Samsung 2012 Plasma Tv-er! :) - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 19 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 365
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av magb
    Artig! Synes du forresten innstillingene fra Cnet er bra? Jeg ser de er ganske annerledes enn de jeg har brukt fra hardware.no. Cnet kjører på med mye lavere cellelys men med høyere kontrast. Hardware gjør også mer med fargene.

TEST: Samsung PS64E8005 - Bilde- og lydkvalitet - Hardware.no

De har jo testet E8005, men panelet osv er jo likt så det skal ikke være mye forskjell. Jeg får prøve cnet sine instillinger i kveld hvis jeg får tid

Kan forresten anbefale blandt annet Golf filmen og Jazz festival fra Samsung 3d appen =) De ligger unnder dokumentarer.

Skal sjekke ut hardware sine også, har ikke fått tid enda.
    Syns Cnet fungere bra som utgangspunkt, men fortsatt tidlig enda så skal gå grundigere igjennom etterhvert.

Tar litt tid med alle justeringene, men det er nå litt artig også gitt!

Skal teste ut 3D appen en kveld denne uken

Uansett, en grom skjerm!!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig! Synes du forresten innstillingene fra Cnet er bra? Jeg ser de er ganske annerledes enn de jeg har brukt fra hardware.no. Cnet kjører på med mye lavere cellelys men med høyere kontrast. Hardware gjør også mer med fargene.

TEST: Samsung PS64E8005 - Bilde- og lydkvalitet - Hardware.no

De har jo testet E8005, men panelet osv er jo likt så det skal ikke være mye forskjell. Jeg får prøve cnet sine instillinger i kveld hvis jeg får tid

Kan forresten anbefale blandt annet Golf filmen og Jazz festival fra Samsung 3d appen =) De ligger unnder dokumentarer.
    Det ER stor forskjell på disse skjermene. Har sett 3 skjermer og alle 3 hadde vilt forskjellige målinger... så å kopiere innstillinger kan gjøre vondt verre Men skjermen er meget bra totalt sett!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er klar over at hvert individuelle panel er forskjellig ja Men min erfaring er likevel at hvis man ikke har kalibreringsutstyr eller kan noe særlig om dette så vil kopierte innstillinger + litt finjustering bli mange ganger bedre enn det tv leveres med. Finnes sikkert unntak hvor tv'n levers med gode instillinger (THX- Modus feks), men disse er i ett mindretall.

Tror sjeldent kopierte instillinger gjør "vondt værre", men vet det er lagt ifra optimalt 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Det ER stor forskjell på disse skjermene. Har sett 3 skjermer og alle 3 hadde vilt forskjellige målinger... så å kopiere innstillinger kan gjøre vondt verre Men skjermen er meget bra totalt sett!
    Ja det har du selvfølgelig helt rett i, derfor jeg bare bruker det som et utgangspunkt. Kommer nok til å bruke en god stund med justeringer før alt sitte noenlunde som det skal.

Ser forresten at skjermen klarer seg ganske bra i lyse omgivelser så lenge solen ikke skinner direkte på den, men der sliter jo også de fleste lcd skjermer også så da er vi like langt!

Solgte forresten 60Pk250 til Onkelen og tanta mi og de var strålende fornøyd med å bytte ut den med sin skjerm fra 2006

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vel inndrømme at selv om det er strålende bildekvalitet på Ps60E6505 så buzzer den merkbart med enn min gamle Ps50C7705.

Kanskje jeg har vært uheldig med eksemplaret, så hvordan var dette igjen mtp garanti/reklamasjon?

Kan jeg be komplett om å sende meg en ny skjerm kostnadsfritt og at de henter den gamle grunnet dette?

Når jeg kjører skjemtilpasning og Canaldigital Hdpvr tuner så ser jeg også at det er 2 pikselfeil helt nederst i høyre hjørnet, men når jeg kjører på 16/9 så blir det borte.

Garanti sak hvis Samsung fortsatt har piksel garanti!?

Newcomer Niels sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alexgalaxy
    Må vel inndrømme at selv om det er strålende bildekvalitet på Ps60E6505 så buzzer den merkbart med enn min gamle Ps50C7705.

Kanskje jeg har vært uheldig med eksemplaret, så hvordan var dette igjen mtp garanti/reklamasjon?

Kan jeg be komplett om å sende meg en ny skjerm kostnadsfritt og at de henter den gamle grunnet dette?

Når jeg kjører skjemtilpasning og Canaldigital Hdpvr tuner så ser jeg også at det er 2 pikselfeil helt nederst i høyre hjørnet, men når jeg kjører på 16/9 så blir det borte.

Det du beskriver er neppe pikselfeil. Det er slik hos meg også nå jeg setter tv'n på punkt for punkt. Disse lysene nederst til høyre varierer fra kanal til kanal.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels
    Det du beskriver er neppe pikselfeil. Det er slik hos meg også nå jeg setter tv'n på punkt for punkt. Disse lysene nederst til høyre varierer fra kanal til kanal.
    Ok, godt og høre og når du sier det så ser det ut til å stemme at det varierer ja så da kan vi avlive den påstanden.

Ja da er det bare denne berømte buzzingen da som gjenstår..

Er vel lite å gjøre med det, også syns jeg samtidig det er såpass bra bilde, så jeg vil beholde samme modell som jeg har.

er bare fra en spessiell vinkel jeg merker det, så skal prøve å justere litt på plasseringen så hjelper det kanskje på

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flyttet min inn på et mindre rom i går og merker også endel buzz rett forran skjermen nå, som jeg ikke merket tidligere. Lyden er der uansett om skjermen viser svart eller hvitt. Det merkelige er at lyden er helt borte hvis man ikke sitter midt i skuddlinjen. Legger ved ett bilde som viser hvorfor det ble ett lite problem da jeg flytten den inn på ett mindre rom. Området med buzz ble mye større.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flyttet min inn på et mindre rom i går og merker også endel buzz rett forran skjermen nå, som jeg ikke merket tidligere. Lyden er der uansett om skjermen viser svart eller hvitt. Det merkelige er at lyden er helt borte hvis man ikke sitter midt i skuddlinjen. Legger ved ett bilde som viser hvorfor det ble ett lite problem da jeg flytten den inn på ett mindre rom. Området med buzz ble mye større.
    Ok, ja samme her, midt på så buzzer den. Da ble jeg litt klokere!
    Men til prisen vi betalte så burde det ikke være noen dealbreaker.

Skal man ha tilsvarende størrelse og kvalitet må man bet 10 000,- mer

Syns bilde har blitt skarpere etter timene har gått også, og har skrudd opp kontrasten ganske mye(Kunne ikke dy meg) men sjekker ofte etter tendenser til IR og har enda ikke sett noe til det så kjører på!

Kjører:

Film
    Cellelys 16
    Kontrast 96-99!!!!
    Lys: 47
    Skarphet: 22
    Farge: 50
    Skjermtilpasning

Avanserte innstillinger:

Dynamisk kontrast: Av
    Svarttone: mørk
    Hudfarge:0
    Bare RGB-modus: Av
    Fargerom: Hardware.no
    Hvitbalanse: 25, 25, 20, 20, 23, 24
    10P Hvitbalanse: Av
    Gamma: +1
    Ekspertmønster: Av
    XvYCC: Av (grået ut)
    Bevegelsesbelysning: Av (Grået ut)

Bildealt: Varm1
    Dig og MPEG støyfilter: Av
    Svartnivå for hdmi: Lav
    Film modus Av Får ikke på Cinema smooth pga grået ut!?

Noen konkrete innspill som kan hjelpe på enda mer???

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har buzzingen selv på min PS64, og den er retningsbestemt selvsagt midt i sofaen der som eg sitter og finner kvilen. Hører buzzingen selv ved normalt, så det sliter litt på tålmodigheten. Men sitter man 40 cm til høyre er det godstemning og ingen buzzing. Syntes det der er latterlig på en skjerm t 24 lapper. At buzzingen høres ved normalt volum er vel en reklamasjonssak?

Kjøpte TV på lefdal og har hevet embalasjen, men Samsung har "hjemmehjelp" så vid jeg forstod på kundeservice siden dems.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er klar over at hvert individuelle panel er forskjellig ja Men min erfaring er likevel at hvis man ikke har kalibreringsutstyr eller kan noe særlig om dette så vil kopierte innstillinger + litt finjustering bli mange ganger bedre enn det tv leveres med. Finnes sikkert unntak hvor tv'n levers med gode instillinger (THX- Modus feks), men disse er i ett mindretall.

Tror sjeldent kopierte instillinger gjør "vondt værre", men vet det er lagt ifra optimalt 8)
    Du har vel ikke en Disney DVD/Blu-Ray liggende tilfeldigvis, som Pirates of the caribbean? Evt. noen du kan låne med? Der følger jo bildekalibrering (THX optimizer) med i menyen. Så får du i det minste ordnet lysstyrke, kontrast og skarphet. Farger tar du vel på øyemål, evt. legge ut de seks dollarne blåfilterbrillene koster for å ta hånd om fargene. Det gjorde jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Film modus Av Får ikke på Cinema smooth pga grået ut!?
    Cinema smooth fungerer kun ved 24hz.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avforums sin test av ps51E8000:

Samsung E8000 (PS51E8000) Flagship 3D Plasma TV Review | AVForums.com - UK Online

En meget god test, selv om jeg trodde sortnivået var bedre... Venter spent på målinger av 64" som trolig blir bedre i år også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som folk har tatt sommerferie!

Test av Ps64E8005 på Flatpanels.dk

Samsung E8005 test/anmeldelse - FlatpanelsDK

Alt er strålende stort sett, men jeg må bare si jeg er skuffet over sortnivået, iallefall tallene...Jeg hadde ikke trodd den skulle matche Panasonic helt, men iallefall være noe tilsvarende lik.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jah, enda en strålende test og denne ganger fra HDTVTEST og PS51/60E6500:

Samsung PS60E6500/ PS51E6500 (E6500) Plasma 3D TV Review

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss! Ikke dårlig

Synes forresten bildet ble meget bra med instillingene fra Flatpanels =)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skjer med oppdateringer for PSXXE8005? Kommer jo en ny hver dag? Oppgraderte til 015 i går, og i dag har 016 kommet. Hva gjør alle disse oppdateringene? Finner ingen info rundt dette...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jah, enda en strålende test og denne ganger fra HDTVTEST og PS51/60E6500:

Samsung PS60E6500/ PS51E6500 (E6500) Plasma 3D TV Review
    Endelig noen som er ærlige i reviewene sine i hvert fall. Jeg sitter stadig igjen med inntrykket av at Samsungene også vil være det beste valget i år basert på poster av eiere fra begge. Samsungen ser betydelig kjipere ut på papiret, men det gjorde den i fjor også. Likevel mer fornøyd med bildet på D8005 enn VT30, men jeg furter stadig over defekt TV-tuner :P Noen som har hatt anledning til å teste E8005 eller E6505 sin tuner enda (satellitt). (Bare for å orientere meg om hvorvidt det er verdt å bruke mer energi på å påvise feil, eller bare leve med det og finne meg en ekstern sat-tuner...)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig kom PS64E8005 endelig til sin fulle rett når jeg fikk kalibreringstinnstillingene fra flatpanels.dk, helt fantastisk med denne kalibreringen flatpanels.dk hadde beste kalibreringen i fjor også...rart at ingen andre klarer levere bra kalibreringer? vel, cnet's kalibrering var bra også, men ikke i forhold til flatpanels.dk...

Side 12 av 19 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •