Sony hx720 - erfaring?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer skumlerud sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony hx720 - erfaring?

Er på jakt etter ny 46 tommers tv. Lefdal har god pris på Sony 46hx720 nå. Er det noen som har erfaring med denne?

Skal brukes mest til HD-materiale og til Xbox 360. Lyd er uviktig, da den går via anlegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Havnet på denne selv etter å ha prøvd to Samsung-modeller (D6757, D7005) og én Philips (6626).

Samsung TV'ene har dessverre store problemer med hakkete bilde, en firmware-feil som er godt omtalt her på forumet.

Er veldig godt fornøyd med Sony TV'en, nå lander jeg nok på den. Et totalt sett mye bedre TV en alle de andre tre jeg har hatt i hus.

Sony har noe enklere kvalitet på menyer, stusselig EPG og mer begrenset Smart-TV funksjoner om dette betyr noe. Savner også mulighet for en direkte favorittliste på kanaler (bruker Riks-TV direkte, og må slette kanaler for en kort turnaround på kanalsurfing). Den har en favorittfunksjon som kan brukes på det meste av kilder, f.eks kan YouTube plugin vises i favorittlisten. Men du må inn et par ekstra trykk for å finne listen.

Egentlig har modellen bare et stort minus. Men dette ble et mindre kompromi i jakten på et godt LeD-TV som faktisk leverer forventet bildekvalitet til prisen. Modellen har nemlig ikke sideinnganger (noen veldig få, HDMI men for videokamera osv.).

Det betyr at TV'n på vegg må bygge mye mer ut enn hva kabinettet tilsier. Skjønner virkelig ikke hvorfor Sony har gjort det slik på denne modellen. Kabinettet på EX720 (som er et hakk ned) har alle inngangen fra sidene. Du må opp til HX820 for samme bildekvalitet og alle innganger sideveis.

Har nå kjøpt inn vinkelkoblinger, så da kan TV monteres ca 30mm fra vegg.

Ellers er bildekvalitet og mulige justeringer veldig bra. Synes flyten i bevegelse, både horisontalt og vertikalt, er klart bedre enn Samsung-modellene. Blu-Ray bildene blir helt kanon. En annen detalj jeg likte, var at alle mulig bildeinnstillinger også kan gjøres på inngangen fra Media-PC via DVI->HDMI (Funket ikke på Samsungs modeller, der ble det begrensninger på enkelte ting som motion flow osv). Har ikke prøvd om dette funker på VGA.

Har ikke brukt TV'n til gaming, så kan ikke melde noe her.

Lyden fra kabinett er også klart best av nevnte modeller. I tillegg null forsinkelse ved optisk ut fra TV til forsterker (bruker da TV'n som kilde-hub). På Samsung-modellene var dette langt fra optimalt, greide aldri å få bort en mikroskopisk forsinkelse.

Andre mindre ting som en setter pris på: veldig raskt av/på, bra IR-rekkevidde på fjernkontroll, app'ene går faktisk rundt (testet med kablet gigabit, og navigering og start/stop i f.eks YouTube-plugin, video-RSS osv kjører mye raskere enn Samsungs Smart-TV). Tekst-TV vises i 4:3 format, med sendingen ved siden.

Kjøpte TV for 11990 og hadde ikke PS3 fra før, så synes det var et godt tilbud. Enda bedre ble det da Lefdal satte ned prisen til 8990,- før mine 30 dager på returrett gikk ut....

Alt i alt vil jeg definitivt anbefale denne modellen fremfor f.eks Samsungs tilsvarende modeller i samme prisklasse.

Om du vil opp til HX820 så vær obs på at Sonycenter nå har en overraskende god pris (14000 for 46").

Newcomer skumlerud sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for utfyllende svar!

Hadde prisen fortsatt vært 8990,- kr, som den var da jeg postet hadde jeg nok gått for denne - men dessverre så har den nå gått opp til 11990,- kr.

Får vente å se om den kommer ned igjen i pris.

Noen som har noe å melde om input lag?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonycenter kjører enda "final call" salg og selger denne til 9999,-
    iPaper

Lefdal matcher sikkert prisen om du spør i butikken.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •