Samsung LCD + lydplanke elektomagnetisk støy

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer runejj sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung LCD + lydplanke elektomagnetisk støy

Naboen min har en Samsung lcd tv ( husker ikke model navnet i farta )
    Lyden i tynne tver er som kjent ofte ubrukelig, så jeg tipset han om å kjøpe en lydplanke. Vi fant en grei og billig på Komplett : Komplett.no - Samsung HW-D350 soundbar Lyden blei selvsagt mye bedre og god nok for han sitt behov
    Men etterhvert dukket problemene opp. Tv signalene på TvN, BBC +++ begynte å bli borte eller dårlig. Tv2, Nrk +++ var bra. Så vi ringte Canal Digital for hjelp og en service mann kom å byttet antenne kabel til en bedre skjermet en og problemet ble borte.
    Etter service mannen hadde dratt skrudde vi på tv og lydplanke og problemet kom tilbake. Fortsatt dårlige signaler på ca. halvparten av kanalene. Det var da vi skjønte at det var lydplanken som ødela signalene. TvN HD har klart bilde når lydplanken er skrudd av men blir svart eller full av store pixler med lydplanken på!
    Jeg sendte en mail til Samsung om problemet og spurte hvorfor ikke lydplanken deres er skjermet mot elektromagnetisk støy og om de hadde en løsning. Svaret jeg fikk var: "Ja soudbaren avgir elektomagnetisk støy. Prøv en annen kabel" Noe som ikke har fungert..
    Er det noen som har en lur løsning på problemet?? Burde ikke en Samsung lydplanke fungere knirkefritt på en Samsung tv?

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flytt kabelen? Større avstand mellom planke og tv? test en enda bedre antenneledning?

Newcomer runejj sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Planken må over en halv meter fra tv før det blir bra nok forhold. Og det blir helt feil med tanke på lyd og utseende. Noen som har tips på en godt skjermet antenne kabel?
    Det kan jo også være idtv kortet som blir forstyrret for alt jeg vet...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •