Pioneer gjennopptar sin produksjon av Plasma Tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Pioneer gjennopptar sin produksjon av Plasma Tv

Hørte i dag i samtale med en selger på Expert som faktisk kunne litt om evnet tv ( skjelden vare ) at Pioneer nå skulle gjennoppta produksjon av Plasma tv under eget merkenavn.

Er det noen som har noe mere utfylende info om dette ???

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Hørte i dag i samtale med en selger på Expert som faktisk kunne litt om evnet tv ( skjelden vare ) at Pioneer nå skulle gjennoppta produksjon av Plasma tv under eget merkenavn.

En selger på Expert som kan litt...? Skeptisk...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ha vært den nye snåsa mannen du har snakket med. Finnes ingen informasjon om at de skal gjenoppta noe som helst.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mulig det er at han har fanga opp at dem skal lage LCD, det tror jeg har hørt dem skal iallefall.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,978
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmmm.. Skeptisk..
    Men ingenting hadde vært bedre imo..

Men han mente ikke de nye Sharp modellene da? som selges under "Elite" navnet til Pioneer?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har jeg liten tro på. Kan godt hende Pioneer kommer tilbake på TV markedet, men kan aldri tenke meg at det blir med plasma. Plasma er på vei ut. De bruker for mye strøm og OLED vil garantert i første omgang overta.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje Panasonic skal lage TV for de med Pioneer på fronten....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt mulig det ikkje trengs hvis Panasonic sin VT50 følger trenden med bedre sortnivå enn ST50 som allerede e helt kanon.

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingenting hadde vært bedre om dette stemmer, og selv om det er bare en selger på Expert som nevner dette så skal en ikke avfeie det helt uten videre da flere representanter for butikkene reiser rundt på diverse seminarer om hva som skal komme osv.

Er nok mye prat og sladder på slike seminarer ville jeg tro...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Det har jeg liten tro på. Kan godt hende Pioneer kommer tilbake på TV markedet, men kan aldri tenke meg at det blir med plasma. Plasma er på vei ut. De bruker for mye strøm og OLED vil garantert i første omgang overta.
    Litt lita troa på at OLED kommer, mer at det kommer en "forenkla" utgave av den teknologien. Blir som EDGE LED (som de fleste er nå), det er jo egentlig en gammel LCD teknologi.... bare bytta lampeteknologien.

Plasma vil ikke dø så lenge de har så balletak på markedet som de har nå. Eneste innvendigna jeg har, men det er fortsatt "best på plasma, er panorering og skarphet i bildet når det skjer.

Tror ikke Panasonic legger ned plasma avdelinga si før de har samme overtaket på enste teknologien de satser på. Men slik det er nå, så selger jo Panasonic merkenavet sitt i de 1000 hjem. Vinner tester over alt, og da er det veldig lett for folk å tro at resten av dems sortemang er knall bra.. som f.eks bluray spillere (som faktisk er ganske bra, selv om de veier 2kg og har plastfølelse deluxe) og varmepumper o.l.

Utrolig hvordan markedet påvirkers av gode produkter, men Panasonic tjener ikke mye på Tv'ene sine nå tror jeg. (med tanke på kostnadene plasma er kjent for.).

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oled kommer jo til neste år, kansje noe på slutten av dette året.

Men Oled kommer til og koste en stor slump med gryn :-(

Selv er jeg litt skeptisk til om Pioneer kommer tilbake.
    Men om de faktisk gjør det så håper en jo de har noe nytt i sekken som tar plasma teknokogien et steg videre :-)

Panasonic sine plasma skjermer er jo nå oppe i teten i de prisklassene de har :-) And misa like panasonic sine plasmaer. Mye strøm eller ikke

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut fra økonomiske betraktninger kan jeg ikke tenke meg at Pioneer starter opp plasma tv igjen. Panasonic har blødd big time på sin plasma satsning (50 milliarder?) og ingen går frivillig inn i noe sånt på nytt. Pioneer hadde gode produkter men solgte til høyende av markedet (ikke volum).

Nei, alt taler for at Pioneer faktisk tok en svært riktig beslutning på riktig tidspunkt...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja de sier så mangt de som jobber på Expert/Elkjøp/Lefdal

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Litt lita troa på at OLED kommer, mer at det kommer en "forenkla" utgave av den teknologien. Blir som EDGE LED (som de fleste er nå), det er jo egentlig en gammel LCD teknologi.... bare bytta lampeteknologien.

Plasma vil ikke dø så lenge de har så balletak på markedet som de har nå. Eneste innvendigna jeg har, men det er fortsatt "best på plasma, er panorering og skarphet i bildet når det skjer.

Tror ikke Panasonic legger ned plasma avdelinga si før de har samme overtaket på enste teknologien de satser på. Men slik det er nå, så selger jo Panasonic merkenavet sitt i de 1000 hjem. Vinner tester over alt, og da er det veldig lett for folk å tro at resten av dems sortemang er knall bra.. som f.eks bluray spillere (som faktisk er ganske bra, selv om de veier 2kg og har plastfølelse deluxe) og varmepumper o.l.

Utrolig hvordan markedet påvirkers av gode produkter, men Panasonic tjener ikke mye på Tv'ene sine nå tror jeg. (med tanke på kostnadene plasma er kjent for.).
    Tror du har gått glipp av noe. OLED har allerede kommet og vist frem på flere messer. Vil være i butikkene i Norge innen høsten.

Plasma vil garantert forsvinne i større og større grad. Panasonic har allerede begynt å forbedre seg på dette og mye tyder på at 2013 vil være det siste året de produserer plasma. De har sagt at de vil produsere plasma frem til da. OLED vil overta. Mye tyder på at OLED vil bli bedre på det meste, men det er uansett ikke avgjørende. Det er ikke nødvendigvis det beste som overlever.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det er vanskelig å forutsi hvor lenge plasma har igjen. Så lenge det finnes et marked så vil det også produseres. De har holdt på med dette "Plasma er på vei ut" i hvert fall de fem siste årene, og produksjonen og salget har kun gått oppover Så lenge den trenden fortsetter vil det ikke dø ut, det er jeg temmelig sikker på.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Jeg tror det er vanskelig å forutsi hvor lenge plasma har igjen. Så lenge det finnes et marked så vil det også produseres. De har holdt på med dette "Plasma er på vei ut" i hvert fall de fem siste årene, og produksjonen og salget har kun gått oppover Så lenge den trenden fortsetter vil det ikke dø ut, det er jeg temmelig sikker på.
    Enig. Bildekvalitet/pris - ratioen på plasma har nok vært en utslagsgivende faktor. Når (eller rettere sagt hvis) OLED gir bilder som forhåpentligvis banker plasma på det meste og koster marginalt mer eller like mye kan man trygt si at teknologien er overflødig.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er Sharp og Pioneer som sammarbeider

Pioneer gjenoppliver TV-satsingen - Teknofil.no

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blueline
    Det er Sharp og Pioneer som sammarbeider

Pioneer gjenoppliver TV-satsingen - Teknofil.no
    Og selvsagt var det ikke plasma. Det ville være å skyte seg selv i foten.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3 år gamle nyheter som aldri kommer til Europa. Forutseende den Expert mannen. Og Sharp har eiendeler i Pioneer og dette er bare gjenbruk av en logo og en helt annen teknologi.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •