Samsung 2012 Plasma Tv-er! :) - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 19 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 365
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av e-h
    "Noen" tv-er slår seg av om du ikke rører fjernkontrollen på 4t. Problem løst
    Fire timer er da fortsatt ganske lenge.

Newcomer Pesy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonus Faber Venere 3.0 +Venere center + Klipsch RS + EPIK Empire
    Parasound P5 + Yamaha RX-V 3067 + Parasound A21
    Squeezebox touch + Sony Blu-Ray

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Du klarte akkurat å poste linken som var opphavet til meldingene som ble postet før din! :P

Newcomer Pesy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk... Stor heder og ære.

Sånn kan det gå når hele hele familien sliter i ammetåka. :roll:

Per
    Sonus Faber Venere 3.0 +Venere center + Klipsch RS + EPIK Empire
    Parasound P5 + Yamaha RX-V 3067 + Parasound A21
    Squeezebox touch + Sony Blu-Ray

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alexgalaxy
    OK, shall do "Gleder meg"

Men hvis du ikke er happy med Ps64E8005, da må du vel opp i 65VT50 for å få noe som overgår denne skjermen da!?

Kresen sa du!? hehe
    Har du fått tv-en? Hva syns du?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Har du fått tv-en? Hva syns du?
    Heia Bring for århundrets tregeste levering! Får den mandag så skal gi tilbakemld iløpet av neste uke:-)

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    og så er 8005 serien enda mye bedre da
    Virker ikke sånn i år faktisk!

Det virker som VT50 er bare litt bedre enn GT50 som er bittelitt bedre en E8000 så er bittelit bedre enn ST50 som er på lik nivå med E6500 som er bedre enn resten av LED/plasma skjermene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heia Bring for århundrets tregeste levering! Får den mandag så skal gi tilbakemld iløpet av neste uke:-)
    Ja... Må kanskje vente enda lengre... #¤%&#%¤%"&%"&%"5#¤!!!!!!!

Fikk denne mld av Bring nå... Vet dere om dette betyr at Tv´n er skadet eller kun pappen/embalasjen? Blir den sendt eller tilbakelevert leverandør?

Skadet
    Årsak: Skadet før lossing

14.06.2012 10:27

2323 INGEBERG

Sendingen er ankommet terminal og blir videresendt

2323 INGEBERG

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja... Må kanskje vente enda lengre... #¤%&#%¤%"&%"&%"5#¤!!!!!!!

Fikk denne mld av Bring nå... Vet dere om dette betyr at Tv´n er skadet eller kun pappen/embalasjen? Blir den sendt eller tilbakelevert leverandør?

Skadet
    Årsak: Skadet før lossing

2323 INGEBERG

Sendingen er ankommet terminal og blir videresendt

2323 INGEBERG
    Ja.. la ut egen tråd om dette, beklager OT!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette må vel være årets deal? Har lenge vurdert en 50" st50 eller 51" 6505, men er redd for å velge for liten skjerm. Sitter 2.5-3m fra skjermen og ser mye på 720p x264 innhold via pc og premier league via tv2 sumo (nesten samme kvalitet som via hd dekoder kun med litt dårligere bevegelser). Vil skjermen bli for stor for allt annet innhold enn blu-ray 1080p? Eller er det bare å slå til?

Komplett.no - Samsung 60" 3D Plasma Smart TV PS60E6505

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan jeg melde fra at det er for sent å si noe som helst negativt om tv'n for nå er den bestilt! 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magb
    Da kan jeg melde fra at det er for sent å si noe som helst negativt om tv'n for nå er den bestilt! 8)

Jeg benytter angrefrist på Ps64E8005 og klinte til selv på Ps60E6505. er 12000,- i prisforskjell liksom så det sier seg selv!

Kanon pris!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette må vel være årets deal? Har lenge vurdert en 50" st50 eller 51" 6505, men er redd for å velge for liten skjerm. Sitter 2.5-3m fra skjermen og ser mye på 720p x264 innhold via pc og premier league via tv2 sumo (nesten samme kvalitet som via hd dekoder kun med litt dårligere bevegelser). Vil skjermen bli for stor for allt annet innhold enn blu-ray 1080p? Eller er det bare å slå til?

Komplett.no - Samsung 60" 3D Plasma Smart TV PS60E6505

Mottatt din enda? Isåfall hva syns du? (Jeg har stort sett bare hørt positivt om den på nett, men kjøper usett)

Jeg har jo hatt "griseuflaks" med leveringen min både på denne og Ps64E8005 som jeg avbestilte. Fikk mld om at Ps64E8005 både var forsinket og skadet og idag fikk jeg mld fra Tollpost at Ps60E6505 var forsinket også!

Jaggu best skjermen leverer!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Brukte Komplett pick up point så tv'n har stått i hus i snart 48 timer 8)

Hva skal jeg si, jeg har aldri sett ett så bra bilde som dette før, er ekstremt fornøyd. Men det skal sies at jeg ikke har allverden å sammenlikne med. Tv'r jeg har sett under kontrollerte forhold (ikke Elkjøp for å si det sånn): 50" vt30, 60" Lg Plasma 2011 semi toppmodell, + div Led/lcd i alle størrelser. Ingen av disse har noe å stille opp med hvertfall.

Er heller ikke plaget med noe særlig Buzzing, selv om det kan høres i noen bestemte possisjoner i rommet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Brukte Komplett pick up point så tv'n har stått i hus i snart 48 timer 8)

Hva skal jeg si, jeg har aldri sett ett så bra bilde som dette før, er ekstremt fornøyd. Men det skal sies at jeg ikke har allverden å sammenlikne med. Tv'r jeg har sett under kontrollerte forhold (ikke Elkjøp for å si det sånn): 50" vt30, 60" Lg Plasma 2011 semi toppmodell, + div Led/lcd i alle størrelser. Ingen av disse har noe å stille opp med hvertfall.

Er heller ikke plaget med noe særlig Buzzing, selv om det kan høres i noen bestemte possisjoner i rommet.
    Fett fett, får min imorgen. Planen var å få ny skjerm til EM, men får den da til kvartfinalene iallefall

Høres bra ut! Den er nesten identisk som E8005 på bildekvalitet, og det er jo ikke akkurat en ulempe for og si det sånn, så dette blir nok bra!

Hva kjører du kontrasten på i innkjøringsfasen og er den ok mtp lysstyrke?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper den er ganske identisk som E8005 når det gjelder lysstyrke (og det meste annet egentlig), jeg har hvertfall ingen ting å klage på i min stue.

Jeg har ikke noe skikkelig kalibreringsutstyr så jeg tok utganspunkt i disse instillingene og så småjusterte jeg litt. Kjører kontrast på 80 nå og tror jeg kommer til å holde meg noe rundt det. Passer litt ekstra på kanallogoer, statiske bilder osv nå i innkjøringsfasen, og så kjører jeg gjennom Avatar endel ganger. (fyller hele skjermen).

TEST: Samsung PS64E8005 - Bilde- og lydkvalitet - Hardware.no

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plages dere mye med reflekser/regleksjoner fra belysning og vinduer på disse tvene? Går det greit å se på tv under høylys dag?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe refleksjoner er det når sola står rett inn i rommet, men det er fullt mulig å se på tv. Min E6005 tok plassen til en 6-serie Samsung led fra 2010, og selv om lcd/led skal være vesentlig bedre på dette området vil jeg si forskjellen er noe å snakke om.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått min PS60E6505 i hus og lekt litt med den noen dager!

Som forrige gang jeg kjøpte plasma (Ps50C7705) ble jeg også nå litt skuffet de første timene, før skjermen fikk satt seg.
    Jeg syns ikke den var skarp nok og sortnivået var helle ikke så mye å skryte av.

Dette var dog mitt førsteinntrykk i solsteiken...Dette forandret seg også veldig fort... Nå som skjermen begynner å få noen timer på baken så er det akkurat som at den blir bedre og bedre sånn som min forrige skjerm gjorde! (Vet ikke hvorfor men sånn føler jeg det iallefall)

Jeg er ikke noe proff til å kalibrere så har tatt utgangspunkt i Cnet.com sin kalibrering, og finjusterer litt selv på det jeg føler jeg selv kan merke forskjell på (Jeg vet det ikke er så lurt og hver skjerm er forskjellig osv, men det ble iallefall bedre enn å ikke bruke innstillingene)

Jeg driver fortsatt å prøver meg frem og bruker selvsagt "movie settings"

Når det gjelder gamma så har jeg ikke bestemt meg enda hva som ser best ut for med med 0 eller +1, men foreløpig bruker jeg +1. Jeg syns også sortnivået ble markant bedre når jeg la om "sortnivå via hdmi" fra normal til lav. Mulig jeg mister detaljer av dette, men jeg kan foreløpig ikke se noe til dette!

Cellelys har jeg på ca 14-15 og kontrasten blir faktisk på over 95 når den er ferdig innkjørt!

Jeg har kjørt delvis med kontrast på 97 over små perioder for å booste kontrasten, og kan ikke se noe spør av IR faktisk så det er bra!

Dette er jo den verste tiden mtp plasma tv da det er lange lyse dager, så jeg syns ikke bilde blir optimalt da det er direkte sollys mot skjermen som er tilfelle noen timer på ettermiddagen i min leilighet. (Ikke mange mnd i året i Norge)

Den er dog mye bedre enn min forrige plasma LG60Pk250 og min forrige lcd samsung M86, så dette overlever man. (Det skal sier at det er kun vel fullt sollys mot skjermen/i rommet det blir gjennskinn)

Når solen forvinner og spessielt når mørket faller på blir det helt sinnsykt bra bilde!

Når jeg så på EM studio på Nrk1 HD igår så det ut som Tom Nordli faktisk var inni skjermen min et øyeblikk (Gleder meg til å se Scarlett Johansen i 1080P), og sortnivået er det beste jeg har hatt av tv iallefall!

SD er også bra så lenge du styrer unna Canal 9, men på HD er den helt rå!

Så min foreløpige konklusjon er at du får utrolig mye for pengene. (Kjøpte den for 12 000,- EM tilbud komplett)

Ps. Testet 3D også, men ikke mye. Jeg syns det så bra ut, men her har jeg ikke testet mye!!

Alt i alt så er skjermen helt kanon ifølge mitt førsteinntrykk

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig! Synes du forresten innstillingene fra Cnet er bra? Jeg ser de er ganske annerledes enn de jeg har brukt fra hardware.no. Cnet kjører på med mye lavere cellelys men med høyere kontrast. Hardware gjør også mer med fargene.

TEST: Samsung PS64E8005 - Bilde- og lydkvalitet - Hardware.no

De har jo testet E8005, men panelet osv er jo likt så det skal ikke være mye forskjell. Jeg får prøve cnet sine instillinger i kveld hvis jeg får tid

Kan forresten anbefale blandt annet Golf filmen og Jazz festival fra Samsung 3d appen =) De ligger unnder dokumentarer.

Side 11 av 19 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •