Test av Sony HX855? - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7
Viser resultater 121 til 128 av 128
    Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av evgeny
    noen som vet om denne tvn kommer i 65 tommer eller mer?
    Tviler, har ikke sett noen rykter om det. Men Sony kommer med nye tv i 9 serien. HX950, den kommer i 65"

Sony unveils latest HX950 flagship HDTV in Japan with 'Intelligent Peak LED' backlighting -- Engadget

Newcomer conkey sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en merkelig sak når jeg ser på NRK kanalene, TV2 og TVNorge i hd via min trauste sagem hd dekoder(cd satelitt). Da er det 6-8 piksler nede i venstre hjørne som lyser i feil farge, grønn rød og hvite. Andre hd kanaler har ikke dette, ei heller annet hd materiale.

Kan jeg være trygg på at dette handler om noe feil i signalet og ikke er et tv-problem? Min tanke er jo at dersom det var tv'en som hadde noen opphengte piksler så skulle jo dette vært uansett kanal/kilde

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av conkey
    Jeg har en merkelig sak når jeg ser på NRK kanalene, TV2 og TVNorge i hd via min trauste sagem hd dekoder(cd satelitt). Da er det 6-8 piksler nede i venstre hjørne som lyser i feil farge, grønn rød og hvite. Andre hd kanaler har ikke dette, ei heller annet hd materiale.

Kan jeg være trygg på at dette handler om noe feil i signalet og ikke er et tv-problem? Min tanke er jo at dersom det var tv'en som hadde noen opphengte piksler så skulle jo dette vært uansett kanal/kilde
    Høres ut som en signal feil ja.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av conkey

Det høres ut som du kjører uten overscan. Det er helt normalt med noe guff på utsida av bildet på enkelte tv-kanaler.

Newcomer SnikendeChris sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det er ganske bred tvfot på denne. Må jeg ha like bred tv benk?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte 55HX855, men leverte den tilbake. Jeg var skikkelig misfornøyd med innsynsvinkelen. Jeg har en 1+2+1 kinosofa, og det var kun i de to setene som er direkte foran skjermen at bildet ble godt. Siden "godstolen" min (med full reclinerfunksjon) var en av stolene på kant, fikk jeg derfra et bilde som var vesentlig blassere. Sort ble grått, kontraster forsvant, ansiktsfarge blekere osv.
    Men direkte forfra var bildet veldig bra.
    Kjøpte i stedet en TV med IPS-panel (LG 55LM760), da de har bedre innsynsvinkel. Kjempefornøyd med den.

OOps, ser nå at opprinnelig post er gammel, så innlegget mitt er neppe relevant lenger....

Newcomer SnikendeChris sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fantomet11
    Jeg kjøpte 55HX855, men leverte den tilbake. Jeg var skikkelig misfornøyd med innsynsvinkelen. Jeg har en 1+2+1 kinosofa, og det var kun i de to setene som er direkte foran skjermen at bildet ble godt. Siden "godstolen" min (med full reclinerfunksjon) var en av stolene på kant, fikk jeg derfra et bilde som var vesentlig blassere. Sort ble grått, kontraster forsvant, ansiktsfarge blekere osv.
    Men direkte forfra var bildet veldig bra.
    Kjøpte i stedet en TV med IPS-panel (LG 55LM760), da de har bedre innsynsvinkel. Kjempefornøyd med den.

OOps, ser nå at opprinnelig post er gammel, så innlegget mitt er neppe relevant lenger....
    Du kan fortsatt hjelpe meg. Hvordan var tven ellers? Var den bra? Samt må man ha like bred tv bord som foten? Funket tven fint på vanlige tv sendinger via hdmi tuner

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SnikendeChris
    Du kan fortsatt hjelpe meg. Hvordan var tven ellers? Var den bra? Samt må man ha like bred tv bord som foten? Funket tven fint på vanlige tv sendinger via hdmi tuner
    Ellers var TVen grei på alle måter. Veldig godt bilde på HD-kanaler(selvsagt), men også bra på vanlige kanaler. Man må vel strengt tatt ikke ha like bredt TV-bord som foten, hvis man kan leve med at det utseendemessig ikke blir helt pent siden den stikker ut på kantene. Merk at TVen blir stående i en liten vinkel oppover/bakover og dette kan ikke justeres. Overflaten er litt blank, men ikke slik at det var direkte plagsomt.
    Min forrige TV var også en Sony (av de litt dyrere), og jeg hadde egentlig bestemt meg for aldri Sony igjen (den hadde en svært plagsom summelyd som kom og gikk, og jeg ble møtt med en kald skulder av Sony når jeg prøvde å reklamere). Men så syntes jeg 855'en virket som det beste kjøpet (best bilde for pengene), så jeg overtalte meg selv. Var kun godt bilde jeg var interessert i, smart-TV og 3D var uinterressant. Dessverre fikk jeg ikke med meg at den hadde så dårlig innsynsvinkel (sto lite om det i testene).

Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •