Samsung 2012 Plasma Tv-er! :) - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 19 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 365
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Hva med å sette en tynn absorpsjonsplate rett bak TV'n?
    Var noe lignende jeg tenkte på også !

Noen som har prøvd ??
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Var noe lignende jeg tenkte på også !

Noen som har prøvd ??
    Bare å ta ned en plate, hvis du har, og teste ut selv i kveld?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trodde støyen sånn sett ble generert direkte i fra plasma cellene i aksjon og 'støyen' blir da skutt ut direkte forover (og mot beste sitte stilling:-( ) Dette er dog bare mine personlige vage teori, og ofte synes jeg selv at støyen ikke kommer ifra tvn direkte men ned fra taket.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Jeg trodde støyen sånn sett ble generert direkte i fra plasma cellene i aksjon og 'støyen' blir da skutt ut direkte forover (og mot beste sitte stilling:-( ) Dette er dog bare mine personlige vage teori, og ofte synes jeg selv at støyen ikke kommer ifra tvn direkte men ned fra taket.
    Er bare å glemme å prøve å bli kvitt Samsungstøyen. Dette har vært på alle plasma modellene som er tynne siden 855. Les 855 tråden så ser dere dette.
    Jeg hadde en 58" 855 som jeg prøvde å støydempe. Jeg demonterte alle styrekort i hele tvn og isolerte bak kortene i tillegg til å isolere hele bakplaten på tvn. Dette hjalp ikke. Støyen kommer fra selve panelet.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Bare å ta ned en plate, hvis du har, og teste ut selv i kveld?
    Har ikke kjøpt TV ennå :-D
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne jo verdt et insano diy prosjekt hvor man lager en helt lyd isolert boks til tvn.
    Nå vil jo problemet her bli fronten hvor man selvsagt ønsker og se igjennom, tenker noe alla to glass paneler med så lite refraksjon som mulig og et vakum rom imellom de to glassflatene for og hindre lydbølgenes forplantning..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny 65" Samsung LED TV

Dette må vel være den ultimate TV`n i disse dager:
    Samsung 65" Smart-TV + 7" Galaxy Tab II nettbrett
    UE65ES8005TAB

Samsung 65" Smart-TV + 7" Galaxy Tab II nettbrett - Elkjøp

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asimon
    UE65ES8005TAB

Sikkert den ulimate tvn for folk som ikke vet bedre hehe Men den tvn vil garantert IKKE havne i min stue- egde led på så stor skjerm+elendig innsynsvinkel-nei takk. Hadde mye heller tatt VT50 som er tildels MYE bedre på bildekvalitet og "gruser" samsungen i bildekvalitet til samme pris.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asimon
    UE65ES8005TAB

Er dette ironi? Det er på ingen måte den ultimate TVen, den blir banket av Samsungs plasma flagskip og til og med mellom pris modellen (E6500) til halve prisen. Skal ikke nevne Panasonic plasma modellene engang... Er ikke bare plasma som topper den tven, men andre bak-LED som Sony/Philips er bedre.. Jeg liker til og med Panasonic LED tvene pga IPS panelet, selv om sort nivå er noe møkk da..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikkje lett å vite ka som er bra når testene i Norge gir terningkast 6 til alt mulig.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Er dette ironi? Det er på ingen måte den ultimate TVen, den blir banket av Samsungs plasma flagskip og til og med mellom pris modellen (E6500) til halve prisen. Skal ikke nevne Panasonic plasma modellene engang... Er ikke bare plasma som topper den tven, men andre bak-LED som Sony/Philips er bedre.. Jeg liker til og med Panasonic LED tvene pga IPS panelet, selv om sort nivå er noe møkk da..
    Smått ironisk at du er såpass spydig i svaret når en av sitene du selv linket til i din nyoppstartede tråd gir denne tv-en gode skussmål

Samsung ES8005 (LED) test/anmeldelse - FlatpanelsDK

Verdt prisen? Neppe. Men spesielt verdt å merke seg følgende avsnitt:

"Efter kalibrering blev sortniveauet målt til 0,04 cd/m2, hvilket er et hak op fra sidste års D8005-model, men en minimal forskel. Det skyldes formentlig blot de små ujævnheder der kan være i fordelingen af lyset fra kant-LED-baglyset på skærmen. Resultatet betyder, at Samsung holder fast i deres førerposition sammen med Sharp blandt kant-LED-baserede Tv. Det betyder også, at ES8005 faktisk udkonkurrerer mange plasma-Tv i et felt, hvor plasma-Tv traditionelt har haft en fordel – og det skal Samsung naturligvis roses for."

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stor forskjell på 0,040 cd/m2 (ES8000) og 0,020 cd/m2 (PS E6505) og 0,009 cd/m2 (St50).

I tillegg til dårligere sortnivå får du clouding og dobbelt så høy pris med på kjøpet!

Skjønner helelr ikke hvilke plasma tv'r den utkonkurrer på sortnivå? Samsung E530 til en femtededel av prisen kanskje? Eller muligens noe fra Lg? Toppmodellene til Samsung og ikke minst Panasonic er den jo ikke i nærheten av?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magb
    Stor forskjell på 0,040 cd/m2 (ES8000) og 0,020 cd/m2 (PS E6505) og 0,009 cd/m2 (St50).

I tillegg til dårligere sortnivå får du clouding og dobbelt så høy pris med på kjøpet!

Skjønner helelr ikke hvilke plasma tv'r den utkonkurrer på sortnivå? Samsung E530 til en femtededel av prisen kanskje? Eller muligens noe fra Lg? Toppmodellene til Samsung og ikke minst Panasonic er den jo ikke i nærheten av?
    Flere som er ganske uopplyste, ser jeg... D8005-en min ligger vel på ca. 0,06cd/m2, og E8005 er etter sigende bare marginalt bedre. (51" vel og merke, større paneler er noe bedre)

Edit:
    Samsung D8005 (plasma) test/anmeldelse - FlatpanelsDK (0.06cd/m2, D8005)
    Samsung E8005 test/anmeldelse - FlatpanelsDK (0.05cd/m2, E8005)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De burde bare si, disse kalibreringsmålingene har vi gjort med utstyr som 99.9999% av befolkningen ikkje har og tven ser egentlig ikkje ut i måneskinn i utgangspunktet men vi klarte å gjøre den akseptabel nok til at vi kan gi den godkjent, men fremdeles ikkje verd 20000 når det finnes alternativer som er billigere og bedre i andre merker.

Og fremdeles hadde D8005 bare på bakgrunn av at det er en plasma sett mye bedre ut pga panelet, innsynsvinkelen og null clouding.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    De burde bare si, disse kalibreringsmålingene har vi gjort med utstyr som 99.9999% av befolkningen ikkje har og tven ser egentlig ikkje ut i måneskinn i utgangspunktet men vi klarte å gjøre den akseptabel nok til at vi kan gi den godkjent, men fremdeles ikkje verd 20000 når det finnes alternativer som er billigere og bedre i andre merker.

Og fremdeles hadde D8005 bare på bakgrunn av at det er en plasma sett mye bedre ut pga panelet, innsynsvinkelen og null clouding.
    Det er ikke alle som vil eller kan ha plasma. Jeg er enig i at den ES8005-en ikke er verdt prisen, jeg reagerte mer på den nedlatende holdningen når dette faktisk er en tv som ikke er så riv ruskende gal om man ser på noe annet enn plasma-markedet.

Og de har jo ikke bare gitt den godkjent, men de ANBEFALER den faktisk...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner at det er fare for clouding på en kant-LED, men når jeg viser til en 65" skjerm, så kan man ihvertfall ikke svare at en 51" Plasma er både bedre og billigere.
    Man må da sammenligne ca. 65" mot ca. 65", både i pris og kvalitet/utstyr.
    Kan godt hende at denne til samme pris er bedre, men har også mindre finesser og er ikke så pen...
    Sharp 70" 3D LED Smart-TV LC-70LE836S - Elkjøp

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å gjøre saken veldig enkel , Samsung sin 64 tommer plasma og alle Panasonic modeller fra ST50 serien og opp, er bedre til en billigere penge eller tilsvarende sum.

Samsung sine LED er for de som kjøper Samsung blindt pga merke og design. Sharpen du viser til er bedre, Sony sin HX920 serie er bedre og LG sine modeller fra 760 og opp er bedre + at HX855 er bedre, samt alle LCDer som Samsung laget i 2009-2010 fra 6 serien og opp hadde bedre bilde og var billigere.

Størrelsen er irrelevant når det kommer til bildekvalitet siden jo større en kantLED er jo mer clouding får man. Skal man absolutt ha en 60+ så finn noe annet er mitt råd.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Smått ironisk at du er såpass spydig i svaret når en av sitene du selv linket til i din nyoppstartede tråd gir denne tv-en gode skussmål

Samsung ES8005 (LED) test/anmeldelse - FlatpanelsDK

Verdt prisen? Neppe. Men spesielt verdt å merke seg følgende avsnitt:

"Efter kalibrering blev sortniveauet målt til 0,04 cd/m2, hvilket er et hak op fra sidste års D8005-model, men en minimal forskel. Det skyldes formentlig blot de små ujævnheder der kan være i fordelingen af lyset fra kant-LED-baglyset på skærmen. Resultatet betyder, at Samsung holder fast i deres førerposition sammen med Sharp blandt kant-LED-baserede Tv. Det betyder også, at ES8005 faktisk udkonkurrerer mange plasma-Tv i et felt, hvor plasma-Tv traditionelt har haft en fordel – og det skal Samsung naturligvis roses for."

Hvorfor er det ironisk? Du beviste ingenting. Jeg sier ikke at TVen er dårlig, "alle" TVer er egentlig "gode" og får en terning kast 4 eller oppover..!

Men som du sier.. 0.04cd/m² sort nivå på ES8005. Hvordan kommer det i nærheten av Samsung PSE6500 til halve prisen som har 0.02cd/m² ? dobbelt pris for dobbelt så dårlig sort nivå ?

Og som andre har nevnt.. Panasonic ST50 (mellom pris TVen til Panasonic) får 0.009cd/m², 4 ganger så bra sort nivå.

Men det er ikke bare som så med sort nivå. Den Samsungen lider av "screen uniformity" plager som ikke dukkes opp på måleren. Så ja, kanskje den har dypere sort enn f.eks Samsung PSD8005 plasma flagskipet fra i fjor, men jeg tar heller en 0.06cd/m² med perfekt screen uniformity enn 0.04cd/m² som plages med det! Så tenk deg 0.009cd/m² uten noe som helst plager?

Det samme reflekteres av David Kazmaier, som mener at VT50 har bedre bildekvalitet enn Sharp Elite. Elite'n har en bedre sort nivå, som måler viser. Kun slått av Kuro, som alle vet fra før, så hvorfor velge VT50? Jo fordi som plasma har den ikke den ulempen som sharp elite har med screen uniformity.

Så det å påstå at Samsung LED flagskipet 2012 er den ultimate TVen er noe tull, og kan ikke backes med NOE som helst. ikke et sted på flatpanels testen sier de at den er best i noe som helst. Pioneer Kuro KRP 500-A er forsatt kongen, med dypest sort, høyest kontrast, best fargegjengivelese uten "problemer" så kommer VT50 fordi det er den nærmeste TVen til Kuro "uten problemer" så kommer Sharp Elite som har målt nærmest resultater som kuro bare at den har "problemer" (screen uniformity, off-angle viewing).

Så la meg gjenta at jeg sier ikke at det er en dårlig TV, men det er minst 10 flatskjermer som er bedre (bl.a Kuro plasma tver, panasonic plasma tver, sharp elite, samsung plasma tver, og andre bakbelysede LED Tver).

Det blir som å si at kroatia er verdens beste fotball lag. Det er ikke noe dårlig lag, men langt i fra nivået til Spania eller Tyskland.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    For å gjøre saken veldig enkel , Samsung sin 64 tommer plasma og alle Panasonic modeller fra ST50 serien og opp, er bedre til en billigere penge eller tilsvarende sum.

Samsung sine LED er for de som kjøper Samsung blindt pga merke og design. Sharpen du viser til er bedre, Sony sin HX920 serie er bedre og LG sine modeller fra 760 og opp er bedre + at HX855 er bedre, samt alle LCDer som Samsung laget i 2009-2010 fra 6 serien og opp hadde bedre bilde og var billigere.

Størrelsen er irrelevant når det kommer til bildekvalitet siden jo større en kantLED er jo mer clouding får man. Skal man absolutt ha en 60+ så finn noe annet er mitt råd.

Yup. Og ikke minst at Philips 9706 målte 0.02cd/m² og har mindre screen uniformity problemer enn samsungen.. og den er langt i fra Panasonic nivå, for å ikke snakke om Kuro engang.

Kuro KRP 500-A > LX5090 > VT50 > Elite > GT50 > ST50 > E6500 > E8000 > Sony flagskip > Philips flagskip > VT30 > (kanskje flere) > Samsung ES8005.

Fra flatpanels:

Til og med fra min Infocus SP 8602 projektor ser jeg tydelig clouding. Ser mer ut som blått noen steder av skjermen enn sort. Dette finnes ikke på Samsung PND8000, som egentlig skal ha dårligere sort nivå! Og på en Panasonic plasma a la VT50/ST50 hvor sort nivået er 4 ganger dypere uten clouding er den en hel verden av forskjell! finnes ikke en dråpe lys omtrent, kontra da samsungen som har små flekker med lys overalt, i tilleg til en dårligere sort nivå ellers!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Hvorfor er det ironisk? Du beviste ingenting. Jeg sier ikke at TVen er dårlig, "alle" TVer er egentlig "gode" og får en terning kast 4 eller oppover..!
    Ved å begynne svaret ditt med "Er dette ironi?" utviser du temmelig lite respekt for posteren, samtidig som du tydelig mener at dette er verdens verste idé. Vi kan være enige om at det nok ikke er den ultimate tv-en, men han hadde da vitterlig et spørsmålstegn bak.

Men som du sier.. 0.04cd/m² sort nivå på ES8005. Hvordan kommer det i nærheten av Samsung PSE6500 til halve prisen som har 0.02cd/m² ? dobbelt pris for dobbelt så dårlig sort nivå ?
    Sortnivå er ikke alt. La oss f.eks. få se tallene for hvitnivå? Det som har den virkelige betydningen (og som en kalibratør også vil kunne fortelle deg) er oppnådd kontrastratio, så at den har dårligere sortnivå er ikke ensbetydende med dårligere bilde.

Og som andre har nevnt.. Panasonic ST50 (mellom pris TVen til Panasonic) får 0.009cd/m², 4 ganger så bra sort nivå.

Men det er ikke bare som så med sort nivå. Den Samsungen lider av "screen uniformity" plager som ikke dukkes opp på måleren. Så ja, kanskje den har dypere sort enn f.eks Samsung PSD8005 plasma flagskipet fra i fjor, men jeg tar heller en 0.06cd/m² med perfekt screen uniformity enn 0.04cd/m² som plages med det! Så tenk deg 0.009cd/m² uten noe som helst plager?
    Uten noe som helst plager... ja jøss. Og skal vi snakke uniformitet? ST50-en jeg så med mine egne øyne i dag var overhodet ikke jevn. Selv om vi ser bort i fra dette er ikke disse skjermene i nærheten av å være perfekte. Jeg påpekte også at ikke alle kan eller vil ha plasma.

Så det å påstå at Samsung LED flagskipet 2012 er den ultimate TVen er noe tull, og kan ikke backes med NOE som helst. ikke et sted på flatpanels testen sier de at den er best i noe som helst. Pioneer Kuro KRP 500-A er forsatt kongen, med dypest sort, høyest kontrast, best fargegjengivelese uten "problemer" så kommer VT50 fordi det er den nærmeste TVen til Kuro "uten problemer" så kommer Sharp Elite som har målt nærmest resultater som kuro bare at den har "problemer" (screen uniformity, off-angle viewing).
    Greit at kuro-en du nevner ER en god tv (og trolig fremdeles blant de beste) , men hold deg i hvert fall til fakta. Den har IKKE bedre kontrast enn den Samsungen.

Side 14 av 19 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •