Samsung 2012 Plasma Tv-er! :) - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 19 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 365
    Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Ved å begynne svaret ditt med "Er dette ironi?" utviser du temmelig lite respekt for posteren, samtidig som du tydelig mener at dette er verdens verste idé. Vi kan være enige om at det nok ikke er den ultimate tv-en, men han hadde da vitterlig et spørsmålstegn bak.

Sortnivå er ikke alt. La oss f.eks. få se tallene for hvitnivå? Det som har den virkelige betydningen (og som en kalibratør også vil kunne fortelle deg) er oppnådd kontrastratio, så at den har dårligere sortnivå er ikke ensbetydende med dårligere bilde.

Uten noe som helst plager... ja jøss. Og skal vi snakke uniformitet? ST50-en jeg så med mine egne øyne i dag var overhodet ikke jevn. Selv om vi ser bort i fra dette er ikke disse skjermene i nærheten av å være perfekte. Jeg påpekte også at ikke alle kan eller vil ha plasma.

Greit at kuro-en du nevner ER en god tv (og trolig fremdeles blant de beste) , men hold deg i hvert fall til fakta. Den har IKKE bedre kontrast enn den Samsungen.

En Samsung LED og ultimate TVen i samme setning er verdens verste idé!

Jeg vet at sort nivå ikke er alt, det er kun en av mange forskjellige måter å måle bildekvalitet. Men som de fra Pioneer sa "the most important colour is black" Men hva er det som får deg til å tro at f.eks ES8005 har bedre fargegjengivelse enn VT50 og Kuro? Kuro er fremdeles ikke slått på farger, VT50 er den TVen som kommer nærmest, og Sharp Elite hadde vært like nærme, om ikke det hadde vært for cyan problemet. Det er mye lettere å sitere sort nivå enn de er å komme fram med grafer som viser farge luminance og gamut grafer og temperatur målinger i kelvin for fargene OSV OSV. Om vi tar med fargene, så endrer det ikke meningen min eller min rangering av skjermen, fordi jeg har allerede inkludert de.

Og prøver du å fortelle meg at en ES8005 har høyere kontrast enn Kuro? Hvis det er tilfellet er det uten tvil det dummest jeg har hørt i hele dag.

Flatpanels målte en on/off kontrast på 2950:1 for ES8005. Siden de ikke har utstyr BRA NOK til å måle den dype sorten vi finner i en Kuro, må vi bruker f.eks HomeTheater som målte on/off kontrast på 37 700:1. Ja du leste riktig, 37 700:1. Nei jeg har ikke lagt en ekstra null, det skal stå nesten 38 tusen til en.

de er fakitks 13 ganger høyere enn ES8005. Skulle trodd at forskjellen var like stor som VHS og blu-ray.. Neida, men er en stor forskjell ja.

Hvor ligger VT50 på da? Tja, med en sort nivå på 0.009cd/m² og hvit som er 97 cd/m² kan vi ved hjelp av matte regne ut at kontrasten er 10 700, noe som er over 3 ganger så høyt som hos ES8005, men forsatt mindre enn 1/3 av Kuro.

Så ja, jeg har tatt med hvit nivå selvfølgelig!

Og tilbake til farger:

Flatpanels målte 6446/6500 kelvin på VT50 og 6601/6500 på ES8005. Her vinner VT50 sole klart, selvom i realiteten er ikke forskjellen alt for høy.

Bruker vi CNET får vi 6516/6500 for VT50 og 6577/6500 for E8000, altså, VT50 vinner igjen.

Men farger er litt vanskeligere å sammenligne enn bare sort nivå, hvit nivå og kontrasten, men de fleste er enige om at Kuro har best farger, etterfulgt av VT50.

Og legg merke til gåsetegn over "problemer". "problemer" oppsumeres som screen uniformity plager/clouding/off-angle viewing. noe Sharp Elite plages så mye av at David Kazmaier (samt en del andre) foretrekker VT50 selvom den egentlig fikk bedre resultater på sort nivå, kontrast, hvit nivå og farger.

Så vennligst pek der jeg ikke har holdt meg til fakta, jeg skriver nemlig KUN fakta. Kanskje jeg misforstår tall her og der, men det er ET FAKTUM at Kuro er verdens beste flat skjerm. (Ikke bare, en "god skjerm" som du sier, men "den beste skjermen")

Jeg står fremdeles (ettersom ingen her har bevist det motsatte med fakta) for det jeg sa om at Kuro KRP 500-A > Kuro LX5090 > VT50 > Sharp Elite > GT50 > ST50 > Samsung plasma og LED flagskip fra Philips, Sony, LED.

og nei, den lista der går ikke etter kun sort nivå, den går etter sort nivå, kontrast, farge gjengivelse, gamma, osv osv.

Skal du prøve å argumentere mot en Kuro så ikke bruk plasma og hvertfall ikke LED, du har bedre sjangs hvis du argumenterer for billedrør som Sony XBR 960. DER HAR DU KURO KONKURENT. (10 siders krangel om hva som er best ut av XBR 960 og Kuro KRP 500-A?) perfekt sort, perfekt farge og bedre bilde behandling av SD materiale? ja takk

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung med bedre kontrast enn en Pioneer haha... Jaja leser mye teit på nett for tiden.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    En Samsung LED og ultimate TVen i samme setning er verdens verste idé!

Jeg vet at sort nivå ikke er alt, det er kun en av mange forskjellige måter å måle bildekvalitet. Men som de fra Pioneer sa "the most important colour is black" Men hva er det som får deg til å tro at f.eks ES8005 har bedre fargegjengivelse enn VT50 og Kuro? Kuro er fremdeles ikke slått på farger, VT50 er den TVen som kommer nærmest, og Sharp Elite hadde vært like nærme, om ikke det hadde vært for cyan problemet. Det er mye lettere å sitere sort nivå enn de er å komme fram med grafer som viser farge luminance og gamut grafer og temperatur målinger i kelvin for fargene OSV OSV. Om vi tar med fargene, så endrer det ikke meningen min eller min rangering av skjermen, fordi jeg har allerede inkludert de.

Og prøver du å fortelle meg at en ES8005 har høyere kontrast enn Kuro? Hvis det er tilfellet er det uten tvil det dummest jeg har hørt i hele dag.

Flatpanels målte en on/off kontrast på 2950:1 for ES8005. Siden de ikke har utstyr BRA NOK til å måle den dype sorten vi finner i en Kuro, må vi bruker f.eks HomeTheater som målte on/off kontrast på 37 700:1. Ja du leste riktig, 37 700:1. Nei jeg har ikke lagt en ekstra null, det skal stå nesten 38 tusen til en.

de er fakitks 13 ganger høyere enn ES8005. Skulle trodd at forskjellen var like stor som VHS og blu-ray.. Neida, men er en stor forskjell ja.

Hvor ligger VT50 på da? Tja, med en sort nivå på 0.009cd/m² og hvit som er 97 cd/m² kan vi ved hjelp av matte regne ut at kontrasten er 10 700, noe som er over 3 ganger så høyt som hos ES8005, men forsatt mindre enn 1/3 av Kuro.

Så ja, jeg har tatt med hvit nivå selvfølgelig!

Og tilbake til farger:

Flatpanels målte 6446/6500 kelvin på VT50 og 6601/6500 på ES8005. Her vinner VT50 sole klart, selvom i realiteten er ikke forskjellen alt for høy.

Bruker vi CNET får vi 6516/6500 for VT50 og 6577/6500 for E8000, altså, VT50 vinner igjen.

Men farger er litt vanskeligere å sammenligne enn bare sort nivå, hvit nivå og kontrasten, men de fleste er enige om at Kuro har best farger, etterfulgt av VT50.

Og legg merke til gåsetegn over "problemer". "problemer" oppsumeres som screen uniformity plager/clouding/off-angle viewing. noe Sharp Elite plages så mye av at David Kazmaier (samt en del andre) foretrekker VT50 selvom den egentlig fikk bedre resultater på sort nivå, kontrast, hvit nivå og farger.

Så vennligst pek der jeg ikke har holdt meg til fakta, jeg skriver nemlig KUN fakta. Kanskje jeg misforstår tall her og der, men det er ET FAKTUM at Kuro er verdens beste flat skjerm. (Ikke bare, en "god skjerm" som du sier, men "den beste skjermen")

Jeg står fremdeles (ettersom ingen her har bevist det motsatte med fakta) for det jeg sa om at Kuro KRP 500-A > Kuro LX5090 > VT50 > Sharp Elite > GT50 > ST50 > Samsung plasma og LED flagskip fra Philips, Sony, LED.

og nei, den lista der går ikke etter kun sort nivå, den går etter sort nivå, kontrast, farge gjengivelse, gamma, osv osv.

Skal du prøve å argumentere mot en Kuro så ikke bruk plasma og hvertfall ikke LED, du har bedre sjangs hvis du argumenterer for billedrør som Sony XBR 960. DER HAR DU KURO KONKURENT. (10 siders krangel om hva som er best ut av XBR 960 og Kuro KRP 500-A?) perfekt sort, perfekt farge og bedre bilde behandling av SD materiale? ja takk
    I stand corrected når det gjelder kontrastratioen, selv om det er vanskelig å finne tall der alle er enige. (Lysstyrken derimot er fremdeles bedre på LCD/LED, og avhengig av øyet som ser kan det fremdeles se bra ut pga den høye lysstyrken).

Kan du forresten fortelle meg hvor jeg påstår at fargegjengivelsen er bedre på den Samsungen enn på VT-en eller Kuro-en?

Det oser så mye fanboyisme og lite selvinnsikt i posten din at jeg ikke akter å kommentere på resten. Jeg er, for the record, selv en ihuga plasma-fan og sånn ting ligger an nå kunne jeg ikke tenkt meg noe annet overhodet. Du ser deg for øvrig totalt blind på alle de positive sidene til disse skjermene og "glemmer" alle de negative, samt antar at plasma passer for alle. Det gjør det ikke. Du fremstiller plasma, og særlig Panasonic-plasma som den feilfrie og perfekte tv-en. God som den enn er, den er på ingen måte perfekt. Ei heller problemfri. Hva man kan leve med av defekter er svært individuelt, og samme hva du sier har plasma sine svakheter som kanskje ikke er fordøyelig for noen.

Og å da latterliggjøre noen som lurer på om ikke ES8005-en er det ultimate blir bare idiotisk.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sålenge de har gjenskinn, trenger kalibrering for å matche en 3 år gammel Samsung lcd, dobbelt så dyr så er det ingen fordeler med den tven i det hele tatt utenom design og smart funksjoner.

LCD teknologien var ett alternativ på den tiden når de aller beste var matte, hadde 0.03 i sortnivå uten noe videre mikk makk, god innsynsvinkel og jevnt over svart unisont panel uten all den lysgjennomblødningen til en vettug pris rundt 15000 kroner i 55 tommer. Då kunne det vært ett alternativ til en plasma. Derfor er Sharp sine toppmodeller bedre, philips sine med matte skjermer bedre osv.

Selv om de har høyere lysstyrke mangler de skygger, kult med en tv som kun har lys og null svart der det skulle ha vært. Eneste gangene disse tvene viser dyp sort er på letterbarsene som gjør at man tror det er bra sortnivå, men som er bare den lokale dimmingen på panelet.
    Ellers er sortnivået grått eller blåaktig som ikkje kvalifiserer som svart, men hvis man ikkje vet at det skulle vært svart der det er blått så ser det bra ut siden det er så lyst og skarpt.

Liker man det sånn så er jo det greit men å argumentere at det er en kjempetv når alt den viser har feile verdier så blir det hvertfall helt feil for meg.

Finnes mange bedre alternativer enn den Samsung led-en ihvertfall.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    I stand corrected når det gjelder kontrastratioen, selv om det er vanskelig å finne tall der alle er enige. (Lysstyrken derimot er fremdeles bedre på LCD/LED, og avhengig av øyet som ser kan det fremdeles se bra ut pga den høye lysstyrken).

Kan du forresten fortelle meg hvor jeg påstår at fargegjengivelsen er bedre på den Samsungen enn på VT-en eller Kuro-en?

Det oser så mye fanboyisme og lite selvinnsikt i posten din at jeg ikke akter å kommentere på resten. Jeg er, for the record, selv en ihuga plasma-fan og sånn ting ligger an nå kunne jeg ikke tenkt meg noe annet overhodet. Du ser deg for øvrig totalt blind på alle de positive sidene til disse skjermene og "glemmer" alle de negative, samt antar at plasma passer for alle. Det gjør det ikke. Du fremstiller plasma, og særlig Panasonic-plasma som den feilfrie og perfekte tv-en. God som den enn er, den er på ingen måte perfekt. Ei heller problemfri. Hva man kan leve med av defekter er svært individuelt, og samme hva du sier har plasma sine svakheter som kanskje ikke er fordøyelig for noen.

Og å da latterliggjøre noen som lurer på om ikke ES8005-en er det ultimate blir bare idiotisk.

Jeg er ingen fanboy av Panasonic, jeg har ingen Panasonic TVer selv. Faren min har vel 2-3 panasonic plasma TVer som ble kjøpt for han gikk over til Kuro, som han står fremdeles for i dag. Men har ikke bodd med han på 12 år nå.. og for 12-13 år siden hadde vi en Sony 40" (eller større, det var i hvertfall verdens største/beste cirka 1998-99 i hvertfall Sony flagskipet på den tid) Ellers hadde moren min en Panasonic CRT i stua før hun fikk min gamle 32" toshiba LCD av meg. Selv går jeg for en Infocus SP 8602. Jeg kjøper ikke et produkt fordi jeg er en fanboy av det, jeg kjøper alltid det som er det beste for pengene mine. I dette tilfelle ville jeg ha en projektor, og en allerede god projektor som hadde cirka 70% i rabatt kunne ikke jeg si nei til!

Om jeg hadde hatt behov for en TV i dagens marked, ville jeg uten tvil ha gått for en Panasonic ST50. Ikke fordi det står Panasonic på den, men fordi det er den tven som gir mest valuta for pengene. Andre valget mitt er Samsung E6500 plasma.

Jeg "glemmer" ikke feilene til plasma, problemet er at når vi snakker om optimal bildekvalitet så snakker vi et mørkt rom. Til og med en LED TV ser dårligere ut i et lyst rom kontra mørkt. Ja, jeg vet også at LED gjør det bedre i lyse rom.

Men nei, Panasonic-plasma er ikke perfekte, de burde ha vært mye, mye bedre enn en Pioneer Kuro, men Kuro er fremdeles litt bedre på omtrent alle områder. Ingen perfekt TVer det heller.

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å bruke Kuro som referanse begynner å bli ganske meningsløst siden de for lengst har gått ut av produksjon og ikke lenger er å oppdrive. Da kan man jo like gjerne bruke XBR 60 som referanse. Dessuten utviklet Pioneer skjermene på helt andre premisser, så det er heller ikke så rart at verken Panasonic eller Samsung har klart å gå forbi de, ihvertfall ikke på sortnivå.

Hvis jeg i dag kunne velge mellom en splitter ny Kuro, VT50 eller E8005 plasma, er det ikke sikkert jeg hadde valgt Kuro. Den har imponerende målinger, og måleverdier er selvfølgelig viktige, men man kan risikere å lese seg fullstendig blind hvis man bare fokuserer på tallene.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant man kan lese seg blind på tall, men en Kuro 13g ville vært overlegen per dags dato hadde de noensinne kommet i produksjon, mest sannsynlig hadde de hatt det sortnivået OLEDene kommer til å få.

Hvis valget stod mellom en VT50 og Pio'en hadde det blitt VT50 bare på bakgrunn av at eg hadde fått en ny Panasonic med reklamasjonsrett på 5 år og 3D og 5 tommer større en 60 tommeren til Pioneer.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Sant man kan lese seg blind på tall, men en Kuro 13g ville vært overlegen per dags dato hadde de noensinne kommet i produksjon, mest sannsynlig hadde de hatt det sortnivået OLEDene kommer til å få.

Hvis valget stod mellom en VT50 og Pio'en hadde det blitt VT50 bare på bakgrunn av at eg hadde fått en ny Panasonic med reklamasjonsrett på 5 år og 3D og 5 tommer større en 60 tommeren til Pioneer.
    Ikke bare det.. Kuro 10G også kalt Project Kuro som brukte en ny type plasma (ECC = Extreme Contrast Concept) var 9mm tynn og hadde like bra bilde som Kuro 9G (cirka 9cm) men hadde perfekt (0cd/m²) sort nivå.

hadde Pioneer kommet ut med den tven og videre utviklet teknologien så kan det hende at den hadde vært bedre enn fremtidige OLED skjermer i de første 4-5 generasjoner i hverfall!

Sitat Opprinnelig postet av TV Dinnah
    Å bruke Kuro som referanse begynner å bli ganske meningsløst siden de for lengst har gått ut av produksjon og ikke lenger er å oppdrive. Da kan man jo like gjerne bruke XBR 60 som referanse. Dessuten utviklet Pioneer skjermene på helt andre premisser, så det er heller ikke så rart at verken Panasonic eller Samsung har klart å gå forbi de, ihvertfall ikke på sortnivå.

Hvis jeg i dag kunne velge mellom en splitter ny Kuro, VT50 eller E8005 plasma, er det ikke sikkert jeg hadde valgt Kuro. Den har imponerende målinger, og måleverdier er selvfølgelig viktige, men man kan risikere å lese seg fullstendig blind hvis man bare fokuserer på tallene.
    Jo, hvorofor ikke. Om ikke jeg husker feil så måler en kalibrert XBR 960 6500 kelvin akkurat og har nærmest perfekt sort nivå (kuro sort i hvert fall)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikkje dum denne videoen heller.

2012 HDTV Shootout - Contrast Ratio - YouTube

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer å kjøpe PS51E6505 og lurer på et par ting:

1. Har den virkelig ikke 3.5mm minijack ut til hodetelefoner?
    2. Er buzzingen veldig høy når man er 1-2 meter unna TV'en? Jeg har et svært lite rom og jeg blir sittende 1 meter unna til vanlig, og 2-2.5m unna når jeg skal se på film.
    3. Vil denne tv benken være akseptabel? Eller er det fare for at den vil tippe? Som sagt jeg har lite plass så jeg trenger en lavere tv benk for å komme til noen vinduer bak. Den må være <~47cm høy og ikke bredere enn 100cm. Moon TV-bord med hylle Praktisk TV-bord som tåler stor vekt

edit:
    4. Hvordan er PS51E535 i forhold til E6505 mtp buzzing + bildekvalitet?

Takker for all hjelp!

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sureup

2. Er buzzingen veldig høy når man er 1-2 meter unna TV'en? Jeg har et svært lite rom og jeg blir sittende 1 meter unna til vanlig, og 2-2.5m unna når jeg skal se på film.
    3. Vil denne tv benken være akseptabel? Eller er det fare for at den vil tippe? Som sagt jeg har lite plass så jeg trenger en lavere tv benk for å komme til noen vinduer bak. Den må være <~47cm høy og ikke bredere enn 100cm. Moon TV-bord med hylle Praktisk TV-bord som tåler stor vekt

edit:

Takker for all hjelp!

Buzzing har aldri vært et problem for meg. Enten har jeg på høy nok lyd til å aldri kunne høre det ellers har jeg på hodetelefoner. og hører det ikke uansett. Jeg har en PC med 5-6 vifter og en projektor på rommet + da en vifte for å holde rommet under 35 grader, kan ikke si at jeg blir plaget av buzzing uansett om jeg ikke spiller høyt nok

Jeg vet ikke om den har 3.5mm minijack, men du burde vel ha en receiver? hodetelefoner --> 6mm jack --> receiver --> HDMI kabel --> TVen

Har aldri sett en person bruke mini jack utgangen på en TV før! E6500 har betydelig bedre bildekvalitet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen av dere som har fått testet DVB-S2 i E6505 eller E8005 for i år enda? Jeg regner med å sende inn D8005-en min neste uke, og da hadde det vært fint å ha et alternativ. Sånn det ligger an nå består min short-list av enten E6505, E8005 eller VT50. Dersom de ikke har klart å få DVB-S2 til å fungere i 2012 heller så står jeg naturlig nok bare igjen med ett reellt valg :/

Har også oppdaget en annen ting med D8005-en, og den ser ut til å være skyld i at den originale Canal Digital-dekoderen fra Sagem tryner, og det samme med en IPTV-boks fra ADB. Trolig noe jall den sender ut på HDMI som disse boksene ikke liker. Noen andre enn meg som har erfart dette? Jeg har skrudd av CEC/Anynet+ og det fortsetter fremdeles å skje...

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sureup

edit:

Takker for all hjelp!
    Sitter omtrent 1.8m fra min og, og angående buzzingen så er den ikke ille ille, greia mi er at hvis jeg sitter og prøver og høre sånne ulyder så ender jeg med og også høre på min svake medfødte tinitus :???: som jeg ellers er helt vant med og ignorere vekk.

3.5mm jack, har jeg faktiskt ikke sjekka (går i stua og kikker på tv'n), kunne ikke umiddelbart finne en men det står på mpx sitt spec sheet at den skulle ha.

Bordet du nevner der er specca til 70kg så det skulle gå greit, tv'n veier jo bare 25kg ca med fot.

Finner veldig lite info om den 535'n, ingen som har testet den eller noe sånt virker det som.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar!

Ja komplett + mpx har lista opp 3.5mm ut men jeg finner ikke det på samsung sine sider etc. Grunnen til at jeg vil ha dette er at jeg ofte ikke vil bråke og derfor bruker hodetelefoner, samt at jeg ikke har noe seperat anlegg. Kan noen bekrefte om den har eller ikke har dette?

Angående TV bordet så tror jeg at jeg har funnet en bedre kandidat som er litt større og stødigere da tven er såpass stor.

Forøvrig hvor mange grader kan foten snu til hver side?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett litt grundigere bak på den nå og må nok konkludere at den ikke har 3.5mm ut.

angående swivel tipper jeg den stopper på ca 30-40 graders vinkel.

Vil uansett høyst anbefale et eksternt annlegg, syns høytalerne i tv'n høres omtrent ut som en gjennomsnitts laptop :\
    Nå er jeg jo vant med fullt 5.1 surround via pioneer lx85 så det er jo ikke akkurat helt sammenlignings bart :P

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung E550 51" What-hifi:

Samsung PS51E550 review from the experts at whathifi.com

Fikk en full 5 stjerner. Jeg liker som regel ikke tester der ingen objektive tall er målt, men verdt å bemerke. Husker da jeg så D550 eller hva den het ved siden av en UED8005 LED og det var nesten vanskelig å se forskjellen... (plasma til 5000 vs led til 20 000) begge spilte AVATAR på blu-ray gjennom HDMI.

Så har ingen tvil om at dette er en god TV

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp det virker som det helt klart blir verdt pengene, spesielt vs lcd/led. Skal vurdere den, men at mpx har 3stk av E535 som demo kan bety at en del misfornøyde kunder har levert dem tilbake.

Uansett angående E6505, om den ikke har 3.5mm, har den vanlige RCA ut? slik at jeg kan bruke en sånn her: Tilkoblingsledning | Clas Ohlson
    Eller er det bare digital ut, så jeg må bruke Optisk fiberkabel | Clas Ohlson + Amazon.com: C2G / Cables to Go - 03170 - 3.5mm Stereo Coupler F/F: Electronics ?

Eksternt anlegg har blitt vurdert men jeg har veldig liten plass + jeg vil ikke bråke + jeg har hatt en Panasonic, Philips og LG, og alle har hatt det jeg vil si var akseptabel lyd, for nå

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda lyden er mer enn bare god nok. Men er jo ikke det samme som et lydanlegg til det dobbelte av hva tvn koster :-)
    Kan ikke si jeg ser noen RCA utganger heller, virker som samsung har totalt droppet analog lyd ut på denne tv'n.

PS den optiske kabelen du linker er bare helt vanlig optisk kabel den har bare 3.5mm plugg siden mange laptoper/pc lydkort ikke har full toslink men gjemt en optisk utgang i en av 3.5mm kontaktene.

Edit:
    Tror nesten du må til med en omformer boks fra optisk til RCA, fant denne her (Cypress DCT-3 Digital til Analog konvert Coax/toslink til analog L/R RCA - Netshop) med litt googling men har aldri prøvd den slags selv, men den ser ut til og kunne konverter et optisk signal til analog stereo, men burde det signal igjennom en forsterker?
    Jeg tipper også at man mister volum kontrollen fra tv'n om man kjører ut optiskt, så tror egentlig ikke den dingsen der ville fungere for deg heller.

Men tenker så du vil få best resultat med en full DAC med optisk inn og headphone output.
    Eller finnes det headset amps med toslink inngang ?
    Skulle ikke være lett nei.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, dumt at noe så simpelt blir så komplisert. Takker ihvertfall for hjelpen!
    Tror jeg tar kontakt med Samsung når chaten deres åpner i morgen.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg har funnet en headset amp som burde 'funke' Komplett.no - Fiio E17 Portabel hodetelefon forsterker

Fant også en trusted reviews artikkel på den, Fiio E17 review - Portable Audio - Trusted Reviews

Blir kanskje litt dyr da :\

Side 15 av 19 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •