Samsung 2012 Plasma Tv-er! :) - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 19 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 365
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fordet at alle andre sine innstillinger kalibrert eller ikkje, er uansett feil for din tv hvis man kunne sjekke REC709 standarden på tven din med disse innstillingene.

Flott at øyemålet ditt er fornøyd då.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Endelig kom PS64E8005 endelig til sin fulle rett når jeg fikk kalibreringstinnstillingene fra flatpanels.dk, helt fantastisk med denne kalibreringen flatpanels.dk hadde beste kalibreringen i fjor også...rart at ingen andre klarer levere bra kalibreringer? vel, cnet's kalibrering var bra også, men ikke i forhold til flatpanels.dk...
    Verden vil bedras...

Det er ganske fantastisk at du tviholder på denne teorien din om at alle tv-er er like når så utrolig mange andre har prøvd å fortelle deg det motsatte over lenger tid. Fint du er fornøyd, men det er garantert mye placebo. Var alle panelene like fra fabrikk ville jo tv-er blitt levert ferdig kalibrerte ut av esken.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han har ihvertfall en plasma så er begrenset kor mye rot man kan stelle i stand uten å ødelegge bildet helt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Han har ihvertfall en plasma så er begrenset kor mye rot man kan stelle i stand uten å ødelegge bildet helt.
    Ødelegge bildet helt, hvordan mener du? Ja, jeg er veldig fornøyd med bildet nå, flatpanels dk sin kalibrering passer i alle fall veldig godt til min tv, om den passer like godt til alle skal ikke jeg uttale meg om, eneste jeg forandra på var å stille kontrast et hakk ned.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flatpanels sin såkalte kalibrering er jo nesten identisk med Film profilen "out of the box"...

Film "out of the box":
    Cellelys: 20
    Kontrast: 95
    Lysstyrke: 45
    Skarphet: 20
    Farge: 50

Flatpanels:
    Skarphet: 10

I tillegg har de endret:
    - Skjermjustering til "Skjermtilpasning"
    - Mpeg- og digitalt støyfiler "Av"
    - Hvitbalanse:
    - B- fra 25 til 24
    - G+ fra 25 til 23
    - B+ fra 25 til 28

Ikke akkurat en massiv forandring fra standard film innstilling altså....

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Flatpanels sin såkalte kalibrering er jo nesten identisk med Film profilen "out of the box"...

Film "out of the box":
    Skarphet: 20

Flatpanels:
    Skarphet: 10

I tillegg har de endret:
    - Skjermjustering til "Skjermtilpasning"
    - Mpeg- og digitalt støyfiler "Av"
    - Hvitbalanse:
    - B- fra 25 til 24
    - G+ fra 25 til 23
    - B+ fra 25 til 28

Ikke akkurat en massiv forandring fra standard film innstilling altså....
    standard film innstilling er jo i utgangspunktet meget god på disse Samsung skjermene, noe en kan lese i tester. Men akkurat de små justeringene til flatpanels gjorde bildet enda bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alexgalaxy
    Jah, enda en strålende test og denne ganger fra HDTVTEST og PS51/60E6500:

Samsung PS60E6500/ PS51E6500 (E6500) Plasma 3D TV Review
    Synd 51 tommeren har så crappy sortnivå, kunne vært et glimrende alternativ til ST50. Bedre bevegelse og så og si ingen retention, det skal man ikke kimse av, spesielt ikke som gamer!

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Synd 51 tommeren har så crappy sortnivå, kunne vært et glimrende alternativ til ST50. Bedre bevegelse og så og si ingen retention, det skal man ikke kimse av, spesielt ikke som gamer!
    Note: While we did not review the smaller, 51-inch Samsung PS51E6500, from past experience the firm’s 51″ models usually have worse black levels than 60-inch-plus versions.
    Er det dette du baserer på at 51" varianten har crap sort nivå ?
    Det var eneste betegnelesen jeg kunne finne i hele testen som nevnte 51" i det hele tatt.

Ok jeg har falt for det og har en slik en i posten (håper den kommer inn i løpet av kvelden)
    Det som bekymrer meg mest nå er denne brumminga, si det sånn er det over 20db i sweet spot skal tvn være jævlig god for at den ikke skal sendt i retur :s

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg baserer det på erfaringer fra i fjor der større modeller hadde bedre sortnivå og det faktum at 51" E8000 er målt til 0,05 cd/m2 (ANSI). Panelet er som jeg forstår det omtrent det samme i begge TV'ene. Ser ikke for meg at E6500 har bedre sortnivå enn toppmodellen. I tillegg foreligger det bruker erfaringer på diverse fora som antyder at ST50 har et betydelig bedre sortnivå, da tenker jeg på størrelse rundt 50". Men for all del, kult hvis jeg tar feil! Da står 51" E6500 på min liste også.
    Har du et rom som er noe opplyst vil du nok bli fornøyd med Samsung, da den ser ut til å dempe refleksjonene bedre enn ST50 og GT50 fra Panasonic. Dette vil mest sannsynlig gi et godt nok sortnivå. Jeg liker (dessverre) å se filmer i mørket, da hjelper ikke antirefleks filteret og 0,05 fremstår neppe som spesielt imponerende.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel nå har nok ikke jeg noe krav til sort nivå så om den er hakket bedre enn en led til samme prisen så er jeg nok fornøyd mao 0.05 høres helt greit ut for meg (leste en led test hos hdtv som målte 0.10 erklært beste led så langt)

Grunnen til at jeg beveger meg inn til plasma nå er at jeg hater ujevn belysning ala clouding
    og jeg finner ingen bakled til en pris jeg kan krabe med til.

St50 blei visst utsolgt fleste steder forrige uke og jeg spiller en del ps3/pc så retention var et hot topic hos meg.
    Og budsjettet var sjefen så det ble 50" og ikke 60" :-(

For stor film opplevelsen har jeg et 90" lerret og projektor (med VELDIG dårlig sort graderinger) i samme rommet, så lys kontroll har jeg og.

Tv'n kommer nok i morgen så håper jeg det står til og ha i hus.
    For øyblikket har jeg bare projektoren så kunne verdt greit og se på tv/spille uten og måtte skalke alle lukene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Vel nå har nok ikke jeg noe krav til sort nivå så om den er hakket bedre enn en led til samme prisen så er jeg nok fornøyd mao 0.05 høres helt greit ut for meg (leste en led test hos hdtv som målte 0.10 erklært beste led så langt)

Grunnen til at jeg beveger meg inn til plasma nå er at jeg hater ujevn belysning ala clouding
    og jeg finner ingen bakled til en pris jeg kan krabe med til.

St50 blei visst utsolgt fleste steder forrige uke og jeg spiller en del ps3/pc så retention var et hot topic hos meg.
    Og budsjettet var sjefen så det ble 50" og ikke 60" :-(

For stor film opplevelsen har jeg et 90" lerret og projektor (med VELDIG dårlig sort graderinger) i samme rommet, så lys kontroll har jeg og.

Tv'n kommer nok i morgen så håper jeg det står til og ha i hus.
    For øyblikket har jeg bare projektoren så kunne verdt greit og se på tv/spille uten og måtte skalke alle lukene.
    Jeg kan vel (nok en gang :P) få skyte inn at jeg fremdeles er fornøyd med bildekvaliteten på min D8005, som etter hva jeg husker ble målt til 0.06cd/m2 for 51"-eren. Som det påpekes så egner skjermen seg best der det er noe lys, men der yter den også veldig bra. Sort fremstår ikke som plagsomt grått før man skrur av lyset, og selv da er det primært nattscener som ikke ser helt bra ut, men det knuser fremdeles LCD/LED-variantene.

Jeg så en del filmer i går, og det slo meg hvor fornøyd jeg egentlig har vært med bildekvaliteten. Faktisk så går jeg nå og vurderer å droppe prosjektet med å få returnert tv-en pga tunerfeil, fordi jeg er usikker på om jeg vil klare å finne en ny skjerm som jeg faktisk til de grader liker bildet så godt på.

Perfekt? Nei. Men lite nok irriterende artifacts til at jeg er over middels fornøyd. Skulle jeg sette fingeren på noe er det vel de samme tingene jeg har påpekt før... litt dårlig sortnivå, forferdelig brukergrensesnitt og antydning til "dirty screen effect", men det er så lite at det er til og med vanskelig å se det om man stirrer etter det.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp håper inderlig det blir bra (ikke at jeg er spess kresen, bare litt :P )
    Budsjettet var ganske låst og jeg satt sånn sett og også så på den veldig billige samsungen til 5k.

Men tenker dette bør være bra tv, kjøpte den på mpx så da kom det hele på 9200 ca med hjem levering.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel da var den i hus :-)

Har enda ikke sett noen spesielle lyter i bildet. men nå har jeg knapt hatt den i en par timer (bank i bordet)

Så langt syns jeg bildet er langt bedre enn den sony led tvn jeg hadde innom i februar.
    Har enda ikke grov kalibrert engang men synes det ser absolutt akseptabelt ut.

Ok skal være med på at sort nivå ikke står til gull medalje men har jeg lys på i rommet så er det ikke noe problem.

Det eneste jeg ka sette fingern på som negativt er buzzingen, definitivt til stede men er jo ikke i nærheta av like høy som projektor vifta og minst halvparten av tida er det egentlig min egen tinitus jeg hører og ikke tvn.

Får ikke pcn til og kjøre ut flytende 24hz materiale uten hakking, men her er det jo som kje t mye rart involvert og skal jeg SE film kjører jeg en blueray isteden. Da slipper jeg og feilsøke drivere og codecer i 6 timer først hehe.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Vel da var den i hus :-)

Har enda ikke sett noen spesielle lyter i bildet. men nå har jeg knapt hatt den i en par timer (bank i bordet)

Så langt syns jeg bildet er langt bedre enn den sony led tvn jeg hadde innom i februar.
    Har enda ikke grov kalibrert engang men synes det ser absolutt akseptabelt ut.

Ok skal være med på at sort nivå ikke står til gull medalje men har jeg lys på i rommet så er det ikke noe problem.

Det eneste jeg ka sette fingern på som negativt er buzzingen, definitivt til stede men er jo ikke i nærheta av like høy som projektor vifta og minst halvparten av tida er det egentlig min egen tinitus jeg hører og ikke tvn.

Får ikke pcn til og kjøre ut flytende 24hz materiale uten hakking, men her er det jo som kje t mye rart involvert og skal jeg SE film kjører jeg en blueray isteden. Da slipper jeg og feilsøke drivere og codecer i 6 timer først hehe.
    Observasjonene dine er vel i tråd med hva vi forventet at du ville finne, så virker som om du faktisk har fått hva du ble "lovet" av oss andre her

Dette er gode skjermer til tross for at sortnivået kunne vært bedre, men som du selv påpeker er det uproblematisk med litt lys i rommet. Hva 24Hz-materiale angår, har du passet på å sette 24Hz ut fra PC-en?

For å få 24Hz må du også aktivere funksjonen som heter "Cinema Smooth" i tv-en. Navnet på den funksjonen er veldig misvisende, for det høres ut som noe som er ment å glatte ut bevegelser. Det er det imidlertid ikke. Cinema Smooth aktiverer 24Hz og gir en riktig 24-bilders framerate, og om den ikke er aktiv så blir det gjort om til 60Hz med en 3:2-pulldown og du får denne "judder"-effekten som du allerede kjenner fra DVD-dagene

Edit: du kan godt bare la Cinema Smooth være aktivert permanent, for den innstillingen trer kun i kraft dersom inn-kilden er 24Hz. 50Hz og 60Hz-kilder behandles som nettopp det.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var bare kjapt innom 'match refresh to framerate' i xbmc og satte på cinema smooth.
    Jeg ser ikke på dette som noe særlig problem og kjøre normalt 60hz fra pcn funker helt ok og 24hz fra ps3 funker helt problemfritt.

Så problemet der ligger neppe i tvn.

Tror jeg trygt kan si det er verre tv'r og bruke 9000 kr på
    Er vel også på tide og kikke på en skikkelig blueray spiller, ps3 hat en tebdens til og lage en helt vill brumme lyd når disken spinner noe som igjen sier at disken havner en smule skjevt..

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer sterkt PS 64E8005 nå:-D

Hvordan opplever folk denne "buzzingen" - er det såpass høyt at det er hørbart på 3,5-4 m ??
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Vurderer sterkt PS 64E8005 nå:-D

Hvordan opplever folk denne "buzzingen" - er det såpass høyt at det er hørbart på 3,5-4 m ??
    Den er der sånn sett dog jeg har bare 50" men til gjengjeld sitter jeg innenfor 2 meter fra skjermen sitter og ser på gamle episoder av leverage med min lx85 sitt master volum på -44, nå har jeg lette høytalere men mcacc innstillingene setter ned volum på de så det bør vel være noe sammenlignings bart.

Jeg blir sånn sett bare mer fornøyd med min 6505, nå har jeg jo ikke kalibrert enda men kan ikke sette fingern på noen farger som ikke føles riktig ut, noe jeg stort sett har kunnet og irritert meg på ved lcd paneler.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På 3-4 meters avstand er "sweetspot" for buzzingen min meget meget lite. Kan tenke meg at "sweetspot" er ett område på ca 20cm når du sitter 4 meter unna skjermen. Sitter du akuratt her vil du høre buzzingen selv ved normalt tv volum, men ellers er den tilnærmet lydløs på 4 meter.

Selv sitter jeg kun 2.5m fra min 60" og da er "sweetspot" for buzzing endel større. Det er ett området på rundt 80cm tenker jeg.

Vet ikke om dette er individuellt eller om alle panelene deler denne formen for buzzing.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm,virker som dette kan variere litt med andre ord!
    Litt dumt da,hvis buzzingen er som verst akkurat i sweetspot da:-?

Er det ingen triks man kan gjøre for evt å redusere dette da ?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å sette en tynn absorpsjonsplate rett bak TV'n?

Side 13 av 19 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •