, nemlig Samsung PS59D535. Leser at den har problemer med buzzing. Min gamle 29" buzzet. Det liker jeg dårlig. Har utviklingen ikke kommet lengre? Eller er det "økonomi" i å pøse ut halvferdige designs?

Undrende.

Finnes det noen løsning på buzzing? Er det andre kjente issues med PS59D535?

Takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

LED Smart TV UE55ES8005

På salg hos komplett hvis du er på facebook, nedsatt til 16990.

Må bare løse inn passord greier.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdatering på min sak: Jeg fikk en ny en TV levert på døren, og selvfølgelig så har den like ille brightness pops. Til og med teksten får tegneserier som family guy til å poppe (lyse scener)...

Tar kontakt med dem idag/imorgen.

Side 17 av 19 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •