Test av Sony HX855?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 7 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 128
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Test av Sony HX855?

Finnes det noen tester om sony hx855? Vurderer å kjøpe denne tven, men så ser jeg også HX923 som har bakled, dog litt stivere pris.

Det virker som om HX855 skal vist være bra, men igjen kant led.
    Vil det ha stor betydning med dagens teknologi?

En ting jeg ikke skjønner, hvorfor skjører ikke alle så å si bakled på alle tver?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bro84
    Finnes det noen tester om sony hx855? Vurderer å kjøpe denne tven, men så ser jeg også HX923 som har bakled, dog litt stivere pris.

Det virker som om HX855 skal vist være bra, men igjen kant led.
    Vil det ha stor betydning med dagens teknologi?

En ting jeg ikke skjønner, hvorfor skjører ikke alle så å si bakled på alle tver?
    Hvor stor betydning det har varierer svært fra modell til modell. Dagens LED-teknologi er på ingen måte perfekt.

Bak-LED er mindre utbredt fordi det også er dyrere.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom jeg kjøpte Sony HX855, finner jeg dette forumet på engelsk: Lover GODT

They had the 923 next to the 853 in a very low lit space and a Samsung with the ultra slim silver bezel ( can't remember the model think it was an 8000 ) right next to it . Normally I take pictures when i go to trade shows but we had to sign something before we went in about privacy issues . Mind that didn't stop my college taking pictures of me playing on a playstation Vita ( which is pretty decent by the way )

They were showing a 2D clip of a Japanese lady dressed in white against a pitch black background .There was virtually no difference between the 923 and the 853 . If anything the 853 in my eyes looked ever so slightly sharper . The Samsung on the other hand had lots of bleeding (grey mist) round the edges in dark scenes . There was no noticeable bleeding on the 853, and like I said it was in very low lit conditions . Next to this the had last years sonys 55" and then the 853 showing 3D clips of underwater scenes and outdoor scenes with trees etc . The difference was HUGE it was almost like the rez had been cranked up by 400 % . It was soooo much crisper ,far more detail in both the foreground and especially the background. I spoke to the guy who was doing the demo after everyone had left , as I've seen him in the past . And he was quite genuine and said they hadn't messed with any settings and it really is that much better . Another thing that was really impressive was how their new engine dealt with low rez videos i.e YouTube etc . It totally cleaned up the smoothness of the image and gave it a more broadcast quality image . Quite remarkable for Sony . For a long time Sony have been seriously lacking behind Panasonic but now they've got a real contender ! Saying that I wonder how the 853 will do in a head to head with a VT50

Wait for a KDL-HX853 later this year, or buy an HX-723 now? | AVForums.com - UK Online

Bare vente i spenning til den kommer 11 mai.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste tven som får top score av trusted reviews

Sony KDL-46HX853 review - TV - Trusted Reviews

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som alltid høres det fint ut på papiret, en flott skrevet novelle med øyemål som fundament. Knapt en tv med under 9 i score for tiden der borte så skal forferdelig lite til for å bikke opp til en 10er.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Som alltid høres det fint ut på papiret, en flott skrevet novelle med øyemål som fundament. Knapt en tv med under 9 i score for tiden der borte så skal forferdelig lite til for å bikke opp til en 10er.
    Dont be such a hater

Men dersom du i tillegg sammenligner prisen? bør det ikke ha litt å si mot de tvene som koster over 20 000?

Men ja, flere tester må ut før man kan konkludere noe fult ut. Det er forskjell på 10 og 9 i score!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg bare sier at når man kan spy ut 6ere og 10ere basert kun på øyemål uten å ha med noen form for målinger, så blir dette som å leie en helt gjennomsnittlig kunde med gode skriveegenskaper for så å be han beskrive det han ser, uavhengig om han vet noe som helst om tver. Men hvis denne tven har rundt 0.03 ukalibrert sortnivå, minimalt med clouding, helt grei innsynsvinkel, lav input lag på rundt 30, riktig fargegjengivelse iforhold til REC709 begynner det hvertfall å ligne noe her.

Hvis den har det som beskrevet ovenfor til en vettug pris så er det bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må jo lese testen da

Husker ihvertfall en inputlag på 30 stod det der.

Fant flere tester, som gav den top score. Men venter på flatpanels hva de sier

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare vente å høre hva flatpanels sier, har stått på testbenken der et par uker nå.

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung E8005 LED fikk jo "top anbefaling", eller hva de kaller det. Kan aldri i min villeste fantasi tenke meg at HX855 er noe dårligere, så da må det vel bli "top anbefaling" på den også.

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Denne skjermen gav Trusted rewievs 10 av 10... Tror jeg skal begynne å stole mer på flatpanels og HDTVtest gitt!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, var jo litt bob bob fra denne testen.

Uansett, får tven i dag. Så gjør jeg min vurdering

Forventet gjennskinn og ikke fult så bra plattform på APPS. Så sånn sett ble jeg ikke overrasket. Men igjen, kan faktisk kritiserer dem på noen områder med sine tester. Hvorfor slå av Led dynamic control når dette er baserer seg på lokal dimming. I tillegg så sier de ikke noe om svartnivået med dimming?

Det andre som overasker meg er kritikken over 3D hvor flatpanels er de eneste som faktisk sier at 3D teknonoligen er så å si den samme som i fjor? Der reagerer jeg litt da. Men det gode er at jeg kjenner godt 3d tekonologien til de gamle tvene. Så jeg får virkelig ta en vurdering der i kveld.

Alle andre forumer og tester nevner at denne tven skal vist være suveren på gaming for en led tv, med lav input lag. Flatpanels nevner overdrive gaming? Hva er det?

Eller skorer jo den bra på bildekvalitet som den er kjent for og skal vist være en oppgradering fra modellene i fjor.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Subjektive tester<Måleapparater. Betyr ikkje at man ikkje kan bli fornøyd for det. Kommer bare an på kor kresen man er.

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som denne testen la veldig stor vekt på smart-tv funksjoner, apps og lignende, og at den fikk mye trekk for nettopp dette. Fikk jo derimot endel skryt for lyskontroll, som edge-LED ofte sliter med.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folkens, fikk Hx855 i går. Denne tven er my baby girl fremover. Den er himmelsk på alle fronter. Designet er utrolig, samt bildekvaltieten. JEg skjønner ikke hva folk klager over menyen??? kanske fordi jeg er vant til ps3 meny, men denne er bedre enn vanlig ps3 meny. Bildekvaliteten er suveren på alle fronter. Gjennskinnet var ikke ille i det hele tatt slik flatpanels hevder. Min mening da.

Har ikke fått prøvd 3d, må vente til jeg får kjøpt briller. Ellers er jo lyden litt bedre enn de fleste led tver. Men uansett, skal man ha skikkelig lyd så må man investere i det separat.

Apps? Har ikke gått så mye inn å dem, men tror ikke jeg kommer til å gjøre det så mye fremover uansett ettersom jeg kobler pcen så å si konstant til tven. BRuker det pcen har. GAMING? Battlefield 3 gikk suverent glatt, no lag eller noe slikt.

Prøvde å se etter clouding, fant ikke. Prøvde å være streng. Sort nivået er utrolig bra. Hvit nivået fungerte best på animasjonefilm. Fargene er himmelske. Alle disse konklusjonene er basert på standardinstillinger, har ikke orket å kalibrere noe som helst der.

Hos meg får den top! Dama elsker den, hun synes jo den ligner på en giant ihpone da. Hehe.

Vel, etter mine ønsker så har denne tven det jeg alltid har trengt.

HUsk folkens, at man ønsker jo oftest en tv som går for gaming, film og kobling opp mot pcen.

At flatpanels irriterer seg veldig over apps og meny og trekker den ned, kunne jeg ikke brydd meg mindre om. JEg gir den topp anbefaling hittil, muligens med tiden så ser jeg noe feil med denne tven og ser hva som kunne vært bedre. Har bare sittet og tullet med denne tven siden kl 17 i går. Dersom jeg ser feil med tven vil jeg si ifra.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Holder mere mot flatpanels omtaler 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folkens, fikk Hx855 i går. Denne tven er my baby girl fremover. Den er himmelsk på alle fronter. Designet er utrolig, samt bildekvaltieten. JEg skjønner ikke hva folk klager over menyen??? kanske fordi jeg er vant til ps3 meny, men denne er bedre enn vanlig ps3 meny. Bildekvaliteten er suveren på alle fronter. Gjennskinnet var ikke ille i det hele tatt slik flatpanels hevder. Min mening da.

Har ikke fått prøvd 3d, må vente til jeg får kjøpt briller. Ellers er jo lyden litt bedre enn de fleste led tver. Men uansett, skal man ha skikkelig lyd så må man investere i det separat.

Apps? Har ikke gått så mye inn å dem, men tror ikke jeg kommer til å gjøre det så mye fremover uansett ettersom jeg kobler pcen så å si konstant til tven. BRuker det pcen har. GAMING? Battlefield 3 gikk suverent glatt, no lag eller noe slikt.

Prøvde å se etter clouding, fant ikke. Prøvde å være streng. Sort nivået er utrolig bra. Hvit nivået fungerte best på animasjonefilm. Fargene er himmelske. Alle disse konklusjonene er basert på standardinstillinger, har ikke orket å kalibrere noe som helst der.

Hos meg får den top! Dama elsker den, hun synes jo den ligner på en giant ihpone da. Hehe.

HUsk folkens, at man ønsker jo oftest en tv som går for gaming, film og kobling opp mot pcen.

At flatpanels irriterer seg veldig over apps og meny og trekker den ned, kunne jeg ikke brydd meg mindre om. JEg gir den topp anbefaling hittil, muligens med tiden så ser jeg noe feil med denne tven og ser hva som kunne vært bedre. Har bare sittet og tullet med denne tven siden kl 17 i går. Dersom jeg ser feil med tven vil jeg si ifra.
    Høres bra ut, jeg syns den ser griselekker ut og er en skikkelig "Chick magnet"

Tror man skal være rimelig kresen om denne skjermen ikke er bra nok altså, og Flatpanels er kun 1 test forsåvidt. Ikke noe fasit.

Uansett, Graulerer med grom skjerm!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grautlerer så mye med fet tv. Du kan bare glede deg til å du skal leke deg med oppsettet. Jeg har en hx920, og jeg syns bilde var helt konge rett ut av esken, men detter kalibrering..... sikle sikle...:-D Ha en super helg

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viking_ki
    Grautlerer så mye med fet tv. Du kan bare glede deg til å du skal leke deg med oppsettet. Jeg har en hx920, og jeg syns bilde var helt konge rett ut av esken, men detter kalibrering..... sikle sikle...:-D Ha en super helg
    Takk takk Gleder meg til når jeg skal kalibrere den, og selv om HX923 har enda bedre bilde så gir denne tven meg mer enn godt nok bilde. Er storfornøyd!

Side 1 av 7 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •