Samsung 2012 Plasma Tv-er! :) - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 19 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 365
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alexgalaxy

Highly recommended og excellent på omtrent alt? ikke overraskende

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg griner... Når jeg ser fotball (TV2 PL HD) på min PS64E8005, så skifter/blinker lysstyrken ofte ved kamerapanorering over banen. I de verste scenene er det som bildet vibrerer. Ser det kun ved bruk av den vanlige kameravinkelen fra midt på tribunen (når en ser store deler av gressmatten), og når kamera beveger seg. Ikke problemer når kamera står stille, eller ved close ups o.l.
    Merker lite av det når jeg ser film.

Jeg er på siste firmware (T-ECPDEUC_1016.0). Jeg har prøvd både den innebygde tuneren i tven, og PVR fra Canal Digital. Enten er det sendingen fra TV2 PL HD, eller så er det noe gærn't med tven.

Har funnet ut at tven blinker mest når cellelys står på mer enn 15.

Når jeg bruker FlatpanelsHD sin innstilling med cellelys på 20, så er det skikkelig ille.

Tven klarer altså ikke å levere jevn lysstyrke ved maks cellelys. Noen med en teori om hvorfor?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest at Samsung fortsatt har brightness pops på sine 2012 modeller, men ikke like ille som ifjor. Du kan jo google/se fenomenet på youtube og sammenligne med det du opplever. Kanskje det samme?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Har lest at Samsung fortsatt har brightness pops på sine 2012 modeller, men ikke like ille som ifjor. Du kan jo google/se fenomenet på youtube og sammenligne med det du opplever. Kanskje det samme?
    Jepp, er nok en form av brightness pops. Jeg hadde en D8000 også, og der opplevde jeg også BP, men på en litt annen måte.
    Så JÆ... irriterende at det skal være sånn på fotballkamper da. Jeg som ser 3-5 kamper i uka i en PL sesong. Kjenner jeg blir skikkelig grinete.

Og så irriterende tver skal være nå til dags.
    Plasma: Brightness pops, litt lav lysstyrke, innbrenning, summing etc
    LED/LCD: Clouding, dårlig innsynsvinkel, crosstalk i 3D, etc

Er det ikke mulig å lage et 100% produkt?

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Jepp, er nok en form av brightness pops. Jeg hadde en D8000 også, og der opplevde jeg også BP, men på en litt annen måte.
    Så JÆ... irriterende at det skal være sånn på fotballkamper da. Jeg som ser 3-5 kamper i uka i en PL sesong. Kjenner jeg blir skikkelig grinete.

ikke glem dithering i mørke scener

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg griner... Når jeg ser fotball (TV2 PL HD) på min PS64E8005, så skifter/blinker lysstyrken ofte ved kamerapanorering over banen. I de verste scenene er det som bildet vibrerer. Ser det kun ved bruk av den vanlige kameravinkelen fra midt på tribunen (når en ser store deler av gressmatten), og når kamera beveger seg. Ikke problemer når kamera står stille, eller ved close ups o.l.
    Merker lite av det når jeg ser film.

Jeg er på siste firmware (T-ECPDEUC_1016.0). Jeg har prøvd både den innebygde tuneren i tven, og PVR fra Canal Digital. Enten er det sendingen fra TV2 PL HD, eller så er det noe gærn't med tven.

Har funnet ut at tven blinker mest når cellelys står på mer enn 15.

Når jeg bruker FlatpanelsHD sin innstilling med cellelys på 20, så er det skikkelig ille.

Tven klarer altså ikke å levere jevn lysstyrke ved maks cellelys. Noen med en teori om hvorfor?
    Skru av bevegelseskompensering og se om det blir bedre? Husker ikke hva funksjonen heter på samsungs plasma-tver.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Skru av bevegelseskompensering og se om det blir bedre? Husker ikke hva funksjonen heter på samsungs plasma-tver.
    Bevegelsesbelysning og Filmmodus er begge av. Disse du mener? Finner ingen annen bevegelseskompensering i menyene...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bevegelsesbelysning og Filmmodus er begge av. Disse du mener? Finner ingen annen bevegelseskompensering i menyene...
    Samsung har vært fornuftig nok til å ikke ha disse funksjonene i utgangspunktet

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er disse popsene vanlige? På min "steingamle" PX80 fra Panasonic har jeg aldri opplevd noe liknende. Går utviklingen feil vei?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Er disse popsene vanlige? På min "steingamle" PX80 fra Panasonic har jeg aldri opplevd noe liknende. Går utviklingen feil vei?
    Samsung har slitt litt med dette og det finnes på både 2011 og 2012-modellene. Panasonic hadde noe lignende, men da i nedre skalaen på 20-serien sin (2010-modellene). Fenomenet ble der kalt "floating blacks". Samsungene har også noe av dette fremdeles, mens det hos Panasonic nå skal være helt eliminert.

2011-modellene til Panasonic hadde dog noe brightness-issues. Jeg er litt usikker på hva det var, men man kunne på samme måte som 2010-modellene hadde floating blacks, så kunne brightnessen bli justert i lyse scener med et synlig hopp. De fikk vel litt kontroll på dette i en firmware-update, men det ble aldri helt borte i alle modusene (ikke på min i alle fall, men jeg hadde den ikke så mange ukene før jeg fikk nok av andre problemer).

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Samsung har slitt litt med dette og det finnes på både 2011 og 2012-modellene. Panasonic hadde noe lignende, men da i nedre skalaen på 20-serien sin (2010-modellene). Fenomenet ble der kalt "floating blacks". Samsungene har også noe av dette fremdeles, mens det hos Panasonic nå skal være helt eliminert.

2011-modellene til Panasonic hadde dog noe brightness-issues. Jeg er litt usikker på hva det var, men man kunne på samme måte som 2010-modellene hadde floating blacks, så kunne brightnessen bli justert i lyse scener med et synlig hopp. De fikk vel litt kontroll på dette i en firmware-update, men det ble aldri helt borte i alle modusene (ikke på min i alle fall, men jeg hadde den ikke så mange ukene før jeg fikk nok av andre problemer).
    Da blir det ikke noe Samsung-kjøp her. Hvorfor beit jeg ikke på da Elkjøp pøste ut 50" Panasonic til 3490,- for en stund siden!

Får bare håpe 42PX80en holder til evig tid. Har til gode å se en ny skjerm av LED/LCD som er i nærheten av den hvis man er ute etter et godt og naturlig bilde. Skrikende farger derimot, da er nok LED veien.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Da blir det ikke noe Samsung-kjøp her.
    Det er ikke nødvendigvis noe problem, skal sies. Jeg har hatt en D8005 noen måneder nå, og jeg ville beholdt den om det ikke var for at de ikke klarte å fikse den, men i morgen blir det søkt retur og kreditering på den.

Jeg så jo dette fenomenet, men det er ikke så ille som man får inntrykk av. Det kommer litt an på hva man ser på, men så lenge jeg holdt meg unna vintersport og sånne ting så var det svært sjelden jeg så dette slå inn i noen grad. Som sagt har ikke Panasonic heller vært helt stødige på akkurat dette her

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg testet en Philips LCD/LED som hadde brightness pops fra *******. Da jeg så Escape from New York (en svært mørk film) så var det epilepsi fremkallende hver eneste gang et lyst objekt kom inn i en scene. Får håpe det ikke er SÅ ille med Samsung Plasma'ene... Men er dette noe som bedrer seg over tid?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sureup
    Jeg testet en Philips LCD/LED som hadde brightness pops fra *******. Da jeg så Escape from New York (en svært mørk film) så var det epilepsi fremkallende hver eneste gang et lyst objekt kom inn i en scene. Får håpe det ikke er SÅ ille med Samsung Plasma'ene... Men er dette noe som bedrer seg over tid?
    Det er ikke så ille. Og nei, det bedrer seg ikke over tid. Det er en bieffekt av hvordan Samsung driver panelene sine. Jeg så det på D8005-en, men det føltes aldri direkte forstyrrende. Jeg har sett langt mer irriterende ting på andre tv-er. Floating blacks på 20-serien til Panasonic f.eks. var et mareritt. D8005 hadde dette også, men en litt uoffisiell oppdatering (egentlig ment for amerikanske modeller) maskerte dette til en sånn grad at det ikke lenger var sjenerende. E8005 har denne "fiksen" allerede implementert så det er ikke noe å bekymre seg for sånn sett.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fenomenet på min E8005 er ikke i mørke/lyse scener som det var på D8005. Da ble svart til grått og omvendt når lyse ting ble introdusert i en mørk scene. Nå er det som skjermen ikke klarer å tolke alle nyanser i gresset i en fotballkamp når kameraet panorerer. Den blir helt "forvirret" og blinker (vibrerer). Den oppfører seg likevel som det er brightness pops, og kanskje det er måten de klipper banen på (mørke og lyse striper i gresset) som gjør at tven ikke klarer å bestemme seg for mengde lys?

Klarer ikke å forklare det bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fenomenet på min E8005 er ikke i mørke/lyse scener som det var på D8005. Da ble svart til grått og omvendt når lyse ting ble introdusert i en mørk scene. Nå er det som skjermen ikke klarer å tolke alle nyanser i gresset i en fotballkamp når kameraet panorerer. Den blir helt "forvirret" og blinker (vibrerer). Den oppfører seg likevel som det er brightness pops, og kanskje det er måten de klipper banen på (mørke og lyse striper i gresset) som gjør at tven ikke klarer å bestemme seg for mengde lys?

Klarer ikke å forklare det bedre.
    Er du sikker på at problemet ikke er i sendingen?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Er du sikker på at problemet ikke er i sendingen?
    Har sett 5-6 kamper i PL denne sesongen allerede, og det har blinket i alle sammen. Kan vel ikke være sendingen da?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Null blinking her på min 60" E6505

Har vel blitt en 4-5 PL kamper på meg denne uken også

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sliter visst med brightness pops... Sjekket en video jeg tok opp før i dag, der jeg har Canal Digital tv (via USB tv-kort) i et lite vindu, og avforum i bakgrunnen. Her ser en at hele vinduet blinker når lyset skifter brått i XXL reklamen. (Hold foran reklamen, så ser dere det tydelig) Se video her: Video - TinyPic - Free Image Hosting, Photo Sharing & Video Hosting

Side 16 av 19 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •