Top tv 2012

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18

Tråd: Top tv 2012

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Top tv 2012

Hei, jeg poster denne tråden med et håp at folk bidrar til å dele kunnskap om hva de beste nye tvene så langt 2012 kommer til å bli.

Jeg har jo sett sony, Lg, sharp og samsung kommer med ganske bra tv.

Har dere noen synspunkter om hvilke tv 2012 kommer til å bli best?

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter med god tro på Panasonic VT50 med mindre di ikke kommer med en like stor flause som på VT30.

Ellers, så gleder jeg meg også til å se Sharp sin 70" med egne øyne. Er bare redd for att sortnivået blir for dårlig som på alle andre LED/LCD
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil trolig være de gamle traverne med Panasonic sin VT50 serie (GT og ST også ihht tester sålangt) og Samsung sin plasma 8 serie.

Ellers er jo Sony alltid med i toppen med sine bakbelyste led/lcd tv´r (toppmodeller) men disse er dyre!
    Sharp har jo også sin bakbelyste led/lcd 70" 8 serie som ser veldig spennende ut til en fornuftig pris!

Philips sin 9 serie er jo alltid bra, men dyr.

Hvis Panasonic sin VT50 eliminerer problemene fra VT30 serien ser jeg for meg at den fort kan trone øverst!

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med LGs nye NANO LED tv? Ser ut til å bli meget bra

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Hva med LGs nye NANO LED tv? Ser ut til å bli meget bra
    Venter i spenning, å tar hele tven med en klype salt
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter i spenning som bare det, tror mange tver lanseres nå de to første månedene.

Ellers har jeg litt tro på den nye modellen til sony HX855. Skal vist være mye bedre enn HX823. Men mangler led bakbelysning.

Ellers kommer LG med noe helt rått, ivhertfall på design.

Er litt skeptisk til Samsuns ES serien til nå, men gjenstår å se.

Skal kjøpe meg TV i løpet av april/mai, men vet ikke hva. Er villig til å gi maks 22 000 kr. Ønsker å ligge på 18 000 - 20 000 kr.

disse tvene har jeg vurdert:
    Sony 55" 3D LED Smart-TV KDL-55HX855 - Elkjøp

Sony 55" 3D LED-TV KDL-55HX923 - Elkjøp

Samsung 55" 3D LED Smart-TV UE55ES8005 - Elkjøp

LG 55" 3D LED Smart-TV 55LM760T - Elkjøp

Det er vel HX923 som sies å være best pr i dag på bildekvalitet (det som betyr mest). Men de andre har ikke gjennomgått erfaringen hittill.

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med jeg kommer til å kjøpe ny tv senere i år. Kommer til å vurdere Panasonic og Samsung plasma nøye opp mot hverandre. Blir spennende å følge med med på tester og brukererfaringer fremover, så får jeg ta et valg mot slutten av året.

OLED virker jo veldig lovende, men teknologien trenger sikkert litt tid på markedet for å modnes og komme ned på en akseptabel pris. Lurer også på hvordan spilling blir på slike skjermer. De skal jo være mye mindre avhengig av bildebehandling enn LCD-skjermer, så de bør jo i teorien ha lavere "input lag".

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er LG LM860 ute:
    LG 55" 3D LED Smart-TV 55LM860V - Elkjøp

Har den full led bakbelysning? Virker som....kan denne matche seg mot Sony HX923 på bildekvalitet?

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke toppmodellen, den heter 960v eller noe, kommer sikkert til å ligge på 26/27tusen eller noe, det som er positivt med disse LG modellene er at de har passiv 3D noe som er interresant for en stuetv da man ikke trenger bruke en halv mill på nye briller.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yes, det er jeg klar over. Men toppmodellen kommer ikke før om lenge.

Men jeg lurte på om det var kant led eller ikke, stoler ikke på alt elkjøp sier heller:

Dette sier de om LG LM860V:
    Oppgradert baklysteknologi som dimmer lokale soner i LED-baklyset for mindre lyslekkasje og bedre kontrast når du ser på TV. LGs Triple XD-bildemotor og Clear Motion Index 800-bildebehandling leverer et krystallklart bilde med tydelige detaljer, glidende bevegelser og naturlige farger uansett hva som spilles av på skjermen.

Halvfeils full bakled ?

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, litt usikker, hva står det på LGs hjemmesider?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk lyst på å vite litt mer om de nye LG-modellene som nå de siste dagene har dukket opp på Elkjøp og Lefdal, så jeg sendte en mail til LG Norge, men fikk da tilbake (sistat fra mailen):

"Demmodellen LM760T har eller blir sluppet ut i England, men vi har ingeniformasjon om eller når en Nordisk modell blir sluppet. Så når det gjelder dinforespørsel har vi pr dags dato inegn informasjon om den modellen."

Men jeg fant nå litt info på UK-sidene: http://www.lg.com/uk/tv-audio-video/televisions/3d-tv.jsp

Det som hadde vært interessant å vite er hvordan disse TVene er med gjenskinn bl.a. Ser ut ifra de bildene og YouTube-klippene jeg har sett at det kan tyde på det kan by på litt reflekser i forhold til de 2011-modellene (LW550/650).

Men uansett, synes det var merkelig at LG i Norge ikke hadde noe info på disse når de blir solgt her til lands, det står til og med på spesifikasjonslisten på Elkjøp/Lefdal at de er sertifisert mot Canal Digital (til og med DVB-S2 på LM860V).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, nå går jeg sur. Nå ser det ut til å være en kjempeår med gode tver.

Ta en titt her for hva som er salg i Norge. Nå har jo de fleste kommet ut med nye modeller:

TV - Elkjøp

Hva skal jeg velge????

Det frister med toppmodelen til LG, men prisen er jo hele 30 000 kr for 55 tommer. Blir for dyrt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Maste litt mer på LG nå, og ifølge dem så om Elkjøp og Lefdal har disse modellene, så er de paralell/grå-importert fra England. Faren for å kjøpe dem var at man ikke kunne bruke CAM direkte i TVen. Pluss at det ikke var noe direkte support på TVene her i Norge, så om noe skjer med TVene må det gå via forhandleren, som da sikkert må ta det med det landet den er importert fra.

...om det skulle være av interesse å vite :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for info, ja slikt er jo godt å vite. Spesielt når man har tenkt å betale litt for en TV. Da forventer man fremtidig god og enkel service dersom det skulle være noe. Men igjen, kjøper man via elkjøp så er det vel dem som tar seg av saken vil jeg tro. Men så kan jo det hende man sitter uten tv i flere mnd :P

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff, er så kjedelig å se de nye TV'ene. Når man kjøpte en relativt bra toppmodell i fjor .

Men dette blir uansett bra, Panasonic sier dem har "løst" problemet ved litt uskarpe bilder i panorering. Har dem gjort det på en duganes måte, så må jeg si at VT30 TV'en min fort kan bli en TV nr 2 .

Jeg har dog vært utrolig heldig med min VT30 TV, men hvem vet, feilen kan vel komme på den også .. the greeen blooooooob! :P.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja har sett på panasoinc 65 plasma tommeren, vt50 So nice so nice.

er det bare meg eller føler dere også at 55 tommer blir mindre og mindre for hver dag? :P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •